اخبار داغ

مخالف افزایش سقف بودجه‌ایم؛

بادامکی: مذاکرات برای بازگشت باقری به پرسپولیس مثبت بوده؛ در پرونده بیرانوند برنده‌ایم

بادامکی: مذاکرات برای بازگشت باقری به پرسپولیس مثبت بوده؛ در پرونده بیرانوند برنده‌ایم
معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس گفت: مذاکرات اولیه رضا درویش با کریم باقری برای بازگشت به کادرفنی تیم، مثبت بوده‌است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ حسین بادامکی، معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس پیرامون پیروزی سرخ‌پوشان در دربی ۱۰۴ مقابل استقلال اظهار داشت: استرس بسیار زیادی در دربی داشتیم، موقعیت‌های زیادی را خلق کرده بودیم اما تا دقیقه ۹۰ موفق به گلزنی نشده بودیم. خوشحالم که در نهایت برنده دربی شدیم، طبیعی بود که لیگ را با شرایط خوبی شروع نکنیم چون کادرفنی و ۷۰ درصد تیم تغییر کرده بود‌ از این رو کاملا منطقی بود که ناهماهنگ باشیم و در هفته‌های ابتدایی هنوز تفکرات آقای گاریدو در تیم جا نیفتاده بود. هرچه زمان بگذرد پرسپولیس هماهنگ‌تر و بهتر می‌شود، ما تیم بسیار خوبی داریم.

وی درباره چرایی عدم توافق با اوسمار ویه‌را بیان داشت: با اوسمار برای همه چیز به توافق کامل رسیده بودیم و حتی اردوی هلند را با ایشان هماهنگ کرده بودیم ولی ایشان در لحظه آخر از همکاری منصرف شدند. فکر کنم موارد مالی باشگاه تایلندی برای ایشان بهتر بود. ما با ماتزاری هم به توافقات نهایی رسیده بودیم و وقتی که خبرنگار ایتالیایی خبر توافق ایشان با پرسپولیس را پخش کرد مبلغ درخواستی ایشان ۱/۵ میلیون دلار افزایش یافت. ما روی یک میلیون دلار با ایشان به توافق کامل رسیده بودیم و ایشان حتی گفته بودند باید با خودم ۵ الی ۶ دستیار بیاورم و به همین خاطر کاملا کنسل شد. در نهایت با گاریدو توافق کردیم که تا الان هم جواب داده است.

بادامکی در ادامه گفت: طبق لیست اوسمار با ۲ الی ۳ بازیکن توافق کرده بودیم؛ شرایط ما سخت شده بود و باید در نقل و انتقالات کمی مطابق میل هواداران حرکت می‌کردیم. در انتهای فصل نقل و انتقالات تصمیمات بسیار خوبی گرفتیم و با جدایی آقای اوسمار ترجیح دادیم لیست ایشان را مورد توجه قرار ندهیم. لیموچی در لیست اوسمار نبود؛ بیرانوند، اسماعیلی‌فر و ترابی قطعا در لیست اوسمار بودند و ما دوست داشتیم بمانند. ترابی و اسماعیلی‌فر چون در پایان فصل قراردادشان به پایان می‌رسید به شکل قانونی حق داشتند که از نیم فصل با تیم‌های مختلف مذاکره کنند. به نظر من قبلا ۳ بازیکن ما با تراکتور مذاکره کرده بودند و کار تمام شده بود، فقط بحث مالی باعث جدایی این ۳ بازیکن از ما شد. اختلافات مالی بین ما و این سه بازیکن بسیار زیاد بود و اگر سقف بودجه نبود، بازیکنان‌مان را از دست نمی‌دادیم. نمی‌توانیم برای یک یا ۲ بازیکن مبلغی را پرداخت کنیم که بالانس تیم خراب شود. فصل که تمام شد ۱۰ الی ۱۲ بازیکن ما قراردادشان تمام شده بود؛ شرایط مالی خوبی نداشتیم و با تلاش‌های بی‌وقفه مدیریت منابع مالی لازم را جذب کردیم.

وی در رابطه با سقف بودجه باشگاه عنوان داشت: پرسپولیس سقف را رعایت کرده است و ما مخالف سقف قرارداد بودیم چرا باید این قانون گذاشته شد و سپس تغییر کند؟ باید از ابتدا می‌گفتند که تکلیف تیم‌ها چیست. برخی تیم‌ها هنوز بازیکنان خودشان را ثبت نکرده بودند اما بازیکن خارجی می‌خریدند. مطمئن هستم که برخی تیم‌ها می‌دانستند که در آخر سقف قرارداد افزایش پیدا می‌کند! لیست‌مان را خالی کردیم تا بازیکن جذب کنیم؛ خب اگر می‌دانستیم سقف افزایش پیدا می‌کند برنامه‌مان کلا تغییر می‌کرد. برای بودجه‌ای که نمی‌دانند هنوز به تیمی تعلق می‌گیرد یا خیر سقف بودجه را افزایش دادند.

معاون باشگاه پرسپولیس در مورد بازیکنان جذب شده تصریح داشت: با نیانگ و یحیی عطیه‌الله مذاکره داشتیم و عطیه‌الله اصلا نمی‌خواست در ایران حضور پیدا کند. عطیه‌الله دوست داشت از ما آفر بگیرد تا با استفاده از آن به تیم دیگری برود. به نفع ما شد که او نیامد چون توانستیم میلاد محمدی را جذب کنیم. شک نکنید که علی قلی‌زاده پرسپولیسی است؛ او خیلی دوست داشت به پرسپولیس بیاید و قطعا روزی در پرسپولیس بازی خواهد کرد ولی باشگاه علی قلی‌زاده با ما مخالفت کرد. پیشنهاد این باشگاه برای صدور رضایت‌نامه قلی‌زاده ۲/۵ میلیون دلار بود؛ بدشانسی ماست که پرسپولیس دست روی هر بازیکنی می‌گذارد، او پیشرفت و ترقی می‌کند. با جهانبخش صحبت کردیم ولی ایشان گفتند که نمی‌خواهد در ایران بازی کند و ما هرگز با آقای قدوس صحبت و مذاکرات نکردیم.

وی در این رابطه گفت: رامین رضاییان در لیست اوسمار نبود ولی ما با ایشان به دلیل فشار هواداران مذاکره کردیم. مذاکره با رامین رضاییان اصلا به بحث مبلغ نرسید و فکر می‌کنم ایشان از قبل با استقلال بسته بود. ایوب العملود و الکسی گوئندوز گزینه های گاریدو بودند؛ ما هنوز تکلیف سهمیه آخر خودمان مشخص نشده است. بازیهای سعید مهری را آقای گاریدو تایید کرد و ما حالا پیگیر مدارک پزشکی نبیل باهویی هستیم.

بادامکی در خصوص بازیکنان خارجی پرسپولیس اذعان داشت: بازیکنان خارجی ما عملکرد قابل قبولی داشته‌اند و استقلال امسال هم تیم خوبی دارد. جای خالی بیرانوند با حضور گوئندوز حس نمی‌شود. برای کمیته تعیین وضعیت زشت است که ۶ هفته از لیگ گذشته و هنوز رای پرونده اعلام نشده است. مطالبه هواداران پرسپولیس است که این رای در سریع ترین زمان اعلام شود. ما همچنان روی نظر خودمان هستیم که پرسپولیس برنده این پرونده است.

وی خاطرنشان ساخت: این داستان از سال‌های قبل وجود داشت. بالاخره در سراسر دنیا این اتفاق می‌افتد. ترکیب رئال و بارسا هم گاهی زودتر از موعد منتشر می‌شود ولی به نظرم در پرسپولیس نباید این اتفاق بیفتد. بالاخره مربی تفکرات خودش را دارد و نفرات مشخصی را در ترکیب گذاشته است. این کار اصلا انسانی نیست. پرسپولیس تیم پرطرفداری است. تمام رسانه‌ها دوست دارند خبر را قبل از همه منتشر کنند. ۴ ساعت مانده به دربی هم ترکیب تیم ما لو رفت. طبیعتا نمی‌توانیم فردی که اینکار را می‌کند را پیدا کنیم تا بخواهیم اخراجش کنیم!

معاون پرسپولیس درباره تمدید با اوستون اورونوف هم عنوان داشت: فشار رسانه ای و هواداران، کار را برای تمدید قرارداد بازیکنان سخت می‌کند. به هواداران حق می‌دهم که نگران تیم باشند ولی لطفا اجازه بدهند ما با صبر و تحمل کار را جلو ببریم. فشار آوردن به باشگاه باعث می‌شود بازیکن مبلغی بالاتر از حد عرف را درخواست کند. برنامه‌ریزی خوبی برای تمدید قرارداد با بازیکنان انجام داده‌ایم. هر زمان اورونوف دوست داشته باشد می‌توانیم قراردادش را تمدید کنیم. نسبت به حفظ این بازیکن خیلی خوشبین هستیم. بهترین جا برای اورونوف پرسپولیس است و خودش هم گفته است که بعد از فیفا دی مذاکره خواهیم کرد. طبیعتا وقتی بازیکنی خوب بازی می‌کند، پیشنهادهایی برایش ارسال می‌شود. تلاش ما این است که با نظر کادرفنی، تمام بازیکنانی که قراردادشان تمام می‌شود را حفظ کنیم. با آقای خانبان یک سوء تفاهمی در خصوص شرح وظایف به‌وجود آمد.

وی در مورد بازگشت کریم باقری به کادرفنی پرسپولیس گفت: درویش شخصا دارد با کریم باقری در این خصوص مذاکره می‌کند؛ ما که خیلی دوست داریم ایشان در پرسپولیس حضور داشته باشد که انشالله در چند روز آینده این اتفاق رخ بدهد. مذاکرات اولیه مثبت بوده ولی قدری زمان لازم است تا این اتفاق بیفتد. از آنجایی که درویش شخصا این موضوع را پیگیری می‌کند، من خیلی در جریان جزییات نیستم.

بادامکی نهایتاً درباره ورزشگاه بازی پرسپولیس بیان داشت: دوست داریم بازیهای خودمان در ورزشگاه شهر قدس باشد. با چادرملو در ورزشگاه تختی بازی خواهیم کرد چون استقلال میزبان هوادار در شهر قدس است. ما ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد و شهر قدس را برای بازیهای آسیایی معرفی کردیم که به ما گفتند به ثامن بروید که قبول نکردیم؛ اگر قرار باشد در ورزشگاه امام رضا (ع) بازی نکنیم، این مسیر طولانی را تا مشهد نمی‌رویم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه