اخبار داغ

آغاز رسمی مسابقات از امشب؛

بازی‌های پارالمپیک پاریس| کاروان فرزندان ایران به‌دنبال ثبت رکوردی خاطره‌انگیز

بازی‌های پارالمپیک پاریس| کاروان فرزندان ایران به‌دنبال ثبت رکوردی خاطره‌انگیز
بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس از امشب با برگزاری مراسم افتتاحیه به شکل رسمی آغاز خواهد شد و کاروان کشورمان با 65 ورزشکار در این مسابقات حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ هفدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک از امروز (چهارشنبه ۷ شهریور) با برگزاری مراسم افتتاحیه به طور رسمی آغاز می‌شود و ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۷۰ کشور با یکدیگر رقابت خواهند داشت. کاروان فرزندان ایران در این دوره با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی (والیبال نشسته، گلبال، پارادوومیدانی، پاراشنا، پاراوزنه برداری، پاراتیراندازی، پاراتیروکمان، پاراتکواندو، پاراجودو و پاراکانو) در میدان پاریس حضور خواهد یافت.

براساس پیش‌بینی کمیته فنی کمیته ملی پارالمپیک رشته‌های دوومیدانی، پاراتکواندو، پاراجودو، والیبال نشسته، وزنه برداری، تیروکمان و تیراندازی جزو رشته‌هایی هستند که شانس بالایی برای کسب مدال در پارالمپیک پاریس دارند. از ۶۵ ورزشکار اعزامی، ۴۵ ورزشکار از فدراسیون جانبازان و توان‌یابان هستند و  اعزام ورزشکاران به پارالمپیک بر مبنای سیاست کیفی بوده و کسانی در لیست اعزامی به پاریس قرار گرفتند که شانس مدال آوری داشتند. با نگاه به عمکرد کاروان ورزشی ایران در ادوار گذشته می‌بینیم که کاروان ایران با کسب ۱۲ مدال طلا، ۱۱ نقره و یک برنز و در مجموع با کسب ۲۴ مدال در پارالمپیک توکیو بهترین عملکرد را نسبت به ادوار گذشته داشته است.

 *عملکرد کاروان‌های ورزشی ایران در دوره‌های قبل

پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول: ۴ طلا، یک نقره، ۳ برنز - جمع مدال: ۸
پارالمپیک ۱۹۹۲ بارسلونا: یک طلا، ۲ نقره، یک برنز - جمع مدال: ۴
پارالمپیک ۱۹۹۶ آتلانتا: ۹ طلا، ۵ نقره، ۳ برنز - جمع مدال: ۱۷
پارالمپیک ۲۰۰۰ سیدنی: ۱۲ طلا، ۴ نقره، ۷ برنز - جمع مدال: ۲۳
پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن: ۶ طلا، ۳ نقره، ۱۳ برنز - جمع مدال: ۲۲
پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن: ۵ طلا، ۶ نقره، ۳ برنز - جمع مدال: ۱۴
پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن: ۱۰ طلا، ۷ نقره، ۷ برنز - جمع مدال: ۲۴
پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو: ۸ طلا، ۹ نقره، ۲ برنز - جمع مدال: ۲۷
پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو: ۱۲طلا، ۱۱ نقره و یک برنز جمع مدال: ۲۴

در جمع ورزشکاران مختلفی که به پارالمپیک اعزام شده‌اند، پارادوومیدانی‌کاران بیشتر از سایرین روی سکوی مدال‌آوری ایستاده‌اند. در ادوار قبلی پارالمپیک 9 نفر مسئولیت پرچمداری کاروان ایران در مراسم افتتاحیه را بر عهده داشته‌اند و حالا قرار است با پرچمداری مشترک هاجر صفرزاده و محمدرضا میرشفیعی در پاریس، این تعداد به 11 نفر برسد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه