اخبار داغ

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در نشست خبری:

ارائه خدمات رایگان به افراد بالای ۶۵ سال در حال بررسی است

ارائه خدمات رایگان به افراد بالای ۶۵ سال در حال بررسی است
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: درمان سالمندان به شرط تصويب طرح بیمه سالمندان رایگان خواهد شد و برای بودجه طرح دارویار ۱۰۵ همت پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگلر اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در نشست خبری خود که امروز (سه شنبه ۱ آبان ۱۴۰۳) به مناسبت سی‌امین سالروز ملی بیمه سلامت برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به محاسبات انجام شده، شاهد افزایش قابل توجهی در هزینه‌های سرپایی هستیم که ناشی از افزایش تعداد بازنشستگان و بیماران است. در گذشته، تعداد بیماری‌های تحت پوشش محدود به پنج مورد بود، اما اکنون این تعداد به ۱۰۷ بیماری رسیده است. این تغییرات سبب شده است که تعداد بیشتری از افراد از صندوق‌های بیمه استفاده کنند.

وی افزود: در خصوص سالمندان، ما بر این باوریم که این قشر باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. طرحی که پیشنهاد داده‌ایم، در حال بررسی در شورای کارشناسی و مدیریتی است و امیدواریم پس از تأیید اولیه، در صحن علنی شورای عالی بیمه نیز به تصویب برسد؛ این طرح به سازمان برنامه و بودجه برای تعیین اعتبار ارسال خواهد شد و قطعاً اعتبار لازم برای اجرای آن وجود خواهد داشت.

وی گفت:خدماتی که برای افراد بالای ۶۵ سال در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی ارائه می‌شود، رایگان خواهد بود و آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه نخواهند داشت. در حال حاضر، ۳۰ درصد هزینه‌های سرپایی و ۱۰ درصد هزینه‌های بستری توسط بیمه پرداخت می‌شود.

ناصحی در ادامه تاکید کرد: مصرف بی رویه دارو در ایران باید اصلاح شود و این کار با ارتقای سواد سلامت مردم انجام شدنی است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامتگفت: در قانون بودجه ای که برای بیمه سلامت پیش بینی شده حدود سه برابر این مبلغ اختصاص یافته است. برای ارتقای کیفیت بیمه ها باید منابع کافی در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به طرح دارویار افزود: منابع مالی به مصرف کننده واقعی می رسد و سهم ارز دارو توسط سازماندهدفمندی بارانه ها پرداخت می شود که ابن کار با تاخیر در حال انجام است.

پیش بینی شده بودجه طرح دارویار ۷۰ همت است و برآورد ها نشان می دهد که بیش از ۱۰۵ همت بودجه طرح دارویار برای سال آینده باشد. 

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: اکنون ماهیانه ۸۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار صندوق بیماران صعب العلاج است و ۵۴ هزار موسسه طرف قرارداد با سارمان بیمه سلامت است و از رشد ۸ درصدی برخوردار شده است.

 تصریح کرد:میزان چاقی در  کشور حدود ۲۴ درصد و آمار اضافه وزن حدود ۳۸ درصد است و هرچقدر چاقی بیشتر بوده شیوع  بیماری دیابت در ببن مردم افزایش پیدا خواهد کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه