اخبار داغ

۲ بازیکن بدون تیم در اردو؛

سایه‌روشن‌های لیست تیم ملی فوتبال؛ از غیبت بازیکن سال تا حضور مدافع ۳۵ ساله!

سایه‌روشن‌های لیست تیم ملی فوتبال؛ از غیبت بازیکن سال تا حضور مدافع ۳۵ ساله!
لیست 26 بازیکن دعوت‌شده به اردوی تیم ملی فوتبال نکات ویژه‌ای داشت؛ از غیبت مرد سال فوتبال ایران تا حضور بازیکنان بدون تیم در اردوی جدید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ شب گذشته با پایان بازی‌های هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان از 26 بازیکن برای حضور در اردوی تیم ملی جهت بازی‌های فیفادی پیش‌رو با تیم‌های ملی قرقیزستان و امارات‌متحده‌عربی در چارچوب مرحله پایانی انتخابی جام جهانی 2026 دعوت کرد.

علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، سید حسین حسینی، آرشا شکوری؛ شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، صالح حردانی، ابوالفضل جلالی، علی نعمتی، امین حزباوی، آریا یوسفی؛ سعید عزت‌اللهی، سامان قدوس، امید نورافکن، محمد کریمی، محمد قربانی، مهدی قائدی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، اللهیار صیادمنش؛  مهدی طارمی، جواد آقایی‌پور، شهریار مغانلو و سردار آزمون؛ نفرات مدنظر قلعه‌نویی بوده‌اند.

توجه ویژه سرمربی تیم ملی به لیگ برتر فوتبال ایران نشان می‌دهد که او 16 بازیکن از داخل را به اردوی تیم ملی دعوت کرده. 8 بازیکن دیگر لژیونر هستند و در عین ناباوری، 2 بازیکن هنوز تیمی ندارند. سامان قدوس و علی‌رضا جهانبخش، بازیکنانی هستند که با باشگاه فصل قبل خود برای ماندن به توافق نرسیده و هنوز نتوانسته‌اند تیمی برای خود دست‌وپا کنند.

تیم فوتبال سپاهان باز هم با معرفی 6 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال، از بیش‌ترین نماینده در لیست امیر قلعه‌نویی برخوردار است. پیام نیازمند، محمد کریمی، آریا یوسفی، امین حزباوی، صالح حردانی و جواد آقایی‌پور؛ بازیکنانی هستند که سپاهان را رکورددار کرده‌اند و در پله بعدی هم تراکتور تبریز با 3 نماینده یعنی علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و شجاع خلیل‌زاده قرار گرفته است.

۲ بازیکن از پرسپولیس (میلاد محمدی و محمدحسین کنعانی‌زادگان) و ۲ بازیکن هم استقلال (سیدحسین حسینی و ابوالفضل جلالی) به اردو دعوت شده‌اند. ملوان بندرانزلی (امید نورافکن) فولاد خوزستان (علی نعمتی) و هوادار (آرشا شکوری) هم در این اردو نماینده دارند. میانگین سنی ملی‌پوشان حاضر در اردوی جدید تیم ملی ۲۶.۵۳ سال است که به نسبت اردوی قبلی با ۲۶.۶۹ سال، اندکی کمتر شده است.

نکته جالب این‌جاست که رامین رضائیان، مرد سال فوتبال ایران در این لیست جایی ندارد و صالح حردانی به چشم قلعه‌نویی آمده. ضمن این که در همین پست آریا یوسفی، مدافع جوان سپاهان ملی‌پوش شده تا مهم‌ترین پرسش از سرمربی تیم ملی، غیبت موثرترین بازیکن استقلال باشد. امیرحسین حسین‌زاده که این روزها در ترکیب تراکتور خوش درخشیده هم از دیگر غایبان لیست ژنرال است.

نسبت به اردوی قبلی تیم ملی حسین پورحمیدی، عارف غلامی، سعید مهری، جواد حسین‌نژاد، محمدرضا آزادی و مهدی لیموچی نفراتی هستند که در اردوی جدید حضور ندارند. البته به جز حسین‌نژاد همگی آنها در هفته‌های اخیر برای تیمشان به زمین نرفته‌اند و شاید عدم دعوت از حسین‌نژاد، یکی دیگر از شگفتانه‌های لیست تابستانی امیر قلعه‌نویی باشد.

ابوالفضل جلالی از ابتدای فصل تنها 28 دقیقه برای استقلال به زمین رفته، صالح حردانی در مجموع 3 بازی ابتدای فصل سپاهان 74 دقیقه در زمین حضور داشته و سعید عزت‌اللهی نیز به تازگی به تمرینات تیم اماراتی اضافه شده و تاکنون برای تیمش بازی نکرده است. به این جمع باید قدوس و جهانبخش که اصلاً بازی باشگاهی ندارند را هم اضافه کنیم.

هم‌چنان شجاع خلیل‌زاده با 35 سال سن به اردوی تیم ملی دعوت می‌شود تا به تنهایی عنوان مسن‌ترین بازیکن را به دوش بکشد و در سمت مقابل هم آرشا شکوری 17 ساله، جوان‌ترین بازیکن لیست قلعه‌نویی لقب گرفته است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه