اخبار داغ

رضایی‌کوچی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

علل کندی پیشرفت پروژه‌های بازسازی بافت‌های فرسوده در قانون نهضت ملی مسکن

علل کندی پیشرفت پروژه‌های بازسازی بافت‌های فرسوده در قانون نهضت ملی مسکن
رئیس کمیسیون عمران مجلس استنکاف برخی بانک‌ها از قانون تسهیلات مسکن را دلیل کندی پیشرفت پروژه‌های بازسازی بافت‌های فرسوده دانست و از دولت خواست درباره این موضوع برنامه ویژه داشته باشند.

محمدرضا رضایی‌کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص بررسی علل کندی پیشرفت پروژه‌های بازسازی بافت‌های فرسوده در محیط‌های شهری ذیل قانون نهضت ملی مسکن گفت: یکی از دلایل اصلی این کندی عدم پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها است.

وی افزود: بانک مرکزی به برخی بانک‌ها به واسطه عدم کفایت سرمایه اجازه پرداخت تسهیلات نمی‌دهد و این امر باعث توقف یا کندی روند ساخت مسکن شده که بخشی از این کندی نیز دامان بازسازی‌های شهری را گرفته است.

استنکاف برخی بانک‌ها از قانون تسهیلات مسکن

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها ادامه داد: برخی پروژه‌های بازسازی و بازآفرینی در ساخت مسکن به دلیل عدم پرداخت تسهیلات متوقف شده‌اند. بانک‌ها بر اساس تکالیف قانونی خود عمل نکرده‌اند و وزارت اقتصاد باید آنها را جریمه کند اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

رضایی‌کوچی تأکید کرد: دولت جدید هنوز بر موضوع مسکن مسلط نشده و جلسه شورای عالی مسکن نیز تشکیل نشده است. در همین راستا از رئیس‌جمهور درخواست داریم، جلسه‌ای برای بررسی این مسئله مهم برگزار کند.

این نماینده مجلس افزود: متأسفانه در جلسات گاهی دیده می‌شود که برخی از ارکان دولت به بهانه عدم کفایت سرمایه برخی بانک‌ها با پرداخت تسهیلات مسکن مخالف هستند و این رویکرد می‌تواند در بلندمدت بر روند ساخت و بازسازی مسکن تأثیر منفی داشته باشد.

کمیسیون عمران مجلس از دولت خواست تا برنامه ویژه برای بافت فرسوده داشته باشد

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: در روزهای گذشته وزیر راه به کمیسیون عمران مجلس دعوت شده تا سیاست‌های خود را پیرامون مسکن مطرح کند. اجرای طرح نهضت ملی مسکن و ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال از دیدگاه کمیسیون عمران مجلس موضوعی ضروری است و نمایندگان مردم در این جلسات در راستای وظایف نظارتی خود دوباره از مسئولان دولت خواهند خواست به این موضوع به‌ویژه بازسازی محیط‌های فرسوده شهری اهتمام دوچندان ورزند.
 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه