اخبار داغ

گزارش دانا از نشست خبری جشنواره‌های فرهنگی، هنری سپاه تهران؛

چهار جشنواره آوای عشق، سودای عشق، هنر نگار و نور از ۲۹ مهر آغاز می‌شود

چهار جشنواره آوای عشق، سودای عشق، هنر نگار و نور از ۲۹ مهر آغاز می‌شود
نشست خبری سازمان بسیج هنرمندان سپاه تهران بزرگ با هدف تبیین و تشریح جشنواره‌های فرهنگی و هنری سپاه تهران توسط دبیران این جشنواره‌ها، امروز شنبه ۲۸ مهرماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در ابتدای این نشست دبیر این جشنواره توضیحاتی را در خصوص این جشنواره‌های فرهنگی و هنری ارائه نمود و گفت: جشنواره هنر نگار با عناوینی نظیر طراحی، نقاشی، خوشنویسی و نگارگری و خط فارسی برگزار خواهد شد و با توجه به تأکید مقام رهبری بر اهمیت هنرهای تجسمی در نهمین دو سالانه سعی داشتیم تا این جشنواره پر بار باشد و از ۲۹ فروردین ماه این جشنواره را آغاز خواهیم نمود.

وی افزود: جشنواره بعدی که مخاطب‌های جدی را خواهد داشت جشنواره سراسری عکس نور است که در بخش‌ها و سطوح مختلف مخاطبین زیادی را خواهد داشت و در سه بخش از جمله بخش غیر رقابتی و بخش آزاد رقابتی و پویش مردمی برگزار خواهد شد. و در بخش رقابتی در نهایت عکس‌ها از فعالان این حوزه خریداری خواهد شد.

این فعال هنرمندان درباره جشنواره تئاتر توضیح داد: این جشنواره سالانه هم در کنار جشنواره سرود برگزار خواهد شد که با موضوعات فلسطین، شهدا و ایثارگران، شعار سال، بسیج و موضوع آزاد برگزار خواهد شد و این جشنواره اولین جشنواره‌ای است که هنرمندان به صورت انفرادی و بدون استفاده از آلات موسیقی نیز در این جشنواره شرکت کنند.

محمد حسین معروف مسئول سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ در این نشست اظهار کرد: امروز با دو کلان موضوع در خدمتتان خواهیم بود که اولین آنها موضوع جشنواره‌ها و دیگری دوره‌های آموزشی بسیج هنرمندان خواهد بود که با همکاری گروه جهادی شهید طالب زاده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بسیج هنرمندان با چهار جشنواره به نام‌های جشنواره آوای عشق با موضوع موسیقی و سرود، جشنواره سودای عشق با موضوع تئاتر و نمایش و جشنواره هنر نگار با موضوع هنرهای تجسمی و جشنواره نور با موضوع عکس در خدمت هنرمندان خواهد بود.

معروف افزود: جشنواره هنر نگار نهمین جشنواره دو سالانه بسیج است از ۲۹ مهرماه تا ۱۵ آبان ماه از طریق کانال‌های بسیج هنرمندان در ایتا و روبیکا با آدرس آرت تهران بزرگ دریافت خواهند شد و در ۲۰ آبان ماه در نمایشگاهی با نظارت هیئت داوران آثار برگزیده به بخش کشوری منتقل خواهند شد.

وی گفت در هفته پایانی آذر ماه اختتامیه هر ۴ جشنواره برگزار می‌شود و شایان ذکر است در جشنواره هنر نگار میزبان هنرهای طراحی و نقاشی و گرافیک و هنرهای تجسمی و خوش نویسی در خدمت هنر دوستان خواهیم بود و در جشنواره نور هم از ۲۹ مهرماه تا ۱۵ آبان در سه بخش ویژه پذیرای آثار هنری هستیم.

وی در خصوص جشنواره آوای عشق گفت: این ششمین جشنواره سرود هنرمندان تهران است که پذیرای گروه‌های سرود و خوانندگان خواهد بود که آغاز این فراخوان هم ۲۹ مهر تا ۱۰ آبان است که ۱۲ تا ۱۳ آبان گروه‌های برتر معرفی خواهند شد و ۱۷ آبان مسابقه جشنواره برگزار می‌شود.

ظاهری از دبیران جشنواره سودای عشق در این بخش از نشست درباره فعالیت‌های این جشنواره توضیحاتی را داد و ابراز امیدواری کرد تا این جشنواره در بخش صحنه‌ای و خیابانی بابی برای حمایت از گروه‌های نمایشی و تولید آثار فاخر در حوزه انقلاب اسلامی شود.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه