اخبار داغ

به مناسبت وفات حضرت معصومه(ع)؛

حضرت معصومه الگوی کامل نسل جوان در علم،‌ پارسایی و معنویت است

حضرت معصومه الگوی کامل نسل جوان در علم،‌ پارسایی و معنویت است
استاد دانشگاه آزاد کرج و پژوهشگر علوم انسانی گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) الگوی مناسبی برای نسل جوان به‌ویژه زنان و دختران جوان مسلمان در علم،‌ پارسایی، عرفان و معنویت هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا علی شاکری استاد دانشگاه آزاد و پژوهشگر علوم انسانی در گفت و گو با مفاآنلاین ظهار داشت: اگر فردی از باب اخلاص به خانه حضرت معصومه(س) پناه بجوید گره‌های کور زندگی و مشکلات فردی و اجتماعی او حل و فصل خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ر گفت و گو با مفاآنلاین,

وی ادامه داد : دریای بیکران حوزه علمیه قم سیرابی خود از علم و دانش را از چشمه جوشان علم و دانش حضرت معصومه(س) دریافت می‌کند.

,

شاکری عنوان کرد: در مورد حضرت معصومه(س) تعبیرات بسیار بالایی از معصومین رسیده که در مورد کسی غیر از معصومین(ع) وارد نشده است.

,

این مدرس دانشگاه بیان کرد: حضرت معصومه(س) در بعد علمی یکی از راویان احادیث از ائمه معصومین بوده و روایات نقل شده از ایشان از احادیث معتبر شیعیان و مسلمانان محسوب می‌شود.

,

وی با بیان اینکه حضرت دارای شخصیت علمی والایی بوده‌اند، گفت: این بانو در اوان سنین جوانی واسطه ارائه و بیان معارف اهل بیت(ع) به مردم بوده‌اند که همین موضوع به تنهایی گویای مقام والای ایشان نزد امامان است.

,

شاکری خاطرنشان کرد: این بانوی طاهره علاوه بر مقام علمی دارای بصیرت سیاسی و اجتماعی نسبت به مسائل عصر خود داشته‌اند که همین موضوع سبب شد یک سال پس از آمدن برادرشان امام رضا(ع) به خراسان به سمت ایران حرکت کنند.

,

وی با بیان اینکه اساس نجات انسان معرفت به خدا و کسانی است که ما را با خدا مرتبط می کنند؛ افزود: حضرت معصومه(س) از آن شخصیت هایی است که اگر چه جایگاه امامت را ندارد اما در وادی ولایت صحنه گردان اتصال ما به جایگاه ولایت الهی است.

,

این مدرس دانشگاه با تأکید بر این که عظمت شخصیت حضرت معصومه(س) به دلیل فرزند و خواهر امام بودن نیست٬ ابراز داشت: امام رضا (ع) خواهران و برادران زیادی دارد اما در میان آنها این شخصیت درخشش خاصی دارد که در بیان امام کاظم(ع)٬امام رضا(ع)٬ امام جواد(ع)دارد؛ ایشان خودش به این جایگاه دست یافته است.

,

با بیان این که می تـوان حضرت معصومه(س) را الگو و نموداری از فضائل اهل بیت(ع) دانست، خاطرنشان کرد: زندگـی در جـوار امامان معصـومی چون حضرت مـوسـی بـن جعفر(ع) و حضرت امام رضا(ع) و بهره مند بـودن از تعالیـم ارزنده آن رهبران راه نـور و سعادت، خـود عامل اساسی در تعالی روح و تکامل درجات علمـی و عملـی آن حضـرت بـوده است.

,

وی تصریح کرد: دختران جامعه اسلامی ایران باید حضرت معصومه (س) را سرمشق زندگی قرار دهند و خانواده ها نیز بایستی به دختران محبت و توجه ویژه داشته باشند.

,

این مدرس دانشگاه ادامه داد: در زندگی حضرت معصومه (س) نکات فراوانی برای الگو گرفتن دختران جوان فراهم است. ایشان به عنوان تنها دختر نمونه در خاندان عصمت و طهارت هستند که در طول عمر مبارکشان ازدواج نکردند.

,

وی در ادامه افزود: حکومت بنی‌عباس به واسطه همین بصیرت و حرکتی که حضرت معصومه(س) آغاز کردند دچار ترس شده و در راه کاروان ایشان را مورد حمله قرار دادند که حتی در بعضی روایات آمده است حضرت را مسموم کرده و این مسئله دلیلی بر وفاتشان شد.

,

با اشاره به شخصیت عرفانی حضرت گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) در زمینه‌های عرفانی نیز به جایگاه‌ والایی رسیده بودند تا حدی که در زیارت خاصه ایشان آمده است که حضرت معصومه(س) می‌تواند شیعیان را شفاعت کند و حتی در روایتی از امام جواد(ع) نیز آمده «کسی که ایشان را با معرفت زیارت کند خداوند بهشت را بر او واجب می‌کند».

,

وی اضافه کرد: در بعضی از روایات آمده است حضرت نه تنها مردم قم بلکه همه شیعیان را می‌تواند مورد شفاعت خود قرار دهد؛ ویژگی که خاصه امامان معصوم(ع) است اما به دلیل تقرب وی به خداوند، برای ایشان نیز بیان شده است.

,

این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به رسیدن حضرت معصومه(س) در سنین جوانی به این مقام گفت: حضرت الگوی مناسبی برای نسل جوان به ویژه زنان و دختران جوان مسلمان در علم،‌ پارسایی، عرفان و معنویت هستند و شخصیت ایشان نشان می‌دهد که یک بانوی مسلمان می‌تواند به چنین مقام و بصیرت والایی برسد.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه