اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

7 اکتبر؛ کابوس طراحان خاورمیانه جدید/ نابودی رویای تبدیل شدن تل آویو به قطب اقتصادی شرق و غرب!

7 اکتبر؛ کابوس طراحان خاورمیانه جدید/ نابودی رویای تبدیل شدن تل آویو به قطب اقتصادی شرق و غرب!
رژیم صهیونیستی و حامیان نخست وزیر آن نه تنها نتوانستند خاورمیانه جدیدی رقم بزنند بلکه در جهنمی که حزب الله لبنان، گردان های القسام، مقاومت عراق و انصارالله یمن برای آن ساخته اند گرفتار شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه وقت ایالات متحده آمریکا در سال 2006 در حالی که حوادث ناشی از 11 سپتامبر، گریبان ملت های منطقه را گرفته بود طرح تشکیل خاورمیانه جدید با هدف تکه تکه کردن کشورها برای پایان دادن به درگیری های منطقه ای را مطرح کرد.

موضوعی که در بهبوحه شکل گیری بهار عربی در منطقه و آغاز معادلات جدید در خاورمیانه در فضای بین الملل به عنوان یک مسئله مهم دنبال شد. دخالت کشورهای غربی در خاورمیانه موجب شده بود که ناآرامی های منطقه از سوریه و دمشق تا لبنان و فلسطین و افغانستان و عراق دنباله دار شود و حالا وقت آن بود تا طرح خاورمیانه جدید به عنوان تنها راهکار برون رفت از آشفتگی ها دنبال شود.

آمریکا و اروپا با استفاده از بازوی رسانه ای و توان تمام عیار اپوزیسیون تلاش کرد با دامن زدن به اختلافات داخلی در ایران، اصلی ترین کانون تحولات منطقه و در عین حال مهمترین محور مقاومت در برابر غرب را دچار آشوب و بهم ریختگی کند؛ با این حال اما رهنمودهای رهبری و هوشیاری نیروهای مسلح و دستگاه های اطلاعاتی امنیتی این توطئه را اگرچه پر هزینه اما خنثی ساخت.

غرب بیش از 10 سال با گزاره تنش زایی و ایجاد آشوب و ناامنی در منطقه به بهانه ایجاد خاورمیانه جدید، تلاش کرد امنیت را برای تنها کانون قدرت خود در منطقه یعنی رژیم صهیونیستی حفظ کند.

جهنمی که جبهه مقاومت برای رژیم صهیونیستی طراحی کرد

خوش خیالی آمریکا و اروپا برای حفظ بقای رژیم صهیونیستی موجب شد، بنیامین نتانیاهو  از نقشه خاورمیانه جدید در سایه عادی‌سازی روابط تل‌آویو‌–‌ریاض پرده‌برداری کند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سخنرانی در سازمان ملل نقشه ای از خاورمیانه با عنوان خاورمیانه جدید که محوریت آن بر دو موضوع کلیدی  یعنی «عادی‌سازی روابط عربستان‌–‌اسرائیل» و  «کریدور جدید»  هند به اروپا کشیده بود، به نمایش گذاشت.

خام خیالی صهیونیست ها در دستیابی به پروژه عادی سازی روابط و همچنین «پیمان ابراهیم» به عنوان بشارت‌دهنده عصر جدیدی از صلح در منطقه موجب شد که جریان مقاومت در عملیات تمام عیار 7 اکتبر، رویای صهیونیستی را به کابوس تبدیل کند.

نتانیاهو به دنبال آن بود که ایران را از روابط اقتصادی و سیاسی مهم دنیا حذف کند به گونه ای که با ایجاد کریدور جدید اقتصادی از هند به سمت اروپا ، مسیر مهم اقتصادی شرق به غرب را با جایگزین کردن عربستان و تل آویو به جای ایران شکل دهد و به این ترتیب ایران را درانزوای اقتصادی و سیاسی قرار داده و در عین حال تل آویو به پل اقتصادی و امنیتی شرق و غرب جهان تبدیل شود.

این رویا اما به دست جبهه مقاومت در جریان عملیات طوفان الاقصی به کابوسی برای طراحان خاورمیانه جدید تبدیل شد.

حالا رژیم صهیونیستی و حامیان نخست وزیر آن نه تنها نتوانستند خاورمیانه جدیدی رقم بزنند بلکه در جهنمی که حزب الله لبنان، گردان های القسام، مقاومت عراق، و انصارالله یمن برای آن ساخته اند گرفتار شدند.

هیچ کجای اسرائیل در برابر موشک های جبهه مقاومت در امان نیست و حالا دیگر هیچ قدرتی نمی تواند سرزمین های اشغالی را برای تبدیل شدن به قطب اقتصاد و سرمایه گذاری تقویت کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه