اخبار داغ
  1. وضعیت جاده‌ های کشور 13 فروردین / وضعیت آب و هوای جاده ها
  2. تغییرات اقلیمی و نابودی یخچال‌های طبیعی؛ بحرانی که باید جدی بگیریم
  3. آخرین تحولات خودروهای وارداتی در سال 1403/ بازار خودروهای خارجی در سال 1404 به کدام سو خواهد رفت؟
  4. مجلس سال گذشته مقابل یک لایحه خطرناک ایستادگی کرد/تنها چند ماه برای نظارت و قانون گذاری فرصت داشتیم
  5. تلخ کامی اصلاح طلبان رادیکال در چالش با پزشکیان/دولت چهاردهم و گریختن از تله سهم خواهی تندروها
  6. مبارزه گلادیاتور تا نفس آخر/ پادشاه یک‌دست؛ این بار نوبتت نبود حسن!
  7. پروازی بدون بازگشت/ رئیس جمهوری خستگی ناپذیر که ماندگار شد
  8. امیررضا معصومی و محمدهادی ساروی؛ برترین‌ کشتی‌گیران ماه مارس جهان
  9. عزیزی: خبرگان اقتصادی را به فدراسیون‌ها بیاوریم؛ به توجه مالی ویژه نیاز داریم
  10. برنامه تامین مالی جهش تولید به زودی رونمایی می شود
  11. جزییات برگزاری نماز عید فطر به امامت رهبر معظم انقلاب اعلام شد
  12. آمار فروش سینماهای کشور در هفته اول نوروز ۱۴۰۴/ «دایناسور» صدرنشین گیشه نوروزی
  13. ساعی: انتظارات از تکواندوی زنان بالا رفته؛ کیانی و نعمت‌زاده را حفظ می‌کنیم
  14. سیاست‌های ارزی و مالیاتی و تأثیر آن بر قیمت کالاها در سال 1404/ مالیات ارزش افزوده از گمرک 9 درصد افزایش میابد
  15. دستاوردهای نظامی و ارتقا قدرت بازدارندگی ایران/سامانه های موشکی و پهپادی که در اوج تحریم ها رونمایی شد
  16. مجلس عصاره ملت است/ هیچ‌گاه نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت نبوده ایم
  17. حامیان رژیم صهیونیستی باید پاسخگوی جنایات این رژیم تروریست باشند
  18. انصافاً راهپیمایی آبرومندانه، شرافتمندانه و عزتمندانه‌ای برگزار شد/ نامگذاری امسال جهت بستن روزنه نفوذ دشمن است
  19. ماجرای فلسطین قصه پرغصه‌ای برای جهان اسلام و جامعه بشری است
  20. گزارش دانا از راهپیمایی روز جهانی قدس در پایتخت؛ از تهران تا قدس، همصدا با مظلومان فلسطین

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش یادآور شد:

تحصیل ۲.۵ میلیون دانش‌آموز در ۱۹هزار مدرسه غیردولتی

تحصیل ۲.۵ میلیون دانش‌آموز در ۱۹هزار مدرسه غیردولتی
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ۲.۵ میلیون دانش آموز در ۱۹ هزار مدرسه غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: مدارس غیردولتی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردارند و به لحاظ نیرو، فضا و تجهیزات، کمک‌های شایانی به دستگاه تعلیم و تربیت کشور داشته‌اند که به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست تخصصی الگوی مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کمرئی مشاور وزیر آموزش وپرورش، علی محبی رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و مدیران سازمان در دفتر رییس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

احمد محمود زاده با اشاره به اینکه بخش اعظمی از مدارس غیردولتی کارهای ارزشمندی در راستای الگوی مدارس تراز انجام داده اند، گفت: بسیاری از برنامه‌های اجرایی در برخی مدارس غیردولتی در چهارچوب اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که قابل ارزیابی است.

وی، نگاه و رویکرد آموزشی و فرهنگی و تربیتی در کنار یکدیگر را از مهمترین ویژگی‌های مدارس تراز دانست و افزود: تمامی ساحت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید به شکل متوازن در این طرح رشد و پیشرفت کنند و تربیت تمام ساحتی از اهداف اصلی این طرح است.

محمودزاده با تاکید بر اینکه ۲.۵ میلیون دانش آموز در ۱۹ هزار مدرسه غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: وظیفه ماست نسبت به مسائل آموزشی و تربیتی دانش آموزان مدارس غیردولتی حساسیت داشته باشیم و با رسیدن به یک ادبیات مشترک و همکاری موسسین این مدارس، زمینه تعالی و پیشرفت نظام تعلیم و تربیت در این مدارس را فراهم آوریم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اشاره به اینکه در حدود ۲۵۶ هزار همکار، معلم و مربی در مدارس غیر دولتی مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: مدارس غیر دولتی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردارند و به لحاظ نیرو ، فضا و تجهیزات، کمک‌های شایانی به دستگاه تعلیم و تربیت کشور داشته‌اند که به سادگی نمی‌توان از کنار آن گذشت.

محمودزاده با تاکید بر اینکه باید ریل گذاری درست در مدارس غیر دولتی صورت گیرد، اظهار کرد: مدارس غیر دولتی می توانند با ایجاد شاخص‌های لازم و رفع کاستی‌ها و نواقص احتمالی در مسیر مدارس تراز سند تحول بنیادین اموزش و پرورش حر کت کرده و شایستگی‌های بالایی را به نمایش بگذارند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: کلیه فرایندهای الگوی مدارس تراز در مدارس غیر دولتی قابل پیگیری است و در رسیدن به این هدف بزرگ نظام آموزش و پرورش کشور تلاش خواهیم کرد.

در ادامه این نشست علیرضا کمرئی مشاور وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدرسه و آموزش و پرورش چه در بخش دولتی و چه در بخش غیر دولتی یک امر حاکمیتی است، گفت: کلیه مدارس غیردولتی تخت مستقیم آموزش حاکمیتی است و کلیه محتواهای آموزشی مدارس تحت حاکمیت و حکمرانی دولت است.

وی با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی تابع سیاست‌های نظام آموزش و پرورش کشور می‌باشند تصریح کرد: مدارس غیردولتی که طبق قانون مجوزهای لازم را دارند و در چارچوب نظام حرکت می کنند باید در راستای بهبود عملکرد آنها تلاش کنیم.

کمرئی با اشاره به اینکه طرح مدارس تراز فرصتی است تا کلیه مدارس بتوانند شاخص‌های آموزشی و پرورشی را مطابق اهداف سند تحول بهبود بخشند، اظهار کرد: جهت گیری‌ها باید به سمت تربیت متوازن دانش آموزان و اهداف سند تحول بنیادین آموزش وپرورش باشد و رشد و پیشرفت در معیارها باید سنجش و بررسی شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه الگوی مدارس تراز می تواند از ارزش‌های مدارس غیردولتی صیانت کند، یادآور شد: طرح مدارس تراز سند فرصتی است تا مدارس غیردولتی از حقوق خود دفاع کنند و ارزش‌های خود را تقویت کنند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح مدارس تراز سلسله ابزاری را در اختیار قرار می‌دهد که مدرسه با یک الگوی راهبردی در مسیر اهداف سند تحول بنیادین اموزش و پرورش حرکت کند و معیارهای ارزیابی در اختیار آنها گذاشته می‌شود تا بتوانند خود را مورد تحلیل قرار دهند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه