اخبار داغ

ویژگی های نخستین دوره مسابقات؛

والیبال نوجوانان قهرمانی جهان| برنامه مسابقات اعلام شد

والیبال نوجوانان قهرمانی جهان| برنامه مسابقات اعلام شد
نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 17 سال پسر جهان از سوم تا دهم شهریور به میزبانی بلغارستان و با حضور 16 تیم برگزار خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از درپارتمان ارتباطات فدراسیون والیبال، مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در چهار گروه زیر برگزار می‌شود:

گروه A : بلغارستان، مکزیک، چین‌تایپه، اسپانیا

گروه B : ایران، مصر، تونس و لیبی

گروه C : ایتالیا، آرژانتین، پورتوریکو، کوبا

گروه D : بلژیک، برزیل، شیلی، ازبکستان

تیم ملی والیبال زیر 17 سال ایران در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها به ترتیب به مصاف لیبی، تونس و مصر می‌رود.

برنامه کامل مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی زیر 17 سال پسر جهان به وقت تهران به قرار زیر است:

شنبه سوم شهریور

ساعت 11:30 مکزیک – چین تایپه و ایران و لیبی

ساعت 14:30 آرژانتین – پورتوریکو و مصر – تونس

ساعت 17:30 بلغارستان – اسپانیا و بلژیک – ازبکستان

ساعت 20:30 ایتالیا – کوبا و برزیل – شیلی

….

یکشنبه چهارم شهریور

ساعت 11:30 مکزیک – اسپانیا و ایران و تونس

ساعت 14:30 آرژانتین – کوبا و مصر – لیبی

ساعت 17:30 بلغارستان – چین تایپه و بلژیک – شیلی  

ساعت 20:30 ایتالیا – پورتوریکو و برزیل – ازبکستان

….

دوشنبه پنجم شهریور

 ساعت 11:30 چین تایپه – اسپانیا و ایران و مصر  

ساعت 14:30 پورتوریکو – کوبا و تونس – لیبی

ساعت 17:30 بلغارستان – مکزیک و شیلی – ازبکستان

ساعت 20:30 ایتالیا – آرژانتین برزیل – بلژیک

….

در پایان مرحله مقدماتی 16 تیم شرکت کننده به مرحله حذفی صعود می‌کنند که تیم‌های اول تا چهارم گروه‌های A و  C به صورت ضربدری به مصاف یکدیگر خواهند رفت و تیم‌های گروه‌های B و D مقابل یکدیگر صف‌آرایی خواهند کرد تا در مجموع تیم‌های فاتح این مرحله به عنوان هشت تیم برتر رقابت‌ها معرفی شوند.

شنتیا به‌نژاد، امیررضا مشهدبان، سید مهدی حسینی، سینا حضرتی، طاها محسنی، آرمین آسیایی، امیرحسین نقوی، محمدرئوف خوشحال، کامیاب عبدالهی، امیرعلی فرج‌پور، مسعود ایمری و آرش قهرمانی 12 بازیکن تیم ایران را در این رقابت ها هستند.

علیرضا استعدادی (سرپرست)، آرش صادقیانی(سرمربی)، حسین وزیری (مشاور فنی و استعدادیابی)، وحید صادقی، اصغر نجفی، مهدی هادی و حسام الدین نائیجی (مربیان)، امیرحسین ضمیری نداف (بدنساز)، امیرحسن صمیمی (آنالیزور) و مانی میراب‌زاده اردکانی (فیزیوتراپ) اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال زیر 17 سال پسر ایران در این مسابقات هستند.

مسابقات والیبال قهرمانی زیر 17 سال پسر جهان از حیث برگزاری هم‌تراز با رویدادهای سطح یک جهان ارزش‌گذاری شده است و امیر طلوع کیان از ایران رئیس کمیته کنترل این رقابت‌ها است.

ویلی پارِدس (رئیس کنونی کمیته داوران جهان از آرژانتین)، سندی استیل (رئیس پیشین کمیته داوران، و مفسر قانون بازی از اسکاتلند)، فرانس لودرس (المپین بازنشسته و مدرس داوری و قوانین از هلند) و گای برادبری (المپین بازنشسته و مدرس داوری و قوانین از کانادا) دیگر اعضای کمیته کنترل نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 17 سال پسر جهان هستند.

این مسابقات از حیث برگزاری نیز با مقررات به‌روز و تکنولوژی همراه خواهد بود و در طول این مسابقات ممنوعیت دریافت سرویس با پنجه، مقررات تبلت و محدودیت زمانی سرویس (Serve Clock) و سیستم ویدئوچک هم از مرحله حذفی در سالن اصلی مسابقات اعمال می‌شود.

به همین منظور فدراسیون جهانی اینارا بروکانه، ناظر فنی باسابقه اروپا، لیگ‌ملت‌ها و جایزه بزرگ جهان از لاتویا را همراه با هوبرت توماشفسکی (لهستان) و جان سوان (اسکاتلند) به عنوان اعضای کمیته کنترل در بخش نظارت فنی رقابت‌ها مأمور کرده است.

همچنین با توجه به ضرورت دقت در ثبت آمار فنی عملکرد تیم‌ها و اهمیت پوشش تمام الکترونیک این مسابقات یوردان ژچف (بلغارستان) ناظر فنی قهرمانی جهان و لیگ ملت‌ها که در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان 2021 – ایران و 2023 – آرژانتین نیز ریاست کمیته کنترل را بر عهده داشت، به عنوان مسؤول VIS در کمیته کنترل این مسابقات عضویت یافته است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه