اخبار داغ

نگاهی به انتصاب‌های شبانه؛

طلسم تغییرات در وزارت ورزش شکست/ کسی برکنار نشد، همه راضی باشند!

طلسم تغییرات در وزارت ورزش شکست/ کسی برکنار نشد، همه راضی باشند!
انتصاب‌های شب گذشته احمد دنیامالی در وزارت ورزش و جوانان بیان‌گر این است که قرار بوده کسی برکنار نشود تا همه راضی باشند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ شب گذشته بالاخره طلسم تغییر و تحولات در هسته تصمیم‌گیر و راهبردساز وزارت ورزش و جوانان شکست و احمد دنیامالی چند حکم اعم از معاونت توسعه ورزش زنان، مرکز حراست، برخی دفاتر و ادارات کل و همچنین تعیین و انتصاب مشاوران را صادر کرد و نخستین تغییرات ایجاد شد.

این تغییرات اما به‌مانند همیشه خالی از ابهام و حاشیه نیست؛ در نخستین و مهم‌ترین تغییر، کرسی معاونت زنان وزارت از مریم کاظمی‌پور به فریبا محمدیان واگذار شده؛ محمدیانی که از دوره وزارت مسعود سلطانی‌فر بحث بازنشستگی و الزام مجوزهای خاص‌اش وجود داشت و دوباره وزارت ورزش به همان دست‌فرمان سابق بازگشته است.

عملکرد محمدیان را البته باید از زنان ورزشکار و فدراسیون‌ها پرس‌وجو کرد اما شنیده‌ها حاکی از این هستند که در بدنه ورزش، میل به جوان‌گرایی و سپردن معاونت توسعه ورزش زنان به یک مدیر زن کارآزموده و البته جوان بیش‌تر از امثال محمدیان وجود داشت. از همین رو بعید نیست محمدیان در همین ابتدا چالش‌هایی جدی را پیش‌رو داشته باشد.

معاونت حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت که پس از بنیامین شکوه‌فر دیگر متصدی نداشت، با تصمیم دنیامالی به سیدغنی نظری‌خانقاه، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی و کمیسیون اصل نود سپرده شد که با توجه به سبقه پارلمانی شخص وزیر، به‌نظر تصمیمی درست و در راستای راهبردی‌سازی این معاونت به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید؛
انتصاب معاون حقوقی و سرپرست حراست وزارت ورزش؛ محمدیان به معاونت زنان برگشت!

معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی که در دوران کیومرث هاشمی در معاونت ورزش قهرمانی ادغام شده بود، مجدد جداسازی شده و اداره آن به‌دست حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین حسن‌خانی سپرده شده؛ شخصی که از سوابق ورزشی او چیزی نیافتیم و با توجه به تأکیدات مؤکد برای توسعه ورزش همگانی، مشخص نیست این انتصاب بر چه اساسی بوده‌است.

سرپرست مرکز حراست نیز تغییر کرد و بدون انتصاب معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و نظارت ورزش قهرمانی مشخص شد که این هم خود از عجایب است. ضمن آن که سرپرست دفتر توسعه آموزش‌های پایه و استعدادیابی نیز با حکم شخص وزیر منصوب شده تا 2 اداره مهم هم تعیین تکلیف شوند.

نکته جالب اما این‌جاست که کسی برکنار نشده؛ مریم کاظمی‌پور از اتاق معاونت به سمت مشاور وزیر رسیده، سینا کلهر هم مشاور وزیر در امور جوانان شده و در عمل جابه‌جای خاص و چندانی صورت نگرفته؛ انگار که دنیامالی بخواهد همه از او راضی باشند و کسی برکنار نشود که این مسئله با سوابقی که از او می‌شناختیم، چندان سازگار نیست.

مشخص است که اکنون فقط معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و معاونت توسعه مدیریت و منابع باقی مانده‌اند؛ کرسی‌هایی که همه اسامی متصدیان آن را می‌دانند و تنها اخذ برخی مجوزها اعم از مجوز بازنشستگی برای یک معاون و توافق با کمیته ملی المپیک برای معاون دیگر باقی مانده تا همه‌چیز در وزارت، اسماً نونوار شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه