اخبار داغ

«عصرهمدان» گزارش می‌دهد؛

بی‌حجابی عاملی موثر در افزایش طلاق

بی‌حجابی عاملی موثر در افزایش طلاق
گسترش بی‌حجابی و بی‌بند و باری در جامعه منجر به بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله از هم گسیختگی خانواده‌ها و طلاق می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ مسئله حجاب یکی از نیازهای حقیقی انسان‌ها در زمینه‌های تربیتی، دینی، اخلاقی و فرهنگی، است.هرچقدر مراتب الگوهای حجاب، بالاتر باشد، تأثیر بیشتری بر معنویّت و دینداری فرد و جامعه خواهند گذاشت و به‌مراتب هرچقدر رعایت حجاب فردی و اجتماعی، در جامعه متعالی باشد، تقدّس، حرمت اخلاقی، رشد و تعالی جامعه اسلامی بیشتر خواهد بود.

آثار حجاب در جامعه

حجاب آثار تربیتی فراوانی در دو زمینه فردی و اجتماعی دارد که مهم‌ترین آن در بُعد فردی، شخصیّت، سلامت جسمانی، استحکام خانواده، آرامش و امنیّت و در بُعد اجتماعی، مسئولیّت‌پذیری اجتماعی، آزادی و راحتی زن، سلامت اخلاقی جامعه، حفظ نیروی کار اقتصادی و حفظ استقلال فرهنگی است.

وقتی در جامعه ارزش‌ها و هنجارهایی که نه‌تنها در دین اسلام، بلکه در عرف و اصالت ایرانی ما ریشه دارد، زیر پا گذاشته شود، زنان و مردان با ظاهری نامتعارف در بطن جامعه حضور یابند، رفته رفته این شیوه پوشش و رفتار ناهنجار منجر‌به تحریک هیجانات و غرایز شده و افراد را از نظر روانی تحت فشار قرار می‌دهد.

بی‌حجابی عاملی برای گسست خانواده‌ها

اگر مردان به‌راحتی در تمام صحنه‌های اجتماعی به زنان نامحرم دسترسی داشته باشند، با تحریک هوی و هوس، دائماً به مقایسه میان همسر فرد و الگوهایی که در جامعه اطرافش می‌بیند می‌پردازد که این امر، آنها را از همسران خود دلسرد کرده و در نتیجه کانون گرم خانواده‌ از هم می‌پاشد.

بنابراین گسترش بی‌حجابی و بی‌بند و باری در جامعه منجربه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله از هم گسیختگی خانواده‌ها و طلاق می‌شود.

عدم رعایت آموزه‌های دینی عاملی برای طلاق

مهدی قاسمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل فرهنگی-اجتماعی که منجربه طلاق می‌شود، رعایت نکردن آموزه‌های دینی و عدم پایبندی به اخلاق اسلامی در خانواده است.

وی با بیان اینکه معمولا زمینه‌های ناسازگاری همیشه غذا و ثروت نبوده، تاکید کرد: خیلی از اوقات، زمینه‌های ناسازگاری، در رفتار، اخلاقیات و خلقیات فردی آدم‌هاست.

مردان باغیرت و متدیّن خانم‌های بی‌حجاب رل نمی‌پذیرند

این مشاور خانواده خاطرنشان کرد: وقتی که خانم نسبت به پوشش خودش، نسبت به وظیفه‌ای که برای نگهداشتن عِرض و آبروی۷ همسرش باید تلاش کند، احساس مسئولیت نکند و اهل حیا و حجاب نباشد، راحت ارتباطات خارج از عرف داشته باشد، مردها معمولاً همچنین خانمی را نمی‌پذیرند.

قاسمی تاکید کرد: شاید برخی از مردان به‌لحاظ ظاهری برای اینکه خودشان، دچار محدودیت نشوند به همسرشان اجازه می‌دهند که با دیگران رفتار آزادانه‌ای داشته باشند.
وقتی آقایی به همسرش اجازه روابط آزادانه می دهد، در واقع از او درخواست می‌کند که شماهم دیگر حق نداری به رفتارهای آزادانه و خارج از عرف من گیر بدهی!

بی‌عفتی نشان از آزادگی نیست

وی با بیان اینکه این‌گونه رفتارها، نشان از آزادگی نبوده، خاطرنشان کرد: هیچ مرد غیرتمند و مقیّدی به همسرش اجازه نمی‌دهد که به راحتی با دیگر مردان ارتباط برقرار کند، یعنی شما همچنین مردی را در عالم پیدا نمی‌کنید، مگر اینکه آن آقا هم بخواهد خارج از عرف با دیگر زنان دیگر رابطه داشته باشد.

این مشاور خانواده افزود: این‌گونه مردان بودن همسر مقید و متدین را برای خودش مانع می‌داند، بنابراین شرایطی را به وجود می‌آورد، مردم فکر کنند، او آزاداندیش است.

قاسمی با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که باعث به وجود آمدن بحث طلاق می‌شود، همین موضوع عدم رعایت حجاب چه در دوره دخترانه چه در دوره همسرانه چه در دوره مادرانه است، عنوان کرد: عدم رعایت حجاب برای بانوان درهر دوره‌ای آسیب‌های خودش را بدنبال دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ مساله حجاب و پـوشش زن و حفظ حریم عفاف در بین مـردان و زنان، همواره در اسلام مورد توجـه بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است.

آنچه مسلم است این است که زنان نیز با رعایت پوشش مناسب مـی‌تـواننـد دوشادوش مردان در جامعـه در عـرصه‌های مختـلـف فعالیت کنند.

خداوند زنان را مظهر جمال و زیبایی در جسم، گفتار و رفتار قرار داده و براساس حکمت نیز تدبـیـری برای محافظت از آن مـوهبت الهی اندیشیده و در ایـن راستا برخی توصیه‌ها بر زنان و برخی از توصیه‌ها را بر مردان ارائه فرموده است.

حجاب راهکاری برای سلامت خانواده و جامعه

رعایت دستورات الهی درباره پوشش زنان و حفظ عفاف عمومی یکی از راهکارهای بسیار تاثیرگذار، در حفظ سلامت جامعه و پیشگیری از فساد و انحطاط اخلاقی و در نهایت حفظ سلامت خانواده، در جامعه است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه