اخبار داغ

دبیر آموزش و پرورش استان کرمان؛

علت تجمع اعتراض آمیز معلمان در بهترین و همدل ترین آموزش و پرورش چیست؟

علت تجمع اعتراض آمیز معلمان در بهترین و همدل ترین آموزش و پرورش چیست؟
دبیر آموزش و پرورش استان کرمان گفت:اگر وزیر محترم می گوید آموزش و پرورش این دولت بهترین و همدل ترین آموزش و پرورش است لا اقل یک سری از تفاوت ها را به حداقل برساند و سند تحول بنیادین را حقیقتا به صورت کامل و شفاف اجرایی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، رضا رضایی دبیر آموزش و پرورش استان کرمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نمره ۲۰ گفت: معلمین از زحمتکش ترین و بهترین اقشار جامعه هستند و در حال حاضر کار تعلیم و تربیت جامعه ما را برعهده دارند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی نمره ۲۰,

وی عنوان کرد: پیامبر اکرم و ائمه ما سفارشاتی در خصوص معلم داشته اند و برکسی پوشیده نیست که کار معلم از یک سو فرهنگی است و نقش تعلیم و تربیت برعهده داردو از طرف دیگر هم کار آموزش افراد جامعه را برعهده دارد.

,

رضایی اظهار داشت: اگر کشوری بخواهد پیشرفت و ترقی داشته باشد و به رشد و توسعه برسد بایستی به آموزش و پرورش و رکن اصلی آن که معلم است رسیدگی کند.

,

دبیر آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: دولت های قبل در بحث معیشتی معلمان برنامه هایی را داشته اند و یکی از بهترین مواردی که میتوان به آن اشاره کرد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است  که مورد موافقت رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفته است.

,

وی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه آموزش و پرورش را مشص کرده است و بحث نظام رتبه بندی معلمان را به طور کامل مشخص کرده است و در این راستا پیشنهاداتی از سوی نمایندگان مجلس و سایرین مطرح شده است.

,

رضایی خاطر نشان کرد: و مشکلی که امروز در خصوص معیشت معلمان ایجاد شده است انصافا مورد رضایت معلمین نمی باشد و با وجود این وضعیت ما به رشد و توسعه دست نخواهیم یافت.

,

دبیر آموزش و پرورش استان کرمان در ادامه اذعان کرد: معلمان مطالبات عقب افتاده ای ندارند اما دریافتی که آن ها نسبت به سایر اقشار و اداره ها دارند خیلی متفاوت است مثلا در پایان سال شرکت ها و بانک ها پاداش هایی می دهند که معلمین را نگران کرده است و تفاوت هایی را به وجود می آورد.

,

وی ادامه داد: در خصوص آموزش و پرورش اگر نگاه کنیم بحثی که در میان افراد جامعه متداول شده این است که معلمین روزهای کاریشان کم است و در تابستان هم بیکار هستند آیا می شود دانش آموزان را تابستان به مدرسه کشاند ؟

,

رضایی افزود: در صورتی که دانشجویان هم در تابستان بیکار هستند و اساتید دانشگاه موظفی کمتری را نسبت به معلمین دارد.

,

دبیر آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تفاوتی که بین آموزش عالی و آموزش و پرورش است یکی از دلایل اعتراض معلمین می باشد.

,

وی توضیح داد: اگر وزیر محترم می گوید آموزش و پرورش این دولت بهترین و همدل ترین آموزش و پرورش است لا اقل یک سری از تفاوت ها را به حداقل برساند و سند تحول بنیادین را حقیقتا به صورت کامل و شفاف اجرایی کند.

,

رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا این تجمعات ریشه در سیاست هم دارد پاسخ داد:معلم هیچ گاه حاضر نیست که به نظام و انقلاب ضربه بزند اگر تفاوت ها و وضعیت معیشتی آن ها سامان یابد هرگز معلم حاضر نخواهد بود که کوچکترین مشکلی برای جامعه پیش آید.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه