اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

اینترنشنال بازی را به افکار عمومی باخت/ شکست پروژه نظامی - رسانه ای دستاورد تازه نتانیاهو!

اینترنشنال بازی را به افکار عمومی باخت/ شکست پروژه نظامی - رسانه ای دستاورد تازه نتانیاهو!
شبکه صهیونیستی اینترنشنال در حالی از پخش تصاویر اسماعیل قاآنی در مراسم تشییع شهید نیلفروشان عصبانی است که حیثیت رسانه ای خود را با انتشار اخبار دروغ و انحراف افکار عمومی بر باد رفته می بیند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از آنکه رژیم صهیونیستی ضربات تمام عیاری از سوی جمهوری اسلامی ایران در جریان عملیات وعده صادق ۲ دریافت کرد، به اذعان سیاستمداران و تحلیل گران نظامی، صهیونیست ها میدان را به جمهوری اسلامی واگذار کردند.

این همه تمام ماجرا نبود، چرا که تنها چند ساعت پس از انجام عملیات وعده صادق ۲، عملیات موشکی و پهپادی گسترده از سوی چند جبهه یعنی حزب الله لبنان، مقاومت عراق، گردان های مقاومت فلسطینی و انصارالله یمن علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز شد و توانست موفقیت های چشم گیری را به دنبال داشته باشد.

اگرچه صهیونیست ها به دنبال این بودند که پس از شهادت سید حسن نصرالله، تشکلات حزب الله را از بین برده و ساقط کنند، اما با وجود تحرکات بسیار در جنوب بیروت، نتوانستند دستاوردی به ارمغان بیاورند.

همین امر موجب شد تا عملیات روانی از سوی رسانه های صهیونیستی به ویژه شبکه اینترنشنال کلید بخورد.

به طوری که در طول چند هفته اخیر پس از شهادت دبیر کل حزب الله لبنان، بمباران اطلاعاتی که البته پایه و اساس درستی نداشت را در دستور کار خود قرار دادند.

ادعای رسانه اینترنشنال درباره سردار اسماعیل قاآنی،  از اصلی ترین پروژه این رسانه صهیونیستی بود.

القا خبر نادرست از وضعیت فرمانده سپاه قدس ایران با انتشار خبر شهادت وی در ضاحیه آغاز شد.

این رسانه صهیونیست در سطح وسیعی از انتشار اخبار به نقل از مقامات نظامی ارتش صهیونیستی مدعی شد که اسماعیل قاآنی در بیروت به شهادت رسیده است.

این پروژه با هدف افزایش فشار روانی به مقامات سیاسی و نظامی ایران برای افشا شرایط و موقعیت سردار ایرانی صورت گرفت.

با این حال اما روابط عمومی سپاه و  فرماندهان نظامی به طور مستمر اعلام کردند که حال سردار خوب است و جای نگرانی وجود ندارد.

بی بی سی نیز در ادامه مسیر اینترنشنال، فضا را به سمت مطالبه گری از سپاه پاسداران به منظور انتشار اطلاعیه درباره اوضاع اسماعیل قاآنی سوق داد این بار هم مقامات ایرانی در تله دشمن گرفتار نشده و سخنگوی سپاه رسما اعلام کرد که نیازی به انتشار اطلاعیه وجود ندارد و سردار قاآنی در سلامت به سر می برد.

پروژه فشار روانی از سوی رسانه های صهیونیستی به اینجا ختم نشد و در فاز بعدی ، اینترنشنال مدعی شد که قاآنی دستگیر شده و در تهران تحت بازجویی است.

خبر سازی ها درباره اسماعیل قاآنی اما از این فراتر رفت به طوری که این شبکه صهیونیستی ادعاهایی از بستری شدن سردار قاآنی تا بی خبری خانواده از وی و فوت ناگهانی او نیز مطرح کرد.

اسکای‌نیوز عربی هم نوشت: اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در مراسم تشییع پیکر سردار عباس نیلفروشان که ماه گذشته در لبنان به شهادت رسید، شرکت کرد. قاآنی چند هفته پیش ناپدید شد و برخی رسانه‌ها شایعاتی مبنی بر از دست دادن جانش در حمله اسرائیل به لبنان منتشر کردند.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی به نقل از ۲مقام ارشد امنیتی ایران مدعی شد سردار قاآنی پس از عملیات ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به بیروت رفته است و از آن موقع از او خبری نیست.

سکوت اینترنشنال پس از پخش تصاویر اسماعیل قاآنی

اشراف اطلاعاتی و همچنین ارزیابی فضای رسانه ای از سوی مسئولان کشور اما موجب شد در  شرایط حساس روزهای اخیر کشور در دام جنگ روانی و فضاسازی رسانه ای گرفتار نشود.

به باور بسیاری از کارشناسان نظامی صهیونیست ها در تلاش بودند تا پس از شکست سختی که در جریان عملیات وعده صادق ۲ متحمل شده بودند باایجاد جنگ روانی دستاوردی برای جبهه خود به دست آورند با این حال اما توفیقی در این زمینه حاصل نشد.

برگزاری مراسم وداع با پیکر سردار شهید عباس نیلفروشان در تهران و حضور سردار قاآنی در این مراسم اما تیری بر چشم اینترنشنال بود.

به طوری که این شبکه در برنامه ای به طور اختصاصی انگیزه صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران نسبت به پخش مستقیم تصاویر قاآنی از برنامه زنده تلویزیونی پرداخت.

در برنامه شبکه پارسینه TV مجری شبکه اینترنشنال و کارشناس این برنامه به وضوح نسبت به پخش تصاویر زنده از اسماعیل قاآنی ابراز عصبانیت کردند.

عصبانیت این رسانه صهیونیستی نشان دهنده عدم دستیابی صهیونیست ها به دستاوردی در حوزه جنگ روانی است.

این رسانه ها اما پس از آنکه تصاویر اسماعیل قاآنی آگاه طور زنده از مراسم تشییع شهید نیلفروشان منتشر شد واکنشی نسبت به انتشار اخبار دروغ نشان نداده و سیاست سکوت را در پیش گرفتند.

صهیونیست ها در تلاش بودند تا با یک جنگ روانی ضمن دریافت نشانی از سردار قاآنی، عملیات نظامی علیه وی ترتیب دهند اما در اجرای این سیاست ناکام ماندند.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این باره به دانا گفت: جبهه مقاومت در جنگ ترکیبی با رژیم صهیونیستی است از این رو باید همزمان در میدان ، دیپلماسی و فضای رسانه ای تحرکات دشمن را رسد کنیم.

وی این را هم گفت که رسانه های صهیونیستی طی هفته های اخیر پس از عملیات وعده صادق ۲ تلاش می کردند تا با جنگ روانی علیه ملت ایران، شکست مفتضحانه خود را جبران کنند اما مردم و مسئولان تحت تاثیر فضاسازی رسانه ای قرار نگرفتند.

حالا اما باید منتظر ماند و دید رسانه صهیونیستی اینترنشنال چگونه حیثیت رسانه ای خود را بازسازی خواهد کرد؛ حیثیتی که با انتشار اخبار دروغ و انحراف افکار عمومی تنها در چند هفته به تاراج رفت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه