اخبار داغ

پایان پاراتکواندو مردان با 2 برنز؛

بازیهای پارالمپیک پاریس| جوانمردی به سیبل طلا زد/ نقره پاراتیر و کمان برای همتی

بازیهای پارالمپیک پاریس| جوانمردی به سیبل طلا زد/ نقره پاراتیر و کمان برای همتی
نمایندگان کاروان فرزندان ایران در سومین روز از بازی‌های پارالمپیک پاریس در ۵ رشته به میدان رفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز شنبه در سومین روز از رقابت‌های بازیهای پارالمپیک پاریس 2024، ورزشکاران کشورمان در 5 رشته مختلف به مصاف حریفان خود رفتند.

پارادوومیدانی؛ چهارمی پاپی در پرتاب وزنه/ سه رکورد ویژه حبیبی

پرستو حبیبی پس از مدال آوری در پارالمپیک پاریس چند رکورد ویژه را به نام خود ثبت کرد. 

در دومین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس پرستو حبیبی دختر ۲۲ ساله کشورمان در رشته پرتاب کلاب کلاس F32 موفق به کسب مدال نقره شد. 

این مدال آوری چند نکته مهم داشت. حبیبی اولین بانوی شرکت کننده ایران در رشته پرتاب کلاب در پارالمپیک بود که موفق شد در نخستین حضورش مدال آور نیز لقب بگیرد. 

وی همچنین رکورد آسیا را که پیش از این در اختیار خودش بود، ارتقا داد. 

حبیبی ۲۲ ساله که سال قبل در بازی‌های پاراسیایی هانگژو مدال کسب کرد، کم سن‌ترین ورزشکار ایران در رشته پارادوومیدانی است که موفق به کسب مدال می‌شود.

چهارمی پاپی در پرتاب وزنه

در چاچوب روز دوم مسابقات پارادوومیدانی بازی های پارالمپیک پاریس که در ورزشگاه استادوفرانس جریان دارد، شامگاه شنبه (۱۰ شهریور) امان الله پاپی نایب قهرمان بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو‌ در مسابقات پرتاب وزنه‌ کلاس F۵۷ با حریفانش رقابت کرد.

این رقابت ها با حضور ۱۱ ورزشکار برگزار شد که طی آن‌ نماینده کشورمان موفق به ثبت رکورد ۴۷.۶۳شد.

امان الله پاپی با ثبت این رکورد در رده چهارم جدول رده بندی نهایی ایستاد ‌و از کسب مدال بازماند.

در مسابقات پرتاب وزنه، نمایندگان ازبکستان، ترکیه و برزیل در رده اول تا سوم ایستادند.

پاراتیراندازی؛ طلای جوانمردی و دیسکالیفه شدن شاهی در تپانچه 10 متر

در ادامه رقابتهای پاراتیراندازی بازیهای پارالمپیک پاریس 2024، مسابقات ماده 10 متر P2 زنان در مرکز شتقو برگزار شد. 

در این ماده ایران 2 نماینده داشت و ساره جوانمردی و نسرین شاهی در مرحله مقدماتی به مصاف حریفان رفتند. 

در این رقابت ساره جوانمردی با امتیاز 570 و نسرین شاهی با امتیاز 564 موفق به صعود به فینال رقابتها شدند. 

جوانمردی و شاهی عصر امروز در فینال این رقابتها با 6 تیرانداز دیگر برای کسب مدال رقابت خواهند کرد.

شاهی دیسکالیفه و حذف شد

نسرین شاهی پاراتیرانداز ایران در ماده تپانچه 10 متر بعد از پایان مسابقه مقدماتی و راهیابی به فینال در تست تپانچه مردود شد و دیسکالیفه و از جدول مسابقات حذف شد. 

همچین تیرانداز لتونی نیز با همین مشکل برخورد کرد و او نیز دیسکالیفه و از جدول مسابقات حذف شد. 

حسین امیری سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی ایران در توضیحی کوتاه درباره این اتفاق گفت: پیش از برگزاری رقابتها اسلحه ها توسط کمیته برگزاری مسابقات تست می شود که مشکلی نداشت. روز گذشته نیز ما شخصا اسلحه را تست کردیم و اوکی بود. امروز و در پایان مسابقه و در تست رندوم متاسفانه وزن ماشه از استاندارد پایین تر بود و همین سبب شد تا پاراتیرانداز ما توسط داور ریجکت شده و دیسکالیفه شود. بدین ترتیب یکی از شانس های مسلم مدال ما از دست رفت.

جوانمردی به سیبل طلا زد

در ادامه رقابتهای پاراتیراندازی بازیهای پارالمپیک پاریس 2024، مسابقات فینال ماده 10 متر P2 زنان در مرکز شتقو برگزار شد. 

در این ماده ساره جوانمردی از ایران به مصاف حریفان رفت و برای کسب مدال با 7 پاراتیرانداز رقابت کرد. 

جوانمردی در فینال رقابتی نزدیک و نفسگیر با آیسل اوزجان پارتیرانداز ترکیه ای داشت و در اغلب راندهای مسابقه حریف ترکیه ای در صدر جدول ایستاده بود اما در نهایت جوانمردی در راندهای پایانی از حریف پیشی گرفت و توانست با 236.8 امتیاز قهرمان شده و مدال طلا را بر گردن بیاویزد. 

این نخستین طلای کاروان فرزندان ایران در بازیهای پارالمپیک پاریس بود. 

در این رقابت آیسل اوزجان به نقره رسید و روبینا فرانسیس از هند سوم شد. 

پاراتکواندو؛ پایان کار تیم 3 نفره مردان با 2 برنز

در جریان رقابت های روز سوم و پایانی پاراتکواندوی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، حامد حق شناس نماینده وزن ۸۰+ کیلوگرم ایران و دارنده مدال های طلای جهان ۲۰۲۱ و بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۲، پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک چهارم نهایی برابر لیو لودانگ از چین به روی شیاپ چانگ رفت و در پایان در حالیکه ۱۵ بر ۹ از حریف خود عقب افتاده بود، در دقیقه پایانی با نمایش بی نظیر خود ۱۰ امتیاز گرفت و در نهایت با نتیجه ۱۹ بر ۱۶ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. 

حامد حق شناس نماینده وزن ۸۰+ کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی برابر مت بوش دارنده ۳ مدال طلای جهان از بریتانیا به روی شیاپ چانگ رفت و در پایان با نتیجه ۲۶ بر ۱۳ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.  

در دیدار رده بندی وزن ۸۰+ کیلوگرم پاراتکواندوی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، حامد حق شناس مقابل نیشان اومیرالی از قزاقستان به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۱۶ بر ۱۴ به برتری رسید و صاحب مدال برنز پارالمپیک شد.

در ادامه رقابت ها پاراتکواندوی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، علیرضا بخت نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۲، پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک چهارم نهایی برابر نورلان دومبایف دارنده ۲ مدال طلای جهان ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ از قزاقستان به روی شیاپ چانگ رفت و پس از تساوی ۵ بر ۵ در وقت معمول مبارزه، در راند طلایی امتیاز نخست را کسب کرد و با شکست حریف خود راهی مرحله نیمه نهایی شد.

علیرضا بخت پاراتکواندوکار وزن ۸۰- کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی برابر اسدبک توشتمیروف دارنده مدال های طلای جهان و برنز بازی های آسیایی ۲۰۲۲ از ازبکستان به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۱۸ بر ۱۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

در دیدار رده بندی وزن ۸۰- کیلوگرم پاراتکواندوی پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، علیرضا بخت از ایران برابر نیکولا اسپاجیچ از صربستان به روی شیاپ چانگ رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۲۹ بر ۶ به برتری رسید و صاحب مدال برنز پارالمپیک پاریس شد.

بدین ترتیب تیم 3 نفره پاراتکواندوی ایران در پارالمپیک پاریس با 2 مدال نقره به کار خود پایان داد. 

پاراتیر و کمان؛ همتی نقره ای شد

مسابقات پاراتیراندازی با کمان امروز در بخش کامپوند زنان پیگیری شد که فاطمه همتی در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف «لین یوشان» از‌ چین رفت.

بانوی کماندار ایران در این رقابت با عملکردی خوب و مطمئن موفق شد ۱۴۲ بر ۱۳۸ برابر رقیب چینی خود به برتری برسد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند.

فاطمه همتی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف «ژوليه ریگالت» از فرانسه رفت. بانوی کماندار ایران در این رقابت با عملکردی خوب و مطمئن و در حالی که جو استادیوم کاملا به سود حریف بود، موفق شد ۱۴۳ بر ۱۴۰ برابر رقیب فرانسوی خود به برتری برسد و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند.

فاطمه همتی در مرحله نیمه نهایی به مصاف «فاوئبه پاترسون» از بریتانیا رفت. بانوی کماندار ایران در این رقابت با عملکردی تحسین برانگیز موفق شد با نتیجه ۱۴۶ بر ۱۴۳ برابر رقیب بریتانیایی خود به برتری برسد و به فینال راه پیدا کند.

رقابت فینال بین فاطمه همتی از ایران و «اوزنور کره» از ترکیه برگزار شد و در پایان این کماندار ترکیه ای بود که مدال طلای این رشته را از آن خود کرد و فاطمه همتی نقره ای شد. 

همتی در دیدار فینال مقابل حریف ترکیه ای با نتیجه ۱۴۴ بر ۱۴۱ شکست خورد و مدال نقره پارالمپیک را به دست آورد.

گلبال؛ تساوی ایران برابر برزیل

دیدار تیم‌های ملی گلبال ایران و برزیل از گروه A، در بازی‌های پارالمپیک پاریس در سالن شماره ۶ ورزشگاه ساوث پاریس (South Paris Arena) آغاز شد.

نیمه نخست این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به سود برزیل خاتمه یافت و در نیمه دوم با تعویض‌هایی که انجام شد روند تیم ملی تغییر کرد و در حالی که چند ثانیه به پایان بازی مانده بود میلاد سوری با پرتابی دقیق کار را به تساوی کشاند و این بازی در نهایت با تساوی ۷ بر ۷ به پایان رسید.

گل‌های تیم ملی کشورمان را نعمت‌الله سرافراز (۴ گل) و میلاد سوری (۳ گل) به ثمر رساندند.

ملی‌پوشان گلبال فردا یکشنبه در آخرین بازی مرحله گروهی با آمریکا دیدار می‌کنند. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه