اخبار داغ

چرا رنج روور برقی یکی از مقاوم‌ترین خودروهای الکتریکی در سرماست؟

چرا رنج روور برقی یکی از مقاوم‌ترین خودروهای الکتریکی در سرماست؟
رنج روور برقی آزمایش‌های سخت قطب شمال را با موفقیت پشت سر گذاشت.تمرکز اصلی آزمایش‌ها، ارزیابی سامانه‌ی مدیریت حرارتی پیشرفته‌ی ThermAssist بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رنج روور برقی، دومین فصل آزمایش‌های زمستانی خود را در آرِپلوق سوئد با موفقیت به پایان رساند و عملکرد مقاوم خود را در دمای زیر صفر و سطوح یخ‌زده به‌نمایش گذاشت.

تمرکز اصلی آزمایش‌ها، ارزیابی سامانه‌ی مدیریت حرارتی پیشرفته‌ی ThermAssist بود؛ فناوری‌ای که مصرف انرژی برای گرمایش را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد و با بازیافت حرارت، کابین و پیشرانه را حتی در دمای منفی ۱۰ درجه‌ی سانتی‌گراد گرم می‌کند.

طبق بیانه‌ی رسمی لندروور، قابلیت رانندگی تک‌پداله‌ی رنج‌روور برقی در شرایط لغزنده مورد آزمایش قرار گرفت. این سامانه با کنترل کامل سرعت از طریق پدال گاز و قابلیت توقف کامل، پایداری بیشتری روی یخ و برف فراهم کرد و با ویژگی Hill Hold حرکت در شیب‌ها را بدون نیاز به ترمز ممکن کرد.

نمای سه‌چهارم جلو خودرو رنج‌روور برقی در برف

Land Rover

رنج‌روور برقی همچنان توانایی‌های آفرود خود را حفظ کرده است. سیستم تعلیق بادی قابل‌ تنظیم آن برای توزیع وزن خاص خودروهای برقی بهینه شده و سامانه‌ی چهارچرخ‌محرک جدید همراه با فناوری Intelligent Driveline Dynamics می‌تواند گشتاور را با واکنش در ۵۰ میلی‌ثانیه به‌طور کامل به چرخ‌های عقب منتقل کند.

قدرت شاسی‌بلند جدید و لوکس رنج‌روور از باتری ۸۰۰ ولتی جدید تأمین می‌شود؛ نخستین باتری طراحی و تولیدشده‌ی گروه JLR که با ظرفیت ۱۱۷ کیلووات‌ساعت و آرایش دو لایه‌ی ۳۴۴ سلولی، برای چگالی انرژی، برد حرکتی و شارژ سریع بهینه شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه