اخبار داغ

فرماندار دره‌شهر:

تکمیل سد سیکان نیازمند اعتبارات است

تکمیل سد سیکان نیازمند اعتبارات است
فرماندار دره شهر گفت: پروژه سد سیکان تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته؛ اما با کمبود بودجه پروژه فرسایشی شده و نیازمند تزریق اعتبارات است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هوشنگ طاهری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» گفت: عملیات اجرایی سد مخزنی سیکان در آبان‌ماه ۹۸ شروع شده و این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که پس از سال‌ها همچنان تکمیل نشده؛ ولی با تلاش دولت سیزدهم این سد دوباره موردتوجه و پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: یکی از مشکلات این سد پیمانکار آن بوده که گرانی میلگرد و موادی ازاین‌قبیل باعث تحمیل هزینه‌های اضافی و به عقب افتادن پروژه شده است.

فرماندار دره‌شهر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات اتمام پروژه و تملک روستای فرهاد آباد نیازمند ۳ همت بودجه بوده که در حال رایزنی با مسئولان استانی و کشوری برای تأمین اعتبار پروژه هستیم.

طاهری گفت: بودجه‌ای که برای این پروژه در حال تزریق است کافی نبوده و نیاز است تا دراین‌خصوص اقدامات بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: پروژه سد سیکان تاکنون ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته؛ اما با کمبود بودجه پروژه فرسایشی شده و نیازمند تزریق اعتبارات است.

فرماندار دره‌شهر تصریح کرد: سد سیکان آب آشامیدنی شهرستان‌های بدره، دره‌شهر و آبدانان را تأمین کرده و باعث می‌شود تا در این مناطق آب آشامیدنی پایدار داشته باشیم.

طاهری خاطرنشان کرد: همچنین سد سیکان در تحول بخش کشاورزی نقش مؤثری داشته و آب ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پایین‌دست را تأمین کرده و علاوه بر کشاورزی بر بخش‌های صنعت و گردشگری تأثیر گذاشته و رونق اقتصادی به دنبال خواهد داشت.

وی یادآور شد: با افتتاح این سد بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی به دنبال خواهد داشت.

فرماندار دره شهر تصریح کرد: سد سیکان از نوع خاکی با هسته رسی و طول تاج ۴۳۰ متر و ارتفاع ۶۰۶ متر از پی و حجم ذخیره ۱۵ میلیون مترمکعب آب است که قطعاً در حوزه جنوب استان ایلام به‌خصوص شهرستان‌های آبدانان، بدره و دره‌شهر تحول ایجاد خواهد کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه