اخبار داغ

حجت الاسلام پورمحمدی درآیین نکوداشت زنده‌ یاد ولی‌الله خبره:

درستکاران همیشه در یادها ماندگارند/ نیاز به شایستگی علمی در مسئولیت‌های کشور

درستکاران همیشه در یادها ماندگارند/ نیاز به شایستگی علمی در مسئولیت‌های کشور
آیین نکوداشت زنده‌یاد ولی‌الله خبره، قائم‌مقام فقید سازمان بازرسی کل کشور، همزمان با دهمین سالگرد ارتحال ایشان، روز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیین نکوداشت زنده‌یاد ولی‌الله خبره قائم‌مقام فقید سازمان بازرسی کل کشور، همزمان با دهمین سالگرد ارتحال ایشان، امروز (سه‌شنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۳) با حضور حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی رییس اسبق سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در این مراسم با بیان اینکه درستکاران فراموش نمی‌شوند و یاد و نام و راه و هدفشان همواره مورد احترام و تقدیر قرار می‌گیرد، اظهار کرد: این افراد به‌عنوان نمونه و اسوه شناخته می‌شوند و مراسم بزرگداشت برای این بزرگواران برگزار می‌گردد.  

وی افزود: ایشان از بزرگان و خوبان بودند و من از طریق دور با ایشان آشنا بودم؛ زمانی که از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ به سازمان بازرسی آمدند، پنج سال از نزدیک همکار بودیم، در این مدت به‌خوبی با شخصیت و سواد بالای ایشان آشنا شدم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات موجود در مسئولیت‌های کشور، نبودن شایستگی علمی و تخصصی برای انجام وظایف است، تصریح کرد: ایشان از این نظر الگوی شایستگی بودند، زندگی و رفتار ایشان بسیار منظم و متعهدانه بود؛ تعهداتشان را به‌خوبی انجام می‌دادند. آراستگی ظاهری و رفتارشان نیز مانند یک قاضی بود که همیشه بر آداب قضاوت پایبند بودند و این نشان از تعهد به دانش و وظایفشان بود. 

وی خاطر نشان کرد: جلسات متعددی داشتیم که در آن‌ها مستدل و محکم صحبت می‌کردند و این باعث رضایتمندی مخاطبان می‌شد. ایشان به فضای بین‌المللی نیز خوب واقف بودند و در پنج سال همکاری ما، کارهای بزرگی در احقاق حق و تثبیت موقعیت جمهوری اسلامی انجام دادند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه ایشان به‌خصوص در مواجهه با کنوانسیون‌های بین‌المللی مانند کنوانسیون ضد فساد عملکرد درخشانی داشتند، گفت: با وجود سختی‌هایی که برخی از نهادهای بین‌المللی همچون FATF اعمال می‌کردند، ایشان و تیمشان جایگاه جمهوری اسلامی را تثبیت کردند و از حضور در میدان‌های بزرگ هراسی نداشتند؛ از دست‌دادن ایشان خسارتی بزرگ برای کشور بود و امیدوارم رویه‌ای که ایشان به‌جا گذاشتند، نهادینه و ترویج شود تا جوانان، به‌ویژه حقوقدانان، وکلا و قضات کشور از آن درس بگیرند و کارهای درست و شایسته انجام دهند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه