آغاز فصل جدید لیگ برتر بسکتبال از فردا
فصل جدید لیگ برتر بسکتبال از فردا آغاز میشود و 12 تیم حاضر به رقابت با یکدیگر خوهند پرداخت.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانافصل جدید رقابتهای لیگ برتر بسکتبال از فردا پنجشنبه 16 آذر استارت میخورد تا 12 تیم حاضر که به هر طریقی خود را آماده حضور در رقابتها کردند، به مصاف هم بروند.
مهرام، پتروشیمی بندرامام، فولاد ماهان، ذوبآهن اصفهان، دانشگاه آزاد، صنایع پتروشیمی، همیاری زنجان، استقلال زرین قشم، نیروی زمینی تهران، افرا خلیج فارس، شهرداری گرگان و هفت الماس قزوین 12 تیم حاضر در این رقابتها هستند.
ابتدا قرار بود مسابقات با حضور 10 تیم برگزار شود، اما با اعلام حضور ذوبآهن و فراهم شدن شرایط برای ادامه تیمداری این تعداد به 12 افزایش یافت. البته در این میان «ب.آ» شیراز هم سازش را برای حضور در لیگ کوک کرده بود که در نهایت با مخالفت مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ نتوانستند جایی در لیگ امسال داشته باشند.
نکته مهم در لیگ امسال تشکیل سازمان لیگ است که خواسته تمامی تیمها بود و قرار است برنامه مسابقات در این سازمان طراحی شود.
در زیر نگاهی به شرایط تیمها میاندازیم:
*پتروشیمی
پتروشیمی، قهرمان فصل گذشته با تقویت تیم فصل گذشته خود و جذب مهدی کامرانی، گارد راس تیم ملی و ارسلان کاظمی از فیلادلفیا امسال هم مدعی اول قهرمانی است.
این تیم امسال هم با هدایت مهران حاتمی در لیگ حضور خواهد داشت و تماشاگران ماهشهری امید زیادی به قهرمانی دوباره تیمشان دارند. شاگردان مهران حاتمی با حضور در اردوی ترکیه تنها تیمی بودند که اردوی خارجی پیش فصل برگزار کردند.
* مهرام
نماینده تهران در لیگ برتر و قهرمان پنج دوره لیگ برتر بسکتبال با شرایطی متفاوت وارد لیگ میشود. آنها در این فصل مهدی کامرانی و صمد نیکخواه بهرامی را در ترکیب خود ندارند و آنطور که شنیده میشود باید بازیکنان سرباز خود یعنی امیر صدیقی را به نیروی زمینی بدهند.
مصطفی هاشمی، سرمربی مهرام پس از یک فصل دوری بار دیگر هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت. موسی نبی پور، سعید داورپناه و احتمالا اوشین ساهاکیان سهمیه های ملی این تیم محسوب میشوند. البته صحبت های زیادی در مورد از دست دادن بازیکنانی چون امیر صدیقی به دلیل مشکلات سربازی هم به گوش میرسد. این تیم به گفته مسئولانش تا نیم فصل نخست بازیکنی خارجی به خدمت نخواهد گرفت و آن طور که گفته می شود صمد نیکخواه بهرامی هم در مرحله پلیآف به جمع شاگردان مصطفی هاشمی اضافه میشود.
*فولادماهان
ماهانیها در ابتدای حضور خود در بسکتبال با توپی پر آمدند و میلیاردی هزینه کردند، اما در ادامه کار با توجه به مشکلاتی که برایشان پیش آمد در این فصل حتی زمزمه هایی مبنی بر انصراف آنها به گوش رسید و این احتمال همچنان وجود دارد. این تیم در فصل جاری با از دست دادن بازیکنان ملی پوش از جمله اوشین ساهاکیان شرایط چندان مساعدی در لیگ نخواهد داشت. حضور بازیکن خارجی هم برای این تیم منتفی به نظر میرسد. جواد داوری تنها سهمیه ملی این تیم به حساب میآید.
بازیهای این تیم در هفته نخست لغو شده است تا در صورت رفع مشکلاتش دوباره باز گردد.
*شهرداری گرگان
گرگانیها را باید یکی از منظم ترین تیم های لیگ دانست. این تیم در این فصل هم با اسدالله کبیر در لیگ حضور خواهد داشت. آنها خیلی زودتر از سایر تیمها تمرینات خود را آغاز کردهاند و هومن رضایی و مجید قاسم زاده را باید بازیکنان مطرح این تیم دانست.
*دانشگاه آزاد
دانشگاه آزاد با حفظ بازیکنان ملی پوش و جذب دو بازیکن با تجربه یعنی کرم احمدیان و پویا تاجیک یکی از مدعیان محسوب میشود. مهران شاهین طبع فصل گذشته با بازیکنان جوان نتیجه خوبی در دانشگاه آزاد گرفت. این تیم در این فصل قصد دارد در سالن خود یعنی حکیمیه مقابل حریفان بازی کند.
* صنایع پتروشیمی
ماهشهریها پس از حرف و حدیث فراوان این فصل هم حضور خود را اعلام کردند و با علی توفیق کار خواهند کرد. محمد کنه ساحل عاجی که فصل گذشته در ماهان بازی میکرد، یار خارجی این تیم محسوب میشود و سهمیه های ملی این تیم هنوز مشخص نشدهاند.
* نیروی زمینی
نیروی زمینی با داشتن بازیکنان سرباز در لیگ شرکت میکند و حق جذب بازیکن خارجی هم ندارد. نیکو رفتار، سرمربی این تیم با داشتنم بازیکنان جوان به دنبال نتیجه خوب در لیگ است. مسئولان نیروی زمینی هم به دنبال این هستند که بازیکنان سرباز سایر تیمها را هم به خدمت بگیرند که البته در این مورد مشکلاتی هم وجود دارد.
*هفت الماس قزوین
محمدرضا اسلامی پس از عدم تیمداری بندر کنگیها در لیگ برتر هدایت هفت الماس یا همان تکماش سابق را برعهده گرفت و اکثر شاگردان خود در این تیم را هم به قزوین برد. این تیم بدون داشتن بازیکن ملی وارد مسابقات میشود و آن طور که به نظر میرسد جذب بازیکن خارجی هم در دستور کار آنها قرار ندارد.
*همیاری زنجان
زنجانی ها پس از فصل ناموفقی که پشت سر گذاشتند و قصد تیمداری دوباره نداشتند سرانجام پس از هماهنگی های هیئت این شهر با کمک استانداری وارد لیگ برتر شدند. عباس آقاکوچکی تیمی نسبتا بومی را با جذب دو بازیکن ملی پوش یعنی سامان ویسی و بنی کوچویی برای مسابقات آماده کرده است و به گفته خودش از زمانی که هدایت این تیم را برعهده گرفته تنها وقت تیم جمع کردن را داشته است.
* ذوبآهن اصفهان
ذوبیها پس از یک فصل دوری بار دیگر با مساعدت سعید آذری، مدیرعامل این تیم وارد بسکتبال شدند. فرزاد کوهیان سرمربی این تیم با جمع کردن بازیکنانی که بیرون مانده بودند تیمی نسبتا خوب را آماده کرد و روزبه ارغوان هم را به عنوان سهمیه ملی به خدمت گرفت. این تیم هم به دلیل حل نشدن مشکلاتش با اعلام فدراسیون بازی هفته نخستش مقابل پتروشیمی بندرامام لغو شده است.
*استقلال زرین قشم
استقلالیها در این فصل با هدایت یک مربی خارجی در لیگ حضور خواهند داشت. بوبان میتف که مربی سابق تیم ملی ایران بود به قشم رفته و نخستین بار در لیگ ایران کار خواهد کرد.
استقلال بدون داشتن بازیکن ملی و جذب یک یار خارجی دومین حضور خود در لیگ برتر را استارت میزند.
*افرا خلیج فارس
افرا هم نخستین حضور خود در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد. این تیم با بازیکنانی نه چندان مطرح و جذب یک یار خارجی و مربی بدنساز اسپانیایی به دنبال نشان دادن خود است. حسن نگهداری که تیمش را قهرمان جام حذفی تهران کرده است امید زیادی دارد در لیگ برتر هم موفق عمل کند.
*جدایی سه بازیکن سهمیه ملی از لیگ برتر
در سال جاری سه بازیکن ملی ایران لژیونر شدند و این فصل دیگر در لیگ برتر به میدان نخواهند رفت. صمد نیکخواه بهرامی، اصغر کاردوست و یونس لاله زاده سه بازیکنی هستند که فصل گذشته در مهرام، ماهان و صنایع پتروشیمی بازی میکردند و امسال به ترتیب در لیگهای چین، کویت و دی لیگ آمریکا حضور یافتهاند.
در این میان جدایی صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال را باید مهمترین جدایی لیگ نامید. البته او چهار سال قبل نیز در لیگ فرانسه بازی میکرد.
* ملی پوشان دقیقه نودی
لیگ امسال با توجه به اینکه در آستانه جام جهانی برگزار خواهد شد، برای آغاز شرایط خوبی را تجربه نکرد. بازیکنانی که در تیم ملی بسکتبال را به مقام قهرمانی جام ملتهای آسیا رساندند، تا دقیقه 90 وضعیتشان مشخص نشده است.
کامرانی، آرن داودی و اوشین ساهاکیان از جمله این بازیکنان بودند.
به هرحال لیگ امسال در آستانه جام جهانی برگزار میشود و باید دید کیفیت مسابقات به چه شکلی خواهد بود. آیا باز هم باید شاهد تیمهایی باشیم که زنگ تفریح خواهند شد؟
در این فصل جوانان باز هم همانند فصل گذشته فرصت دارند که خوشان را نشان دهند و قطعا بازیکنان ایرانی به خوبی میدانند لیگ امسال به شدت زیر نظر مهمد بچیروویچ، سرمربی تیم ملی است و هر بازیکنی که سودای حضور در جام جهانی 2014 اسپانیا را دارد حدود 6 ماه فرصت دارد که تواناییهای خود را به نمایش بگذارد.
برنامه مسابقات هفته نخست:
پنجشنبه 16 آبان
مهرام تهران - همیاری زنجان (ساعت 16سالن آزادی تهران)
شهرداری گرگان - هفت الماس قزوین (ساعت 16شهرستان گرگان)
دانشگاه آزاد - نیروی زمینی (ساعت 18 سالن آزادی تهران)
صنایع پتروشیمی - استقلال زرین قشم (ساعت 16 ماهشهر)
انتهای پیام/م
مهرام، پتروشیمی بندرامام، فولاد ماهان، ذوبآهن اصفهان، دانشگاه آزاد، صنایع پتروشیمی، همیاری زنجان، استقلال زرین قشم، نیروی زمینی تهران، افرا خلیج فارس، شهرداری گرگان و هفت الماس قزوین 12 تیم حاضر در این رقابتها هستند.
ابتدا قرار بود مسابقات با حضور 10 تیم برگزار شود، اما با اعلام حضور ذوبآهن و فراهم شدن شرایط برای ادامه تیمداری این تعداد به 12 افزایش یافت. البته در این میان «ب.آ» شیراز هم سازش را برای حضور در لیگ کوک کرده بود که در نهایت با مخالفت مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ نتوانستند جایی در لیگ امسال داشته باشند.
نکته مهم در لیگ امسال تشکیل سازمان لیگ است که خواسته تمامی تیمها بود و قرار است برنامه مسابقات در این سازمان طراحی شود.
در زیر نگاهی به شرایط تیمها میاندازیم:
*پتروشیمی
پتروشیمی، قهرمان فصل گذشته با تقویت تیم فصل گذشته خود و جذب مهدی کامرانی، گارد راس تیم ملی و ارسلان کاظمی از فیلادلفیا امسال هم مدعی اول قهرمانی است.
این تیم امسال هم با هدایت مهران حاتمی در لیگ حضور خواهد داشت و تماشاگران ماهشهری امید زیادی به قهرمانی دوباره تیمشان دارند. شاگردان مهران حاتمی با حضور در اردوی ترکیه تنها تیمی بودند که اردوی خارجی پیش فصل برگزار کردند.
* مهرام
نماینده تهران در لیگ برتر و قهرمان پنج دوره لیگ برتر بسکتبال با شرایطی متفاوت وارد لیگ میشود. آنها در این فصل مهدی کامرانی و صمد نیکخواه بهرامی را در ترکیب خود ندارند و آنطور که شنیده میشود باید بازیکنان سرباز خود یعنی امیر صدیقی را به نیروی زمینی بدهند.
مصطفی هاشمی، سرمربی مهرام پس از یک فصل دوری بار دیگر هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت. موسی نبی پور، سعید داورپناه و احتمالا اوشین ساهاکیان سهمیه های ملی این تیم محسوب میشوند. البته صحبت های زیادی در مورد از دست دادن بازیکنانی چون امیر صدیقی به دلیل مشکلات سربازی هم به گوش میرسد. این تیم به گفته مسئولانش تا نیم فصل نخست بازیکنی خارجی به خدمت نخواهد گرفت و آن طور که گفته می شود صمد نیکخواه بهرامی هم در مرحله پلیآف به جمع شاگردان مصطفی هاشمی اضافه میشود.
*فولادماهان
ماهانیها در ابتدای حضور خود در بسکتبال با توپی پر آمدند و میلیاردی هزینه کردند، اما در ادامه کار با توجه به مشکلاتی که برایشان پیش آمد در این فصل حتی زمزمه هایی مبنی بر انصراف آنها به گوش رسید و این احتمال همچنان وجود دارد. این تیم در فصل جاری با از دست دادن بازیکنان ملی پوش از جمله اوشین ساهاکیان شرایط چندان مساعدی در لیگ نخواهد داشت. حضور بازیکن خارجی هم برای این تیم منتفی به نظر میرسد. جواد داوری تنها سهمیه ملی این تیم به حساب میآید.
بازیهای این تیم در هفته نخست لغو شده است تا در صورت رفع مشکلاتش دوباره باز گردد.
*شهرداری گرگان
گرگانیها را باید یکی از منظم ترین تیم های لیگ دانست. این تیم در این فصل هم با اسدالله کبیر در لیگ حضور خواهد داشت. آنها خیلی زودتر از سایر تیمها تمرینات خود را آغاز کردهاند و هومن رضایی و مجید قاسم زاده را باید بازیکنان مطرح این تیم دانست.
*دانشگاه آزاد
دانشگاه آزاد با حفظ بازیکنان ملی پوش و جذب دو بازیکن با تجربه یعنی کرم احمدیان و پویا تاجیک یکی از مدعیان محسوب میشود. مهران شاهین طبع فصل گذشته با بازیکنان جوان نتیجه خوبی در دانشگاه آزاد گرفت. این تیم در این فصل قصد دارد در سالن خود یعنی حکیمیه مقابل حریفان بازی کند.
* صنایع پتروشیمی
ماهشهریها پس از حرف و حدیث فراوان این فصل هم حضور خود را اعلام کردند و با علی توفیق کار خواهند کرد. محمد کنه ساحل عاجی که فصل گذشته در ماهان بازی میکرد، یار خارجی این تیم محسوب میشود و سهمیه های ملی این تیم هنوز مشخص نشدهاند.
* نیروی زمینی
نیروی زمینی با داشتن بازیکنان سرباز در لیگ شرکت میکند و حق جذب بازیکن خارجی هم ندارد. نیکو رفتار، سرمربی این تیم با داشتنم بازیکنان جوان به دنبال نتیجه خوب در لیگ است. مسئولان نیروی زمینی هم به دنبال این هستند که بازیکنان سرباز سایر تیمها را هم به خدمت بگیرند که البته در این مورد مشکلاتی هم وجود دارد.
*هفت الماس قزوین
محمدرضا اسلامی پس از عدم تیمداری بندر کنگیها در لیگ برتر هدایت هفت الماس یا همان تکماش سابق را برعهده گرفت و اکثر شاگردان خود در این تیم را هم به قزوین برد. این تیم بدون داشتن بازیکن ملی وارد مسابقات میشود و آن طور که به نظر میرسد جذب بازیکن خارجی هم در دستور کار آنها قرار ندارد.
*همیاری زنجان
زنجانی ها پس از فصل ناموفقی که پشت سر گذاشتند و قصد تیمداری دوباره نداشتند سرانجام پس از هماهنگی های هیئت این شهر با کمک استانداری وارد لیگ برتر شدند. عباس آقاکوچکی تیمی نسبتا بومی را با جذب دو بازیکن ملی پوش یعنی سامان ویسی و بنی کوچویی برای مسابقات آماده کرده است و به گفته خودش از زمانی که هدایت این تیم را برعهده گرفته تنها وقت تیم جمع کردن را داشته است.
* ذوبآهن اصفهان
ذوبیها پس از یک فصل دوری بار دیگر با مساعدت سعید آذری، مدیرعامل این تیم وارد بسکتبال شدند. فرزاد کوهیان سرمربی این تیم با جمع کردن بازیکنانی که بیرون مانده بودند تیمی نسبتا خوب را آماده کرد و روزبه ارغوان هم را به عنوان سهمیه ملی به خدمت گرفت. این تیم هم به دلیل حل نشدن مشکلاتش با اعلام فدراسیون بازی هفته نخستش مقابل پتروشیمی بندرامام لغو شده است.
*استقلال زرین قشم
استقلالیها در این فصل با هدایت یک مربی خارجی در لیگ حضور خواهند داشت. بوبان میتف که مربی سابق تیم ملی ایران بود به قشم رفته و نخستین بار در لیگ ایران کار خواهد کرد.
استقلال بدون داشتن بازیکن ملی و جذب یک یار خارجی دومین حضور خود در لیگ برتر را استارت میزند.
*افرا خلیج فارس
افرا هم نخستین حضور خود در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد. این تیم با بازیکنانی نه چندان مطرح و جذب یک یار خارجی و مربی بدنساز اسپانیایی به دنبال نشان دادن خود است. حسن نگهداری که تیمش را قهرمان جام حذفی تهران کرده است امید زیادی دارد در لیگ برتر هم موفق عمل کند.
*جدایی سه بازیکن سهمیه ملی از لیگ برتر
در سال جاری سه بازیکن ملی ایران لژیونر شدند و این فصل دیگر در لیگ برتر به میدان نخواهند رفت. صمد نیکخواه بهرامی، اصغر کاردوست و یونس لاله زاده سه بازیکنی هستند که فصل گذشته در مهرام، ماهان و صنایع پتروشیمی بازی میکردند و امسال به ترتیب در لیگهای چین، کویت و دی لیگ آمریکا حضور یافتهاند.
در این میان جدایی صمد نیکخواه بهرامی کاپیتان تیم ملی بسکتبال را باید مهمترین جدایی لیگ نامید. البته او چهار سال قبل نیز در لیگ فرانسه بازی میکرد.
* ملی پوشان دقیقه نودی
لیگ امسال با توجه به اینکه در آستانه جام جهانی برگزار خواهد شد، برای آغاز شرایط خوبی را تجربه نکرد. بازیکنانی که در تیم ملی بسکتبال را به مقام قهرمانی جام ملتهای آسیا رساندند، تا دقیقه 90 وضعیتشان مشخص نشده است.
کامرانی، آرن داودی و اوشین ساهاکیان از جمله این بازیکنان بودند.
به هرحال لیگ امسال در آستانه جام جهانی برگزار میشود و باید دید کیفیت مسابقات به چه شکلی خواهد بود. آیا باز هم باید شاهد تیمهایی باشیم که زنگ تفریح خواهند شد؟
در این فصل جوانان باز هم همانند فصل گذشته فرصت دارند که خوشان را نشان دهند و قطعا بازیکنان ایرانی به خوبی میدانند لیگ امسال به شدت زیر نظر مهمد بچیروویچ، سرمربی تیم ملی است و هر بازیکنی که سودای حضور در جام جهانی 2014 اسپانیا را دارد حدود 6 ماه فرصت دارد که تواناییهای خود را به نمایش بگذارد.
برنامه مسابقات هفته نخست:
پنجشنبه 16 آبان
مهرام تهران - همیاری زنجان (ساعت 16سالن آزادی تهران)
شهرداری گرگان - هفت الماس قزوین (ساعت 16شهرستان گرگان)
دانشگاه آزاد - نیروی زمینی (ساعت 18 سالن آزادی تهران)
صنایع پتروشیمی - استقلال زرین قشم (ساعت 16 ماهشهر)
انتهای پیام/م, شبکه اطلاع رسانی دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
ارسال دیدگاه