اخبار داغ

تعمیرات اتوماسیون صنعتی

تعمیرات اتوماسیون صنعتی
اتوماسیون صنعتی درآن ترکیبی از فرایند اولیه به فرایند یا محصول نهایی تبدیل می­شود. سایت plc7 با ارائه انواع تعمیرات اتوماسیون صنعتی، تعمیر کلید هوایی، تعمیر سافت استارتر، تعمیر کلید کمپکت اتوماتیک ، یک سایت پیشرفته با بیش از هزار تعمیر تخصصی در زمینه تعمیرات اتوماسیون صنعتی می­باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اتوماسیون صنعتی درآن ترکیبی از فرایند اولیه به فرایند یا محصول نهایی تبدیل می­شود. سایت plc7 با ارائه انواع تعمیرات اتوماسیون صنعتی، تعمیر کلید هوایی، تعمیر سافت استارتر، تعمیر کلید کمپکت اتوماتیک ، یک سایت پیشرفته با بیش از هزار تعمیر تخصصی در زمینه تعمیرات اتوماسیون صنعتی می­باشد. اتوماسیون صنعتی نوعی فرایند یا عملکرد است که با کمک برنامه­نویسی دیجیتال انجام می­شود. این فرایند از مداخله انسان در تصمیم­گیری می­کاهد و به­ وسیله تجهیزات مکانیزه، کار با ماشین­آلات و سایر تجهیزات صنعتی کار را پیش می­برد. این تجهیزات می­تواند شامل سیستم­های کنترلی، کامپیوترها، ربات­ها و فناوری­های ارتباطی مختلف باشد. از زمانی که تجهیزات اتوماسیون صنعتی در دنیای صنعت به کار گرفته شدند تعداد نیروی انسانی کمتر شد و خطای انسانی کاهش یافت و کیفیت کار به مراتب بالاتر رفت.

افراد از کار مستقیم کنار رفته و به جای آن، این تجهیزات را کنترل، مدیریت و نگهداری می­کنند. اتوماسیون صنعتی به دنبال افزایش راندمان است. تجهیزات اتوماسیون صنعتی شامل کامپیوتر و ربات و فناوری ارتباطی فرایند را کامل­تر می­کند. این تجهیزات هزینه و مصرف انرژی را کمتر کرده و در نهایت بازدهی و سود یک صنعت را بیشتر می­کند. در سایت plc7 می­توان با آشنایی با اتوماسیون، برای انجام تعمیرات اتوماسیون صنعتی و یا خرید تجهیزات همچون خرید اچ ام آی و ... نگرانی از بابت کادر با تجربه را از خود دور کرد و به انجام کار اطمینان کافی داشت.

PLC چیست؟

پی­ال­سی یعنی کنترل کننده­های منطقی برنامه پذیر.

با پيشرفت سريع علم الكترونيک و پس از اختراع قطعه الکترونیک یا همان ترانزيستور، اين قابليت ايجاد شد كه يک مدار الكترونیكی و سخت افزاری به صورت نرم افزار برنامه­پذیر تبديل شود و فعالیت دلخواه هر فردی در زمينه مدار مربوطه را انجام دهد. به تدريج اين مدارها حالت استاندارد به خود گرفت و نام پی ال سی “PLC” را به خود اختصاص داد. بنابراین پی ال سی “PLC” ابزاری‌ست كه با دادن سیگنال­های ورودی و سپس پردازش سیگنال­ها مطابق برنامه، خروجی مناسب را صادر می‌كند. به عبارت دیگر پی.ال.سی مغز سیستم و كنترل در صنعت امروز می‌باشد. به مرور تابلوهای قدیمی جای خود را به پی ال سی “PLC” داده است. اصلی ترین مزیت پی ال سی “PLC” برنامه پذیر بودن آن­هاست؛ بنابراین در صنایع مختلف از آن استفاده می گردد.

اتوماسیون صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

اتوماسیون صنعتی فرآیند تولید صنعتی است. این مجموعه ماشین آلاتی را شامل می شود که از طریق آنها ترکیبی از مواد اولیه به محصول نهایی تبدیل می­شود. ماشین در فرایند اتوماسیون صنعتی می­تواند موتور، دریل، تسمه نقاله و غیره باشد که تحت تاثیر دستگاه­های الکترومکانیکی یا ماشین­های شیمیایی مانند کوره­ها، خشک­کن­ها، سیستم­­های احتراق شیمیایی و غیره قرار می­گیرند. در مراحل تولید، اتوماسیون صنعتی تاثیر اساسی دارد و در دنیای امروزه تولید بدون این سیستم اتوماسیون سخت و ناممکن به نظر می­رسد. عواملی که ما را به سمت اجرای سیستم اتوماسیون در تولیدات صنعتی سوق می­دهد موارد زیر است:

  • نیاز به کالاهای با کیفیت بالا
  • انتظارات زیاد در قابلیت اطمینان محصول
  • تولید با حجم بالا

هدف اتوماسیون صنعتی

برای اولین بار، اصطلاح اتوماسیون از شرکت فورد موتور بر سر زبان­ها افتاد، این شرکت از پیشتازان اتوماسیون بودند. در ابتدا، این ماشین­های مستقل برای یک روند تولید روان باید توسط یک ناظر انسانی هماهنگ می­شدند. اما با پیشرفت­های تکنولوژیکی در سیستم­­­های کنترل آنالوگ و دیجیتال، ریزپردازنده­ها و PLCها (همان کنترل کننده­های منطقی برنامه­پذیر) و حسگرها، یکدست­سازی چندین ماشین و فرآیند دستیابی به اتوماسیون صنعتی واقعی آسان شده است. هدف­های اساسی از انجام اجرای اتوماسیون عبارت­اند از:

  • افزایش تولید
    • کاهش هزینه، به ویژه هزینه­های مربوط به انسان
    • بهبود کیفیت محصول
    • استفاده موثر از مواد اولیه
    • کاهش مصرف انرژی
    • افزایش سود مشاغل

انواع اتوماسیون صنعتی

برای تعمیرات اتوماسیون صنعتی طبیعتا آشنایی با انواع اتوماسیون می­تواند مفید باشد، سیستم اتوماسیون صنعتی، در چهار نوع دسته بندی می­شوند:

  • سیستم اتوماسیون برنامه­پذیر

در سیستم اتوماسیون برنامه­پذیر، همچنین توالی عملیات و پیکربندی ماشین­آلات را می­توان با کنترل­­ الکترونیکی تغییر داد. برای این سیستم زمان و تلاش بسیار مهم است تا بتوان برنامه­ریزی مجدد ماشین­آلات را پیش برد.

  • سیستم اتوماسیون انعطاف­پذیر

برای محصولی که به طور مکرر تغییر می­کند سیستم اتوماسیون انعطاف پذیر پیشنهاد خوبی است که همیشه توسط کامپیوترها کنترل می­شود. دستگاه­های برش(CNC) نمونه شرط بندی این سیستم هستند. کدی که توسط اپراتور به کامپیوتر داده می­شود مختص یک کار خاص است و بر اساس کد، دستگاه ابزار و تجهیزات لازم برای تولید را به دست می­آورد

  • سیستم اتوماسیون یکپارچه

یک سیستم اتوماسیون یکپارچه شامل مجموعه­ای از ماشین­ها، فرآیندها و داده­های مستقل است که همه با یک سیستم کنترل واحد برای اجرای روند تولید همزمان کار می­کنند.

  • سیستم اتوماسیون ثابت

یعنی وسایل و ابزار تولید با دسته­ای از کارها ثابت می­شوند و به ندرت تغییراتی در آن پیش می­آید. این سیستم به طور مثال در نوار نقاله­ها استفاده می­شود.

مزایای اتوماسیون صنعتی

  • سیستم اتوماسیون صنعتی می­تواند به راحتی جایگزین اپراتورهای انسانی که کار فیزیکی خسته­کننده در پیش دارند بشود.
  • دیگر نیازی به کار در محیط­های خطرناک تولید با درجه حرارت شدید، آلودگی، عناصر سمی یا مواد فعال رادیویی توسط نیروهای انسانی نیست و با این سیستم جایگزین می­شوند.
  • وظایفی همانند بلند کردن بارهای سنگین، کار با اشیای بسیار کوچک و غیره که برای نیروی انسانی سخت است به راحتی توسط سیستم اتوماسیون قابل انجام است.
  • تولید با سیستم اتوماسیون صنعتی سریع­تر و هزینه محصول به طور قابل توجهی کمتر است.
  • چندین کنترل کیفیت به طور همزمان می­تواند در فرآیند تولید ادغام شود تا در محیط کار یکنواختی ایجاد کند. سایت plc7 با تعمیرات اتوماسیون صنعتی، تعمیر کلید هوایی، کلید کمپکت اتوماتیک، تعمیر سافت استارتر، پیشرو در اتوماسیون صنعتی است.

تعمیرات تخصصی تجهیزات اتوماسیون صنعتی

سایت plc7 با سابقه فراوان، کادری مجرب، در زمینه تعمیرات اتوماسیون صنعتی، آماده ارائه خدمت به مشتریان عزیز است، سایت plc7 ارائه­دهنده خدمات تعمیر کلید هوایی، کلید کمپکت اتوماتیک، تعمیر سافت استارتر می­باشد. می­توانید با تماس با کارشناسان این مرکز، قبل از ارائه خدمات، مشاوره لازم در این زمینه را بگیرید. در سایت plc7 مفتخر به تعمیر بیش از هزاران دستگاه در زمینه اتوماسیون صنعتی هستیم. سایت plc7 با ارائه خدمات سریع، توسط مشاورین و متخصصین با تجربه کافی در خدمت شماست و همچنین با استفاده از قطعات و لوازم اورجینال و در نهایت تضمین خدمات پس از تعمیر یکی از مکان­های مورد اعتماد تعمیرات اتوماسیون صنعتی است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه