اخبار داغ

تیک-تاک ساعت در سئول؛

رقابت ۲ سرمربی برای تیم فوتبال امید؛ در انتظار تصمیم مهم کمیته فنی!

رقابت ۲ سرمربی برای تیم فوتبال امید؛ در انتظار تصمیم مهم کمیته فنی!
۲ سرمربی نام‌آشنا و خوش‌نام برای هدایت تیم فوتبال امید ایران نامزد شده‌اند اما همه‌چیز در گرو تصمیم کمیته فنی فدراسیون فوتبال است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ تیم فوتبال امید به یکی از معادلات لاینحل فدراسیون فوتبال تبدیل شده. پسران زیر ۲۳ سال ایران که سال‌هاست نسل به نسل در حسرت موفقیتی بزرگ و مهم، پرچم را به نسل دیگری داده‌اند؛ پس از اتفاقات عجیب سال قبل هنوز سرمربی جدید خود را نشناخته‌اند و این کلاف، روزبه‌روز سردرگم‌تر هم شده‌است.

فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک، متولیان تیم فوتبال امید بوده‌اند و شاید دومدیریتی شدن تیم زیر ۲۳ سال ایران، بیش‌ترین نقش را در تداوم ناکامی این تیم داشت. با این حال درخواست مهدی تاج از کمیته ملی المپیک مقبول افتاد و طی توافقی بین سئول‌نشینان، مقرر شد زین پس مسائل فنی و مدیریتی تیم امید با فدراسیون باشد و حمایت مادی و معنوی با کمیته.

کمی به عقب برگردیم؛ زمانی که در میان بهت و ناباوری کارشناسان و منتقدان، غلام‌رضا عنایتی هدایت تیم فوتبال امید را برعهده گرفت و یک شگفتی عجیب را رقم زد؛ حذف ایران در مرحله پیش‌مقدماتی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا آن هم به‌دلیل اخطار بیش‌تر و همین یعنی خداحافظی ایران با رؤیای المپیک این بار خیلی قبل‌تر از خداحافظی‌های همیشگی!

عنایتی تیم امید را به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو برد و در آن‌جا هم برای نخستین بار در تاریخ به هنگ‌کنگ باخت تا فاتحه این تیم را بخوانیم. از آن روز تلخ، ماه‌ها گذشته اما هنوز سرمربی این تیم مشخص نشده؛ در شرایطی که حدود ۲۱ ماه تا آغاز بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویای ژاپن و همین مقدار هم زمان تا شروع رقابت‌های جام ملت‌های زیر ۲۳ سال در عربستان باقی مانده است.

مهدی تاج انتخاب سرمربی تیم امید را طبق اساس‌نامه به کمیته فنی واگذار کرد تا آن‌ها درباره این موضوع تعیین تکلیف کنند و سپس گزینه نهایی را در اختیار تاج برای ارائه به هیأت‌رئیسه قرار دهند. با اعلام جلالی مبنی‌ بر این که باید یک سرمربی باتجربه هدایت امیدها را زیرنظر بگیرد، در این مدت نام‌های زیادی به‌عنوان گزینه‌های سرمربی‌گری امیدها مطرح شد.

در جلساتی که اخیراً به این منظور برگزار شده است؛ نفراتی همچون رسول خطیبی، مهدی رحمتی، مسعود شجاعی و حسین عبدی برای حضور در این پست مدنظر قرارگرفته که مقرر می‌شود با بررسی عملکرد آنها در سال‌های اخیر و میزان آگاهی آنها از فوتبال پایه و بازیکنان جوان شاغل در لیگ برتر، کمیته فنی تصمیم به انتخاب گزینه نهایی خواهد گرفت.

از قرار معلوم؛ پرونده رسول خطیبی و سیدمهدی رحمتی بسته شده و الان مسعود شجاعی و حسین عبدی، گزینه‌های روی میز مجید جلالی هستند. شجاعی از چهره‌های خوش‌نام فوتبال ماست که سبک بازی تیم تحت هدایتش قابل دفاع بوده اما تجربه چندانی ندارد و حسین عبدی نیز با تیم جوانان به هر آن چه توانسته، رسیده و گزینه مقبولی هم هست.

کمیته فنی در نظر داشت با توجه به تقویم خالی رقابت‌های زیر ۲۳ سال در سال جاری، حسین عبدی همچنان کار خود را تا پایان مرحله نهایی جام ملت‌های جوانان آسیا در تیم زیر ۲۰ سال ادامه دهد تا تمرکز از او و تیمش برای کسب سهمیه جام جهانی جوانان گرفته نشود اما اهمیت تیم امید با توجه به واگذاری مدیریت از سوی کمیته ملی المپیک، اصلاً کم نیست.

قرار است در جلسه بعدی کمیته فنی، اعضا بر سر انتخاب سرمربی تیم ملی زیر ۲۳ سال بررسی‌های نهایی را انجام داده و گزینه اصلی خود را به هیأت‌رئیسه معرفی کنند. این در شرایطی است که مجید جلالی رئیس کمیته فنی و تکنیکال دایرکتور فدراسیون فوتبال با تیم نوجوانان در اردن حضور دارد و در صورت برگزاری جلسه بعدی کمیته فنی تا قبل از بازگشت جلالی، به‌صورت آنلاین در این جلسه حضور خواهد داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه