اخبار داغ

صاحب نیوز گزارش می‌دهد؛

میزبانی موکب‌های بین راهی استان اصفهان از زائران اربعین

میزبانی موکب‌های بین راهی استان اصفهان از زائران اربعین
این روزها که اغلب مردم راهی سفر اربعین هستند، در شهرها و روستاهایی که در مسیر تردد زائران به سمت مرز قرار دارد، موکب‌هایی برای پذیرایی و استراحت رانندگان و زائران برپا شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «صاحب نیوز»؛ این روزها که اغلب مردم راهی سفر پرخیروبرکت اربعین هستند، در شهرها و روستاهایی که در مسیر تردد زائران به سمت مرز قرار دارد، موکب‌هایی برای پذیرایی و استراحت رانندگان و زائران برپا شده است.

 در این موکب‌ها دلدادگانی که از سفر به کربلا و پیاده‌روی اربعین جامانده‌اند مشغول خدمت به زائران حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام هستند و به آنها که به زیارت ضریح ۶ گوشه امام حسین علیه‌السلام می‌روند، التماس دعا می‌گویند.

 بررسی‌های میدانی خبرنگار سرویس فرهنگ و اندیشه پایگاه خبری صاحب نیوز حکایت از آن دارد که حدود ۱۰ موکب در محورهای غربی استان اصفهان و در مسیر تردد زائران به سمت مرز برپا شده و از زائران اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام میزبانی می‌کنند.

 یکی از این موکب‌ها در نجف‌آباد قرار دارد که خدمات اسکان، نماز جماعت و وعده‌های غذایی به زائران ارائه می‌دهد. دیگر مواکب در حاجی‌آباد، تیران و کرون و بخش کرون، تندران، داران، دوراهی فریدونشهر و دو موکب در شهرستان بویین میاندشت برپا شده است.

 نقش‌آفرینی جوانان روستای مبارکه از توابع تیران و کرون در برپایی موکب

 یکی از این موکب‌ها که در مسیر تردد زائران به سمت مرز قرار دارد، موکب شهدای روستای مبارکه از توابع شهرستان تیران و کرون است که در ۲۵ کیلومتری تیران و کرون و ورودی این روستا قرار دارد.

 ولی‌الله محمدی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و اندیشه پایگاه خبری تحلیلی صاحب نیوز با بیان اینکه این موکب دو سال است که برپا می‌شود و جوانان روستا در برپایی آن کمک می‌کنند، اظهار کرد: ما در این موکب خدمات پذیرایی شامل صبحانه، ناهار و شام، اسکان و استراحت را به زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام ارائه می‌دهیم.

 دهیار و مسئول موکب شهدای روستای مبارکه افزود: بیشتر زائرانی که از اینجا به سمت مرز عبور می‌کنند و ما به آنها خدمت می‌دهیم، از خراسان جنوبی، کرمان، زاهدان و شهرهای شرقی کشور است و نسبت به سال گذشته تعداد زائر بیشتری را میزبانی کردیم.

 وی تصریح کرد: در این موکب اقدامات فرهنگی از جمله برپایی نماز جماعت، قرائت دعای ندبه و کمیل، تعزیه‌خوانی و مسابقه نقاشی ویژه کودکان برگزار می‌شود و عوامل هلال‌احمر نیز به ارائه خدمات درمانی و سنجش سلامت زائران می‌پردازند.

 محمدی در پایان عنوان کرد: اساس این موکب به نیت ظهور امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف بنا شده و امیدواریم مورد قبول واقع شود و بتوانیم در راستای فرهنگ‌سازی ظهور امام‌زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف برنامه‌های متنوعی را اجرا کنیم.

 خدمت‌رسانی موکب رهروان شهدا در بویین میاندشت به زائران اربعین

 از دیگر مواکب استان اصفهان که در مسیر تردد زائران اربعین به مرز قرار دارد، موکب گرجی‌های منطقه میاندشت با عنوان «موکب رهروان شهدا» است به طور شبانه‌روزی برای ارائه خدمت به زائران اربعین حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام آماده هستند.

 مهدوی، مسئول موکب رهروان شهدا بویین میاندشت در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و اندیشه پایگاه خبری تحلیلی صاحب نیوز اظهار کرد: این موکب در شهر بویین میاندشت واقع شده است و خدمات پذیرایی میان‌وعده و سه وعده صبحانه، ناهار و شام به زائران حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام ارائه می‌شود.

 فضای این موکب با نام آن به‌خوبی عجین شده و تصاویر شهدای این منطقه به همراه شهدای جبهه مقاومت و سرداران شهید راه آزادی قدس در آن به چشم می‌خورد.

 برپایی این موکب‌ها در مسیرهای تردد زائران اربعین در کشور، کمک خوبی به کاهش آمار تلفات و تصادفات جاده‌ای هنگام رفت یا برگشت از مسیر کربلا می‌کند و با توجه به اینکه استان اصفهان سال گذشته بیشترین آمار تلفات جاده‌ای در ایام اربعین را به خود اختصاص داده بود، برپایی این موکب‌ها نقش بسزایی در کاهش این آمار می‌تواند داشته باشد؛ چرا که رانندگان خودروها می‌توانند در برخی از این موکب‌ها که خدمات اسکان و استراحت فراهم است، به‌اندازه کافی استراحت کنند و سپس به مسیر خود ادامه دهند.

برپایی زائرسرا در شهر مهران به همت هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان

 هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان نیز امسال با هدف رفع خستگی زائران و رانندگان خودروها، یک زائرسرا در شهر مهران برای زائران اربعین حسینی فراهم کرده است.

 محمد نادرالاصلی در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و اندیشه پایگاه خبری تحلیلی صاحب نیوز اظهار کرد: این زائرسرا به ظرفیت روزانه هزار زائر خانم و آقا در فضایی حدود هزار و ۵۰۰ متر و با سیستم سرمایشی مناسب است و امکاناتی از جمله اسکان، استحمام، سرویس بهداشتی و… در حسینیه راه کربلا و یا به قول محلی‌ها مسجد حائری در شهر مهران، پل زائر، خیابان مرزداران دایر شده است.

 مدیر هیئت رزمندگان اسلام استان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تا کنون که این زائرسرا دایر شده، استقبال خوبی از آن شده است، عنوان کرد: همه زائران اربعین حسینی پیش از بازگشت به شهرهای خود و یا هنگام عزیمت به سمت عتبات‌عالیات، بهتر است در این زائرسرا به اندازه کافی استراحت داشته باشند و سپس به مسیر خود ادامه دهند تا از بروز حوادث احتمالی در جاده‌ها که بر اثر خواب‌آلودگی رانندگان است، جلوگیری شود و سفری امن برای زائران رقم بخورد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه