اخبار داغ

ادعای دیپلمات سابق انگلیس؛

در صورت پیروزی ترامپ، جنگ اوکراین به‌سرعت پایان می‌یابد

در صورت پیروزی ترامپ، جنگ اوکراین به‌سرعت پایان می‌یابد
دیوید اوون وزیر امور خارجه سابق انگلیس در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره گفت که پیش‌بینی می‌کند چنانچه دونالد ترامپ نامزد ریاست جمهوری آمریکا در انتخابات این کشور پیروز شود، احتمالاً برای توقف و آتش‌بس جنگ اوکراین تلاش خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از این خبرگزالجزیره، دیوید اوون تصریح کرد: از آن جایی که دونالد ترامپ بارها اعلام کرده در صورت پیروزی در انتخابات آمریکا برای پایان جنگ اوکراین و بهبود روابط با مسکو و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تلاش خواهد کرد، انتظار می رود احتمالا این جنگ با تصرف برخی از اراضی اوکراین توسط روسیه پایان یابد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا باید آمریکا از کی یف حمایت کند و با اشاره به این که تنش های میان مسکو و ناتو نسبت به قبل تشدید شده است تاکید کرد که در حال حاضر تصمیم گیرنده اصلی و حامی کی یف دولت جو بایدن است و وی مسئول تصمیم گیری برای ارسال سلاح های دوربرد به اوکراین برای حمله به عمق خاک روسیه است.

این دیپلمات انگلیسی خاطرنشان کرد که اگر روزی روسیه تصمیم بگیرد به انگلیس یا آمریکا حمله کند، این جنگی تمام عیار علیه پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواهد بود و همه اعضای آن را درگیر خواهد کرد.

وی در پایان این مصاحبه ابراز امیدواری کرد که در صورت پایان یافتن جنگ اوکراین روابط مسکو-لندن نیز بهبود یابد و ناتو اشتباهات گذشته خود را مجددا تکرار نکند.

گفتنی است که جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد.

مسکو در پی نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در پنجم اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد.

طی این مدت کشورهای عضو ناتو با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف به این جنگ افروزی ادامه دادند و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته‌تر و سنگین‌تر نظامی، آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه