اخبار داغ

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران در گفتگو با بلاغ اعلام کرد:

کمک‌ناوبری و ساخت‌وسازها؛ ۲ چالش فرودگاه رامسر

کمک‌ناوبری و ساخت‌وسازها؛ ۲ چالش فرودگاه رامسر
مدیرکل فرودگاه‌های مازندران افزایش ساخت‌وساز در حریم فرودگاه شهدای رامسر را مشکلات جدی عنوان کرد و گفت: اراضی باغ ملی ضریب ایمنی پروازها را پایین می‌آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر حسنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «بلاغ» به تشریح وضعیت کنونی فرودگاه شهدای رامسر و چالش‌های پیش‌روی این فرودگاه پرداخت و افزود: فرودگاه شهدای رامسر یکی از فرودگاه‌های قدیمی استان مازندران است که در سال‌های گذشته پروازهای بسیار خوبی داشته است که متاسفانه از سال ۱۳۹۷ به دلیل برخی عوامل، شاهد کاهش چشمگیر پروازها در این فرودگاه بودیم.

وی با اشاره به اینکه باید به این نکته اشاره کنم که کاهش پروازها تنها به یکی دو سال اخیر مربوط نمی‌شود، تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ حدود ۱۴ هزار پرواز در فرودگاه شهدای رامسر ثبت شد، اما در سال بعد، تعداد پروازها ۵۰ درصد کاهش یافت و این روند کاهش ادامه پیدا کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران بیان کرد: در سال گذشته، تنها دو پرواز هفتگی از فرودگاه رامسر انجام می‌شد اما در حال حاضر، اقدامات موثری برای بازگشت به وضعیت مطلوب در حال انجام است.

این مسئول با اعلام اینکه امسال توانستیم تعداد پروازهای رامسر را افزایش دهیم، ادامه داد: پرواز تهران به این فرودگاه و همچنین پرواز مشهد راه‌اندازی و پرواز عسلویه نیز برای نخستین بار از این فرودگاه برقرار شد.

حسنی گفت: این اقدامات بخشی از تلاش‌های ما برای تقویت فعالیت‌های فرودگاه شهدای رامسر و افزایش ارتباطات هوایی این فرودگاه با سایر نقاط کشور است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته در فرودگاه شهدای رامسر اشاره کرد و افزود: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران حدود ۷۰ میلیارد تومان برای احداث ترمینال جدید فرودگاه شهدای رامسر اختصاص داده است.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اعلام اینکه این پروژه در حال حاضر به مرحله بهره‌برداری رسیده و ترمینال جدید امسال به طور رسمی افتتاح می‌شود، اظهار کرد: باند بتنی فرودگاه که در سال‌های گذشته ساخته شده بود، اکنون مورد استفاده قرار گرفته و عملیات پروازی با استفاده از آن انجام می‌شود.
 


این مسئول مشکلات موجود در اطراف فرودگاه رامسر را مورد بررسی قرار داد و گفت: یکی از مشکلات اصلی فرودگاه شهدای رامسر، محدودیت‌های فضایی و شهری اطراف فرودگاه است چراکه استان مازندران به دلیل ویژگی‌های خاص گردشگری خود، شاهد ساخت‌وسازهای زیادی در اطراف شهرها و نواحی نزدیک به فرودگاه بوده است.

حسنی با بیان اینکه این شرایط باعث ایجاد موانعی در عملیات پروازی می‌شود، تصریح کرد: دو مانع عمده در این زمینه وجود دارد که باید به آنها توجه شود اولی اراضی باغ ملی است که به عنوان یک مانع شناخته می‌شود و ضریب ایمنی پروازها را پایین می‌آورد و دومی یک مجتمع است که در حال رایزنی برای حل مشکلات مربوط به آن هستیم.
 


وی در پاسخ به اظهارات برخی مبنی بر عدم وجود دستگاه‌های ناوبری در فرودگاه رامسر، توضیح داد: این که گفته می‌شود فرودگاه شهدای رامسر فاقد دستگاه‌های ناوبری است، به هیچ وجه درست نیست. فرودگاه ما دارای دستگاه NDB است که یک دستگاه کمک‌ناوبری محسوب می‌شود و در ارتقای ایمنی پروازها نقش مهمی دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های مازندران با اشاره به اینکه در راستای تکمیل تجهیزات فرودگاهی، نیاز به واردات دستگاه‌های جدید داریم، ادامه داد: این دستگاه‌ها از جمله تجهیزات خاصی هستند که به دلیل شرایط تحریمی، به راحتی وارد کشور نمی‌شوند، با این حال، به محض رفع محدودیت‌ها و واردات این دستگاه‌ها، آنها براساس اولویت‌بندی که شرکت فرودگاه‌ها دارد، در فرودگاه رامسر نصب خواهند شد.

حسنی در پایان گفت: ما در تلاش هستیم تا با حل مشکلات موجود و توسعه زیرساخت‌ها، فرودگاه شهدای رامسر را به یک پایگاه هوایی مهم و فعال تبدیل کنیم که پاسخگوی نیازهای گردشگری و حمل و نقل هوایی در این استان باشد.
 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه