اخبار داغ

ورزشکاران و مربیان ایران در پارالمپیک چه گفتند؟

نوری: می‌چسبید رنگ مدالمان طلا باشد/ اولاد: امیدوارم مثل دوره قبل دومدال بگیرم

نوری: می‌چسبید رنگ مدالمان طلا باشد/ اولاد: امیدوارم مثل دوره قبل دومدال بگیرم
ورزشکاران و مربیان ایران در پایان رقابتهای خود در پنجمین روز بازیهای پارالمپیک صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پنجمین روز از بازیهای پارالمپیک پاریس 2024 آغاز شد و ورزشکاران ایران در 3 رشته به مصاف حریفان خود رفتند.

در پایان مسابقات ورزشکاران ایران و مربیان صحبت کردند.

صالحی: در اولین تجربه تمام تلاشم را کردم اما حریفانم خیلی قدر بودند

الهام صالحی ملی پوش پارادوومیدانی ایرات پس از کسب مقام پنجمی مسابقات پرتاب وزنه کلاس F۵۴ پارالمپیک ۲۰۲۴ اظهار داشت: حضور در پاریس اولین تجربه پارالمپیکی من بود و سطح مسابقات خیلی بالا و نفس گیر بود. رکوردم نسبت به مسابقات آسیایی که طلا گرفتم، بهتر بود اما در اینجا نتوانستم مدال بگیرم. البته روز ۱۷ شهریور پرتاب نیزه باید شرکت کنم و امیدوارم نتیجه خوبی بگیرم.

وی در مورد اینکه ارزیابی خودش قبل از حضور در پاریس چه بود، گفت: در ذهنم همیشه مدال طلا را تصور میکردم، اما نشد، چرا که حریفان خیلی قدر بودند.

ملی پوش پارادوومیدانی با اشاره به اینکه یکی از پرتاب هایم بالاتر بود، گفت: در یکی از پرتاب هایم رکورد بهتری را از رکوردی که ثبت شد را زدم اما ظاهرا داوران همان قبلی را محسوب کردند. نمی گویم با آن رکورد مدال می‌گرفتم، اما به هرحال بالاترین پرتابم را حساب نکردند.

صالحی در مورد اینکه آیا جو ورزشگاه و اولین حضور در کارش تاثیر داشت، عنوان کرد: تجربه کمی نداشتم، اما تمام تلاشم را کردم، همین که توانستم حضور پیدا کنم، خدا را شکر می‌کنم. امیدوارم در پرتاب نیزه جبران کنم.

دوستی: در یک دقیقه آخر تمرکزمان بهم خورد

بهمن دوستی سرمربی تیم ملی گلبال پس از شکست ایران برابر گلبال در یک مرحله چهارم نهایی بازیهای پارالمپیک پاریس اظهار داشت: بچه ها برابر اوکراین بازی بسیار خوبی ارائه دادند اما در ثانیه های آخر غافلگیر شدیم. نتیجه تا ثانیه های پایانی مساوی بود و می توانستیم به گل طلایی برویم اما روی یک اتفاق بازی از دست ما در رفت. 

وی افزود: جز شرمندگی و عذرخواهی چیزی ندارم که بگویم. مسئولیت این شکست با من است و حتمن کم کاری من بوده. 

سرمربی تیم ملی گلبال درباره گلهایی که ثانیه های پایانی دریافت کردیم، گفت: اوکراین بهترین خط دفاعی دنیا را دارد. بچه های ما بهترین روز خود را در ضربه زدن داشتند اما در 60 ثانیه آخر تمرکز یکی از بازیکنان بهم ریخت و این مشکل به بقیه تیم هم تسری داده شد. می‌توانستیم بازی را حفظ کنیم و از سد اوکراین عبور کنیم و برای نخستین بار به جمع 4 تیم پایانی راه پیدا کنیم اما متاسفانه نشد.

پرنیا: با یک اشتباه تمرکز ما بهم ریخت

محمد پرنیا بازیکن تیم ملی گلبال ایران پس از شکست برابر تیم اوکراین در یک چهارم نهایی بازیهای پارالمپیک پاریس اظهار داشت: 2 سال است که شبانه روزی تلاش می کنیم و آرزو داشتیم که در بازیهای پارالمپیک حضور داشته باشیم. به این آرزو رسیدیم و به پارالمپیک آمدیم اما به هدفمان نرسیدیم. هدفمان حضور در فینال بازیهای پارالمپیک بود. 

وی درباره شکست در ثانیه های پایانی نیمه دوم گفت: بچه ها قصد داشتند همدیگر را در آن دقایق پرالتهاب حمایت کنند اما با یک اشتباه تمرکز ما بهم ریخت و توپ وارد دروازه ما شد و دیگر کار از دستمان در رفت. اوکراین حریف بسیار قدری بود. ما برای برد آمده بودیم اما اسیر اتفاقات شدیم. امیدوارم در بازیهای آتی این باخت را جبران کنیم.

نوری: می‌چسبید رنگ مدالمان طلا باشد

هادی نوری پس از کسب مدال نقره میکس کامپوند در بازی‌های پارالمپیک پاریس گفت: هیجانی که در دیدار با هند بود و توانستیم این تیم را شکست دهیم، می‌چسبید که رنگ این مدال طلای باشد. 

وی ادامه داد: خانم همتی فوق العاده کار کرد و من هم همه توانم را گذاشتم برای فینال، اما نشد. این نشان نقره مدال ارزشمندی است البته از همه بابت رنگ مدال عذر‌خواهی می‌کنم . این مدال نقره تقدیم مردم می‌کنم.

نوری تصریح کرد: تیم هند رکورد پارالمپیک را زد و تیم قدرتمندی بود. وقتی قبل از فینال تیم هند را شکست دادیم، فقط به طلا فکر می‌کردیم؛ خیلی حیف شد البته المپیک است همه خوب های دنیا در اینجا حضور دارند اما توانستیم مدال با ارزش نقره را کسب کنیم.

ملی پوش پاراتیراندازی کشورمان خاطر نشان کرد: از همه آنهایی که در این چند روز با پیامهای خود قوت قلبی برای ما بودند، صمیمانه تشکر می‌کنم. از مسئولان کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون جانبازان و توانیابان که برای ما زحمت زیادی کشیدند نیز تشکر می‌کنم. امیدوارم توانسته باشیم نتیجه زحمت آنان را جبران کرده باشیم. با وجود آنکه این نشان نقره برای ما خیلی باارزش است اما حسرت مدال طلا برای من همچنان باقی خواهد ماند.

صفرزاده: تمرینات سخت و طاقت فرسا انجام دادم

هاجر صفرزاده پس از صعود به فینال در دوی ۴۰۰ متر پارادوومیدانی پارالمپیک اظهار داشت: این یک اتفاق بزرگ بود که توانستم اولین نفر در بخش دوها هم در زنان و هم در مردان باشم که فینالیست می‌شود. من امروز بهترین نتیجه را گرفتم و امیدوارم در فینال هم بهترین نتیجه را کسب کنم. 

وی با اشاره به شکستن رکورد آسیا ادامه داد: تمرینات بسیار سخت و طاقت فرسا را پشت سر گذاشتم. من هر روز چهار، 5 ساعت تمرین می‌کردم و بدنم را برای همین روزها آماده کرده بودم. در سرما، گرما، برف، باران و آلودگی هوا به تمریناتم ادامه دادم تا بتوانم در پارالمپیک بدرخشم.

صفرزاده درباره رقابت فینال گفت: رقابت فردا خیلی سخت است. رقیب اصلی ام از کوبا واقعا قدرتمند است. او چند دوره قهرمان پارالمپیک شده و به نوعی اسطوره پارادوومیدانی محسوب می‌شود. با این وجود سعی می‌کنم که بهترین خودم باشم.

وی در پایان عنوان کرد: من همه تلاشم را می‌کنم و در این مسیر تنها امیدم به خدا و دعا مردم است.

علیپور: ۸ سال است که بدون حاشیه تمرین کردم

امیرحسین علیپور که در مسابقات پارادوومیدانی بازی های پارالمپیک به عنوان قهرمانی دست یافت، اظهار داشت: دستیبابی به این مدال که بالاترین مدال ورزش قهرمانی به حساب می آید، حس خیلی خوبی دارد. 

وی با اشاره عملکردش در یک سال گذشته خاطرنشان کرد: خدا رو شکر طی یکسال گذشته بهترین نتیجه را گرفتم، قهرمان بازی های پاراآسیایی و‌ مسابقات جهانی ژاپن شدم و حالا هم با رکوردشکنی آسیا، طلای پارالمپیک را گرفتم.

این ملی پوش پارادوومیدانی تاکید کرد: خدا ما را دید و دم خدا گرم، امیدوارم خدا همه مردم را ببیند و دل مردم کشورمان را شاد کند. 

علیپور به روند تمریناتش در سال های اخیر هم اشاره داشت و گفت: ۸ سال است که شاگرد دکتر بهرامی هستم و در این مدت رکوردهای متعددی جابه جا کردم، رکورد نوجوانان و جوانان جهان، آسیایی و جهانی را جابه جابه کردم، تلاش زیادی داشتم، ۸ سال بی صدا و بدون حاشیه تمرین‌ کردم تا به اینجا رسیدم.

وی ادامه داد: امیدوارم این موفقیت ها ادامه داشته باشد و‌ روزهای آینده خبرهای خوبی از کاروان فرزندان ایران داشته باشیم، از مردم می خواهیم ورزشکاران‌مان را دعا کنند.

علیپور که بعد از قهرمانی با در دست داشتن پرچم ایران در ورزشگاه استادوفرانس دور افتخار زد، در پایان تصریح کرد: شک نکنید این راه ادامه دارد. این راهی که از شهدا شروع شده توسط ما فرزندان ایران محکم تر ادامه پیدا می کند، پرچمی که در دست من است هیچ وقت زمین نبوده است، این پرچم همیشه بالا بوده است. از این‌ به بعد هم بالا است.

اولاد: امیدوارم مثل دوره قبل طلا و نقره بگیرم

مهدی اولاد پس از کسب مدال نقره در مسابقه پرتاب وزنه در بازی‌های پارالمپیک پاریس اظهار داشت: رقابت خوبی بود و خدا را شکر که مدال‌های طلا و نقره به ایران رسید. انشاالله که این مدال‌آوری در روزهای آینده برای کاروان ایران ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: من در پارالمپیک توکیو مدال‌های طلا و نقره پرتاب وزنه و پرتاب دیسک را گرفته بودم و سعی می‌کنم در پاریس هم اینکار را انجام بدهم و برای پنج‌شنبه در پرتاب دیسک طلا بگرم.

اولاد عنوان کرد: به امیرحسین علیپور تبریک می‌گویم. او جوان با لیاقتی است که می‌تواند برای آینده پرتاب وزنه اتفاقات خوبی رقم بزند. آرزوی بهترین ها برایش دارم و امیدوارم خدا سلامتی بدهد تا در کنار این بچه‌ها ادامه بدهم.

اولاد گفت: از فرزین بقا تشکر می‌کنم. مربی خودم علیرضا مهرصفوتی است که اینجا نبود و اعزام نشد، اما فرزین بقا زحمات زیادی در اینجا کشید. انشاالله با کسب طلا در مسابقه پنجشنبه، دل مربی ام شاد کنم و مدالم را تقدیم او کنم.

وزیری: می توانستیم به جای دو نقره، دو طلا بگیریم

میلاد وزیری بعد از پایان تیم کامپوند ایران با کسب دو مدال نقره در بخش انفرادی زنان و بخش میکس اظهار داشت: خدا را شکر امروز روز خوبی بود. ما خیلی برای امروز تمرین کردیم. با اینکه تیم را در شرایط بدی تحویل گرفتیم، اما توانستیم در این 5 ماه فرصتی که داشتیم، همه اعضای کادرفنی و ورزشکاران صددرصد توان خود را گذاشتند و لیاقت بیشتر از این مدال ها را هم داشتند. حتی می توانستیم در هر دو بخش مدال طلا بگیریم. 

وی ادامه داد: این مدال ها حاصل زحمت همه اعضای تیم ما بود. از کادر پشتیبانی فدراسیون تا مربیان و همه اعضای کادر که سنگ تمام گذاشتند. 

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی با کمان در پایان گفت: تا به حال در بخش کامپوند چنین مدال هایی نداشتیم و جفت مدال ها هم تاریخ سازی بود، چه مدال انفرادی فاطمه همتی و چه مدال امروز در بخش میکس. به نظرم برای شروع اتفاق خوبی بود.

همتی: طلا قسمتمان نشد

فاطمه همتی بعد از کسب مدال نقره در بخش میکس کامپوند رقابت های پاراتیراندازی با کمان اظهار داشت: در بازی اول استراحت داشتیم و در بازی دوم هم توانستیم برزیل را شکست دهیم. در نیمه نهایی به تیم قدرتمند جهان یعنی هند برخورد کردیم که رکورددار هستند و در این مسابقات هم رکورد پارالمپیک را زدند. یک رقابت نفس گیر بود و توانستیم در تیر آخر آن ها را شکست دهیم و به فینال برسیم. در فینال هم به بریتانیا خوردیم، اما دیگر نشد و نقره قسمت مان شد. 

وی ادامه داد: به هر حال این مسابقه یک کار تیمی است و از نظر من هر دو نفرمان هم خوب و عالی بودیم. من یک نقره در بخش انفرادی داشتم و خدا را شکر می کنم که یک نقره دیگر هم گرفتم.

همتی در پایان در خصوص اینکه تصور می کرد بتواند دو مدال نقره کسب کند، گفت: من فکر می کردم دو مدال طلا بیاورم، اما نقره شد. از فدراسیون جانبازان و توانیابان و کمیته ملی پارالمپیک تشکر می کنم. کوهپایه و کارگری زحمات زیادی کشیدند. همچنین تمامی دست اندرکاران و هر کسی که در این راه همراه ما بودند، تشکر و قدردانی می کنم. مدالم را هم به ملت عزیز ایران تقدیم می کنم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه