اخبار داغ

سخنگوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران تاکید کرد:

معرفی یک معاون برای تصدی وزارت کار

معرفی یک معاون برای تصدی وزارت کار
سخنگوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور از اتفاق نظر اعضای کانون بر روی یکی از پنج گزینه احتمالی تصدی وزارت کار خبرداد و بر روند انتخاب وزیر کار دولت آینده به دور از سهم خواهی و سیاست بازی تاکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،‌هادی ابوی اظهار کرد: وزارت کار به یک آدم بی‌طرف احتیاج دارد نه کسی که به طیف و گرایش سیاسی خاصی وابسته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

وی افزود: تجربه تلخ دورانهای گذشته نشان داده نفوذ افراد سیاسی به وزارت کار به ضرر جامعه کارگری و اقتصاد مملکت تمام شده است چرا که اساسا مساله کار و کارگری به سیاست بازی نیازی ندارد و اگر قرار است به فرموده مقام معظم رهبری حماسه اقتصادی خلق شود و مملکت از وضعیت کنونی اقتصاد برون رفت داشته باشد تنها راه، سپردن سکان وزارت کار به یک فرد درد آشنا و آگاه به امور مربوط به حوزه کار و کارگران است.

,

 

,

سخنگوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور با بیان اینکه وزارت کار فعلی با وزارت کار 8 سال قبل بسیار متفاوت است، ادامه داد: وزارت کار کنونی ترکیب و ادغامی از سه وزارتخانه تعاون، رفاه و کار است؛ وزارتخانه‌ای که 16 زیرمجموعه مهم اجتماعی و اقتصادی در آن تجمیع شده و مسوولیت تحقق بخش اعظمی از مطالبات اجتماعی مردم را برعهده دارد بنابراین وزیر کار دولت آینده باید از عهده اداره چنین تشکیلاتی بر آید.

,

 

,

به اعتقاد ابوی دولت تدبیر و امید برای تصدی وزارت کار باید تدبیر کند و فردی کارشناس و مدبر را که درد کارگران را به خوبی لمس کرده و برای درمان آن چاره دارد، انتخاب کند.

,

 

,

وی در عین حال از پیشنهاد یکی از معاونان کنونی وزارت کار برای تصدی وزارت کار خبر داد و گفت: دلیل اینکه وی را پیشنهاد کردیم این است که فردی با تجربه و با سابقه و در بطن وزارت کار بوده و از ابتدای مسوولیتش به عنوان یک کارشناس و مدیر کل تا معاونی با کار کارشناسی در مجموعه فعالیت کرده و با سفارشهای سیاسی سر کار نرفته است.

,

 

,

ابوی اضافه کرد: وقتی چنین سرمایه‌ای در وزارتخانه وجود دارد دلیلی ندارد او را کنار بگذاریم و از افرادی که نگاه سیاسی به مقوله کار دارند، استفاده کنیم.

,

 

,

سخنگوی کانون عالی انجمنهای صنفی کارگران کشور همچنین از اتفاق نظر اعضای کانون بر روی یکی از 5 گزینه مطرح تصدی وزارت کار خبر داد و از تیم مشاوران دولت آینده خواست تا نظر تشکلهای کارگری را نیز جویا شوند و به دور از سهم خواهی و سیاست بازی فرد اصلح را انتخاب کنند.

,

منبع:ایسنا

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه