اخبار داغ

نکات مهم برای نگهداری از کیف پول چرم (+6 نکته کاربردی و مهم)

نکات مهم برای نگهداری از کیف پول چرم (+6 نکته کاربردی و مهم)
کیف پول چرم یک اکسسوری نسبتا گران قیمت است که اگر به درستی از آن نگهداری کنید، تا چندین سال بدون هیچ مشکلی برای شما کارایی بسیار خوبی خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیف پول چرم یک اکسسوری نسبتا گران قیمت است که اگر به درستی از آن نگهداری کنید، تا چندین سال بدون هیچ مشکلی برای شما کارایی بسیار خوبی خواهد داشت. کیف پول چرم سرمایه‌ای است که ارزش محافظت دارد. با مراقبت و در نظر گرفتن نکات صحیح، می‌توانید یک کیف چرمی را تا چندین سال به صورت زیبا و سالم نگهداری کنید. به یاد داشته باشید که چرم یک محصول طبیعی است و مانند پوست شما که مستعد آسیب است، به راحتی دچار آسیب دیدگی خواهد شد.

 

نکات مهم برای نگهداری از کیف پول چرم

کیف‌های پول چرم طبیعی به دلیل ساخته شدن با چرم طبیعی حساسیت بالایی دارند. به گونه‌ای که اگر به درستی از آن‌ها نگهداری نکنید، دچار آسیب می‌شوند و کیفیت خودشان را از دست خواهند داد. این موضوع برای هر نوع کیف چرمی دیگر نیز صدق می‌کند و این شما هستید که باید از این سرمایه خریداری شده خودتان مراقبت کنید. با در نظر گرفتن نکات زیر، کیف پول شما تا چندین سال بدون هیچ محدودیتی قابل استفاده است.

نکته 1: نگهداری دور از نور مستقیم خورشید و گرما

مهم‌ترین نکته برای نگهداری از کیف پول‌های چرمی، نگهداری از آن‌ها دور از نور مستقیم خورشید و گرما است. زمانی که کیف پول خودتان را در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌دهید، به راحتی در معرض آفتاب آسیب می‌بیند. در واقع آفتاب یا گرما باعث خشک شدن چرم و ایجاد ترک در آن خواهد شد. اگر یک کیف چرم مردانه و زنانه طبیعی را خریداری کرده باشید، حتما متوجه می‌شوید که چرم طبیعی نرم و لطیف است. دلیل این موضوع هم وجود روغن‌های طبیعی در چرم طبیعی است.

گرما باعث می‌شود تا چرم روغن‌های طبیعی خود را از دست بدهد و باعث سفت شدن آن خواهد شد. از آنجایی که کیف پول نیاز به تا کردن و باز کردن دارد، سفتی آن باعث می‌شود که فشار روی نقاط مختلف کیف پول ایجاد شود و در نهایت باعث خرابی و آسیب به آن گردد. از این رو سعی کنید که کیف پول خودتان را روی داشبورد یا جلوی شیشه پنجره قرار ندهید. در عوض یک کشوی تاریک را برای نگهداری از کیف خود انتخاب کنید.

نکات مهم برای نگهداری از کیف پول چرم

نکته 2: نگهداری از کیف پول چرم دور از رطوبت

رطوبت عامل مخرب دیگری برای کیف چرمی شما است. در حالی که شما همواره نمی‌توانید کیف پول را از رطوبت دور نگه دارید، اما بهتر است که هر زمان متوجه خیسی و وجود رطوبت در کیف پول شدید، آن را با یک پارچه نرم خشک کنید و اجازه دهید تا به صورت طبیعی خشک شود. کیف پول خودتان را در حین خشک شدن بسته نگه دارید تا دچار چین خوردگی نشود و شکل اولیه خود را از دست ندهید. هیچ گاه از سشوار برای خشک کردن کیف پول خودتان استفاده نکنید، چون باعث خشک شدن و ترک خوردن آن خواهد شد.

نکته 3: نظافت نمای بیرونی کیف پول چرم با میکروفایبر

نکته دیگری که باید برای مراقبت و نگهداری از کیف پول چرمی به آن توجه داشته باشید، نظافت منظم آن است. برای این کار لازم است که از پارچه‌های میکروفایبر که بسیار نرم هستند و هیچ گونه خراشی را روی سطح ایجاد نمی‌کنند، استفاده کنید. هیچ گاه از پارچه‌های ساینده برای تمیز کردن چرم استفاده نکنید. همچنین در هنگام قرار دادن کیف پول در جیب خودتان دقت کنید که کیف پول در تماس با دکمه‌ها، زیپ‌ها و اجسام نوک تیز در جیب شما قرار نگیرد.

نکته 4: پر نکردن کیف پول بیش از مقدار مجاز

برای مراقبت و افزایش دوام کیف پول چرم ، بسیار مهم است که آن را به اندازه پر کنید. پر کردن بیش از حد کیف پول باعث کشیده شدن بافت چرم، ترک خوردن و آسیب دیدن آن خواهد شد. پر کردن بیش از حد کیف پول‌های چرمی باعث ایجاد تغییر شکل در آن‌ها می‌شود. به گونه‌ای که دیگر ظاهر صاف و شیک خود را از دست می‌دهد. می‌توانید به جای پر کردن کیف پول خودتان با رسید و پول و ...، آن‌ها را در جیب خودتان قرار دهید. هر چند هفته یکبار، وسایل موجود در کیف پول خودتان را مرتب کنید و برای این کار وقت کافی در نظر بگیرید.

نکته 5: فشار نیاوردن به کیف پول

چرم به کار رفته در کیف پول شما باید بتواند دوام و شکل ظاهری خود را حفظ کند؛ اما باید این واقعیت را بپذیریم که چرم‌های طبیعی دارای بافت حساسی هستند. بنابراین، فشار وزن بدن شما به چرم می‌تواند باعث آسیب به آن شود. هیچ گاه زمانی که کیف پول شما در جیب پشتی یا کناری قرار دارد و پر از کارت و پول نقد است روی آن ننشینید. فشار وارد شده به وزن بدن شما می‌تواند باعث آسیب به بافت چرم و حتی پاره شدن دوخت آن شود.

نکته 6: استفاده از نرم کننده‌های چرم

چرم طبیعی نیاز به روغن دارد. برای اینکه ساختار چرم را به بهترین شکل حفظ کنید، لازم است که با محصولات مختلف و به صورت منظم کیف پول خودتان را پاک کنید. برای این کار می‌توانید از روغن‌های مفید استفاده کنید. روغن‌ها و نرم کننده‌های چرم می‌توانند بدون هیچ گونه ماده شیمیایی، بافت چرم را براق و نرم‌تر کنند. استفاده از این روغن‌ها برای افزایش عمر مفید کیف چرم ضروری است.

نگهداری از کیف پول چرم دور از رطوبت

تاثیر کیفیت اولیه کیف پول چرمی روی ماندگاری آن

با وجود نکات ذکر شده که تاثیر بسیار زیادی روی عمر مفید کیف پول چرمی می‌گذارند، کیفیت اولیه این کیف‌ها نیز عامل بسیار مهمی در ماندگاری و افزایش عمر مفید آن‌ها هستند. چرم به کار رفته در کیف پول‌های چرمی باید کاملا طبیعی باشند تا به مرور زمان پوسته پوسته نشوند. همچنین مرغوب بودن این چرم‌ها و داشتن ساختار مناسب از جمله نکات مهمی‌اند که باید به آن‌ها توجه داشته باشید.

چرم آرتان؛ ارائه دهنده بهترین کیف پول‌های چرمی

با توجه به ضرورت انتخاب بهترین کیف پول‌های چرمی برای افزایش عمر مفید آن‌ها، باید در انتخاب فروشگاه مناسب دقت کافی داشته باشید. فروشگاه اینترنتی چرم آرتان، فروشگاهی تخصصی در زمینه فروش انواع اکسسوری‌ها و کیف‌های چرمی است که محصولات خود را با بهترین کیفیت به بازار عرضه می‌کند. در صورت نیاز به خرید انواع کیف پول چرم اصل و طبیعی، می‌توانید از طریق سایت چرم آرتان سفارش خودتان را ثبت کنید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه