اخبار داغ

عکاسی صنعتی محصولات بهترین روش جلب اعتماد و افزایش فروش

عکاسی صنعتی محصولات بهترین روش جلب اعتماد و افزایش فروش
عکاسی صنعتی روشی حرفه ای برای معرفی محصولات است که اگر به‌جا و به‌درستی استفاده شود، تاثیر زیادی در جلب اعتماد مشتری و افزایش فروش خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عکاسی صنعتی، تاثیری غیرقابل انکار در فروش و تبلیغات دارد. بیشتر مشتریان ابتدا جذب تصاویر یک محصول شده و برای خرید آن ترغیب می‌شوند. البته جذابیت تصاویر به‌معنی پر‌ زرق‌وبرق بودن آن‌ها نیست و گاهی تصاویری ساده اما خلاقانه می‌توانند تاثیر بیشتری در مشتریان داشته باشند. اگر به تازگی کسب‌وکار خود را آغاز کرده‌اید و قصد شروع تبلیغات برای معرفی مجموعه و محصولات خود به مشتریان را دارید، از تاثیر عکاسی تبلیغاتی در معرفی برند خود غافل نشوید.

 عکاسی صنعتی استودیو مانی

عکاسی صنعتی چیست؟

جذب مشتری، رمز موفقیت هر کسب‌وکاری است و برای این کار هم ابتدا باید محصول و برند خود را به متشری معرفی کرد. راه‌های بسیاری برای معرفی برند و محصولات به مشتریان وجود دارند که تاثیر هر کدام در جذب مشتری و ترغیب آن برای خرید متفاوت است. طراحی بروشور، کاتالوگ، شرکت در نمایشگاه‌های عمومی، راه‌اندازی وب‌سایت و ...، ازجمله راه‌هایی هستند که به‌وسیله آن می‌توان کسب‌وکار خود را به مشتریان معرفی کرده و آن‌ها را از مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل و خریداران محصول تبدیل کرد.

در همه روش‌های گفته‌شده، عکسها بخش اصلی تبلیغات را به‌عهده دارند. در بروشورهای تبلیغاتی، افراد ابتدا جذب تصاویر آن‌ها می‌شوند و در نمایشگاه‌ها، تصاویر بنر و تابلوهاست که مشتریان را جذب یک غرفه می‌کند. عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، یک روش حرفه‌ای برای جذب مشتری است که کسب‌وکار شما را به بهترین شکل برای مشتریان نمایش می‌دهد. عکس صنعتی حرفه‌ای می‌تواند جزییات کسب‌وکار را برای مشتریان مشخص کند و ازطریق اعتمادسازی، آن‌ها را برای خرید یک محصول ترغیب کند.

هدف از عکاسی محصولات چیست؟

اولین هدف از عکاسی محصولات تهیه عکسهای صنعتی از کسب‌وکار ، معرفی محصول و برند به مشتریان است. حتی تیزرهای تبلیغاتی حرفه ای هم نمی توانند جایگزین عکسهای صنعتی و تبلیغاتی باشند، چرا که عکسها کاربرد متفاوت داشته و در رسانه های مختلف تبلیغات و بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرند.  با عکاسی حرفه‌ای از محصولات، مشتریان می‌توانند قبل از خرید و پرداخت هزینه با جزییات یک محصول آشنا شوند. در عکاسی صنعتی، تلاش می‌شود تا همه‌چیز به بهترین شکل به مشتریان نمایش داده شود؛ اما این موضوع به‌معنی اغراق در نمایش تصاویر نیست، بلکه تصاویر به‌شکل واقعی اما با تکنیک‌های حرفه‌ای گرفته می‌شوند تا تاثیر بیشتری در مخاطبان داشته باشند.

در تصاویر تبلیغاتی، هدف نشان‌دادن همه خصوصیات و ویژگی‌های برجسته یک محصول است؛ به‌گونه‌ای که مشتریان بدون لمس یا مشاهده آن محصول از نزدیک، قادر به تشخیص آن باشند. به‌علاوه، در این شیوه عکاسی تلاش می‌شود تا برند در ذهن مشتریان ماندگار شود بدون این‌که تلاش خاصی برای این‌ کار صورت گیرد.

 عکاسی صنعتی استودیو مانی

انواع عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی حوزه‌ای گسترده است و شاخه‌های مختلفی دارد. در هر کدام از شاخه‌های عکاسی صنعتی، به نوع خاصی از تکنیک‌ها توجه می‌شود و روشی مخصوص برای عکاسی استفاده می‌شود. در ادامه، با برخی از شاخه‌های مهم این شیوه عکاسی آشنا خواهید شد.

 

عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی، اصلی‌ترین شاخه عکاسی صنعتی است؛ به‌گونه‌ای که می‌توان آن‌ها را دو عنصر جدانشدنی دانست. درواقع، بیشتر عکاسی‌های صنعتی با هدف تبلیغات انجام می‌شوند و حتی اگر مستقیما در تبلیغ استفاده نشوند هم نشانه‌های برند، سازمان و ... در آن‌ها وجود دارند. در عکاسی تبلیغاتی، هدف معرفی برند به بهترین شکل است. تصاویری که در این شاخه از عکاسی گرفته می‌شود در روزنامه‌ها، مجلات، بروشورها و ... چاپ می‌شوند و در معرض دید عموم قرار می‌گیرند. در این شاخه، به مشخص‌بودن برند در محصولات توجه ویژه‌ای می‌شود؛ زیرا تمام تلاش عکاس و کارفرما برقراری ارتباط میان برند و مشتری، با کمک تصاویر است.

عکاسی هوایی

عکاسی هوایی نیز به‌عنوان یکی از شاخه‌های عکاسی صنعتی شناخته می‌شود. در این روش عکاسی، تصاویر از ارتفاع بالا و با کمک دوربین‌های فوق حرفه‌ای و وسایلی مانند بالگرد، دوربین‌های پهباد، پاراشوت‌ها و ... گرفته می‌شوند. این شاخه عکاسی به مهارت و دقت زیادی نیاز دارد؛ زیرا امکانات برای عکاسی محدودتر و شرایط غیرقابل پیش‌بینی‌تر هستند.

عکاسی معماری

عکاسی حرفه‌ای از پروژه‌های معماری، طراحی بنا، فضاسازی داخلی و ...، از دیگر شاخه‌های عکاسی صنعتی است. در این شاخه، تلاش می‌شود تا نمای داخلی ساختمان با استفاده از تکنیک‌های نورپردازی به زیباترین شکل ممکن دیده شود. از این تصاویر هم برای تبلیغات فروش ملک، طراحی و دیزاین داخلی و ... استفاده می‌شود.

عکاسی صنعتی استودیو مانی

ابزارهای مورد نیاز برای انجام عکاسی صنعتی

گرفتن یک عکس صنعتی حرفه‌ای و تاثیرگذار بدون داشتن ابزارهای لازم امکان‌پذیر نیست. در این زمینه از هنر عکاسی مانند دیگر شاخه‌های این هنر، به تجهیزات و ابزارهای خاصی نیاز است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوربین عکاسی: مهم‌ترین ابزار برای ثبت تصاویر فوق‌العاده، دوربین عکاسی است. دوربین عکاسی برای عکاسی تبلیغاتی و صنعتی مانند عکاسی محصولات باید از کیفیت بالا و رزولوشن مناسب برخوردار باشد. دوربین‌های عکاسی که برای تبلیغات استفاده می‌شوند باید از قابلیت تنظیم هم برخوردار باشند.
  • لنزها: برای گرفتن تصاویر خلاقانه در حوزه صنعتی، لنزها جزو مهم‌ترین ابزارها هستند. استفاده از لنز مناسب، تاثیر زیادی در نمایش بهتر جزییات یک محصول و در نتیجه آن، بیشتر و بهتر دیده‌شدن محصول دارد.
  • سه‌پایه: برای جلوگیری از لرزش دست در هنگام عکاسی، سه‌پایه بهترین گزینه است. به‌خصوص اگر قصد گرفتن چند عکس در یک وضعیت مشخص یا در پس زمینه‌ای ثابت را داشته باشید، سه‌پایه کمک زیادی به دریافت تصاویر باکیفیت می‌کند.
  • نورپردازی: در عکاسی صنعتی، توجه به نورپردازی اهمیت ویژه‌ای دارد. فلاش‌های استودیویی، رفلکتورها و ...، از مهم‌ترین ابزارها در این شاخه عکاسی هستند.

 

سخن پایانی

عکاسی صنعتی روشی حرفه ای برای معرفی محصولات است که اگر به‌جا و به‌درستی استفاده شود، تاثیر زیادی در جلب اعتماد مشتری و افزایش فروش خواهد داشت. همان‌طورکه در این مطلب اشاره شد، این شیوه عکاسی نیاز به مهارت و تخصص دارد و ابزارهایی که برای انجام آن به‌کار می‌روند، ابزارهای حرفه‌ای و پیشرفته هستند که دسترسی به آن‌ها برای همه امکان‌پذیر نیست. درصورتی‌که قصد ثبت تصاویر صنعتی و تبلیغاتی باکیفیت را دارید، می‌توانید از خدمات استودیو مانی استفاده کنید. با خدمات استودیو مانی، تنها چند قدم تا عکس‌های باکیفیت و متفاوت فاصله خواهید داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه