اخبار داغ
  1. طنین «رنگواره‌ها» در تالار وحدت / ارکستر سمفونیک تهران «خلیج فارس» را نواخت
  2. آژانس مصمم به ایفای نقش سازنده است
  3. عراقچی تشریح کرد؛ مضمون پیام رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور روسیه
  4. استقبال سرلشکر باقری از وزیر دفاع عربستان سعودی
  5. عراقچی تشریح کرد؛ مضمون پیام رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور روسیه
  6. پیام وزیر دفاع به مناسبت روز ارتش
  7. اورژانس کشور به دنبال تأمین منابع لازم برای بهبود وضعیت موجود است
  8. جزییات محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی ویژه مراسم روز ارتش در تهران/ اعمال محدودیت‌ها از امشب
  9. آغاز مذاکره گروسی و اسلامی در تهران
  10. پیام تبریک فراجا به مناسبت روز ارتش
  11. پیش‌بینی و توزیع منابع مالی بین زنان سرپرست خانوار/ اولویت دریافت این منابع با افرادی که آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را گذرانده‌اند
  12. ده‌ها شهید و زخمی در حملات اشغالگران به چادرهای آوارگان غزه
  13. عراقچی: گفت‌وگو با گروسی مفید بود
  14. سوددهی ۵۰ میلیاردی پرسپولیس و زیان نیم هزار میلیارد تومانی استقلال!
  15. روند مذاکرات به شکل عادی جریان داشته و امور کشور معطل این مباحث نیست
  16. برگزاری جلسه مجمع تشخیص مصلحت درباره پیوستن ایران به CFT
  17. ارتش و سپاه حصار مستحکم ایران اسلامی هستند
  18. درآمدهای مالیاتی صددرصد تحقق یافت
  19. تابستان بهتری پیش رو داریم
  20. هدف از سفر به روسیه انتقال پیام مکتوب رهبری به پوتین است

عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با دانا:

تخصیص بنزین به هر کد ملی به کاهش مصرف بی‌رویه بنزین و مدیریت ناترازی آن منجر می شود

تخصیص بنزین به هر کد ملی به کاهش مصرف بی‌رویه بنزین و مدیریت ناترازی آن منجر می شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره راهکار برون رفت از معضل ناترازی بنزین به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: اجرای طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی می تواند عدالت اجتماعی را فراهم کند و منجر به اصلاح الگوی مصرف و مهار بحران ناترازی بنزین شود.

محمد کعب عمیر، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، درباره مزایای اجرای طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی و تأثیر آن ایجاد عدالت اجتماعی گفت: «پیشنهاد تخصیص بنزین به هر کد ملی، یکی از ایده‌های مطرح شده در مجلس است که هدف آن کمک به عدالت اجتماعی و مدیریت بهتر منابع سوخت است. این طرح می‌تواند به کاهش مصرف بی‌رویه بنزین و جلوگیری از قاچاق سوخت کمک کند. با این حال، برای اجرای موفق این طرح، نیاز به نظارت دقیق و مؤثر داریم. اگر این سیستم به درستی پیاده‌سازی نشود و ابزارهای کنترلی لازم در نظر گرفته نشود، ممکن است به مشکلات جدیدی مانند قاچاق سوخت و افزایش ناترازی دامن بزند.»

وی ادامه داد: «برای حل بحران ناترازی بنزین، باید به مواردی فراتر از اصلاح قیمت‌ها توجه کنیم. اصلاح الگوی مصرف و افزایش تولید بنزین از جمله اقداماتی است که باید به طور جدی مد نظر قرار گیرد. سیاست‌های فعلی در زمینه بنزین باید به گونه‌ای طراحی شوند که به کاهش هزینه‌های اضافی و بهینه‌سازی منابع مالی منجر شوند. ما در کمیسیون انرژی بر این باوریم که تنها به اصلاح قیمت‌ها بسنده نکرده و باید به بررسی و بهینه‌سازی ساختارهای موجود در این زمینه بپردازیم که ساختار موجود هم مشکلات فراوانی دارد و بایستی اصلاح شود.»

عمیر افزود: «در حال حاضر، هزینه واردات بنزین به طور قابل توجهی افزایش یافته و نزدیک به ۴ میلیارد دلار برای این واردات هزینه می‌شود. این هزینه‌ها می‌تواند به جای صرف واردات، در سایر امور مردم و بهبود زیرساخت‌های کشور به کار گرفته شود. ما در کمیسیون انرژی به دنبال تشکیل سازمانی هستیم که بتواند با همکاری وزارت نفت و سایر نهادهای مرتبط، به مدیریت بهینه مصرف بنزین و افزایش تولید آن بپردازد.»

وی همچنین به تأثیرات منفی افزایش قیمت‌ها بر زندگی مردم پرداخت و گفت: «افزایش قیمت کالاهای اساسی، به ویژه بنزین، می‌تواند تأثیرات منفی بر زندگی مردم داشته باشد و به کاهش قدرت خرید آنها منجر شود. به همین دلیل، اصلاح قیمت‌ها باید به گونه‌ای باشد که فشار اضافی بر مردم وارد نکند و بهبود وضعیت اقتصادی کشور را به همراه داشته باشد.»

عمیر در پایان تأکید کرد: «کمیسیون انرژی به‌طور جدی پیگیر این مسائل خواهد بود تا اقدامات کارشناسی بر روی طرح تخصیص بنزین به هر کد ملی انجام شود. امیدواریم که با اجرای صحیح سیاست‌ها و نظارت‌های لازم، مشکلات موجود برطرف شده و عدالت اجتماعی در توزیع منابع بهبود یابد. هدف ما این است که با همکاری دولت و سایر نهادهای مرتبط، به یک مدیریت کارآمد و عادلانه در زمینه بنزین دست یابیم.»

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه