اخبار داغ

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شوشتر؛

طرح ابداعی آبیاری قطره ای به شیوه نوین در فنی و حرفه ای شوشتر

طرح ابداعی آبیاری قطره ای به شیوه نوین در فنی و حرفه ای شوشتر
کارآموزان بخش صنعت اداره فنی و حرفه ای شوشتر موفق به طراحی آبیاری قطره ای فضای سبز شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهوازنیوز، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شوشتر در خصوص این طرح اظهار داشت: در سال گذشته با تلاش مربی کشاورزی و کارآموزان مرکز فنی و حرفه ای شوشتر، با کاشت رایگان اصله های درخت کار تثبیت زمین و فضای سبز در این مرکز انجام و سپس برای آبیاری آن با حداقل هزینه ممکن، بررسی ها آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهوازنیوز,

حسین فرزام نیا افزود: پس از بررسی و هم اندیشی های متعدد، کارآموزان بخش صنعت مرکز فنی و حرفه ای شوشتر موفق به طراحی آبیاری قطره ای به شیوه ای نوین شدند.

,

وی با اشاره به تاریخچه آبیاری قطره ای گفت: روش آبیاری قطره ای در دهه ۵۰ ترویج و سطوح بزرگی با این روش آبیاری شدند منتها هزینه های زیادی را به دلیل تکنیک های پیشرفته برجای گذاشت.

,

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شوشتر ادامه داد: اما در روش ابداعی توسط کارآموزان این مرکز، آبیاری قطره ای با استفاده از شلینگ های فایبرگلاس بدون هیچ گونه هزینه مالی و نیاز به نیروی انسانی، از دوماه پیش شروع و با روند خوبی در حال انجام است.

,

فرزام نیا تصریح کرد: بر روی این شلنگ ها که به منظور جلوگیری از سائیدگی و خرابی در زیر خاک قرار گرفته اند، سوراخ هایی به فواصل ۹ تا ۳۶اینچ در کنار هر درختی قرار دارد که آب از آن ها به بیرون تراوش می کند.

,

وی از دیگر محاسن روش آبیاری قطره ای به کم شدن آب مصرفی اشاره کرد و عنوان داشت: آبیاری قطره ای روش موثری درتحویل آب مورد نیاز گیاه درمحدوده توسعه ریشه به داخل خاک است واین امکان را به وجود می آورد که عمل آبیاری تاحد رفع نیاز آبی گیاه انجام ‌شود . بنابراین دراین روش به میزان زیادی از اتلاف آب به صورت نفوذ عمقی، ایجاد روان آب سطحی وتبخیر درمقایسه با روش های سنتی وبارانی کاسته می شود.

,

انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه