اخبار داغ

شوکه کننده ترین انتقالات تاریخ فوتبال

شوکه کننده ترین انتقالات تاریخ فوتبال
فصل نقل و انتقالات و جا به جایی ستارگان سطح اول فوتبال بین باشگاه ها همواره یکی از سوژه های داغ دنیای فوتبال بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از بلیچرریپورت، شش سال پیش رئال کریستیانو رونالدو را از رئال مادرید به خدمت گرفت تا یکی از بزرگترین انتقالات سال های اخیر دنیای فوتبال رقم بخورد. این فوق ستاره پرتفالی که، به مبلغ ۸۰ میلیون پوند بعنوان گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال به این تیم آمده بود ابتدا تعجب همگان را برانگیخت اما حالا که در ۳۰۰ بازی ۳۱۳ گل زده است، همه طرفداران از حضور او راضی هستند و نمادی برای باشگاه رئال مادرید به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این انتقال یکی از تازه ترین انتقالات نجومی و پر سر و صدا بود که در اینجا لیستی از این انتقالات را مهیا کرده ایم:

,

لوئیز فیگو، از بارسلونا به رئال مادرید سال ۲۰۰۰

,

Luis Figo, Barcelona to Real Madrid, 2000

, Luis Figo, Barcelona to Real Madrid, 2000,

در سال ۲۰۰۰ رئال مادرید با آوردن لوئیز فیگو به تیم خود باعث شد توجهات زیادی در جهان فوتبال را به خود جلب کند و برای چندمین بار رکورد جدیدی ثبت کرد.

,

فیگو لیگ قهرمانان را برد و دو بار همراه مادرید قهرمان لالیگا شد، اما متاسفانه زمانی که برای بازی به نیوکمپ رفته بود تماشاچیان یک کله خوک به سمت او پرتاب کردند. این بازیکن هنوز هم نزد بسیاری از بارسایی ها بسیار منفور است و خیلی ها او را بخاطر جدایی از بارسلونا و پیوستن به رقیب دیرینه هنوز نبخشیده اند.

,

کاکا از آ.ث میلان به رئال مادرید سال ۲۰۰۹

,

Kaka, AC Milan to Real Madrid, 2009

, Kaka, AC Milan to Real Madrid, 2009,

یک بار دیگر که باز هم رئالی ها رکورد زده بودند، به سال ۲۰۰۹ برمی گردد (درست چندهفته قبل از خرید رونالدو)، زمانیکه کاکا آ.ث میلان را به مقصد برنابئو ترک کرد.

,

در همان زمان این بازیکن برزیلی توجه همگان را بعنوان یکی از بهترین بازیکنان دنیا جلب کرده بود، اما متاسفانه هیچوقت موفق نشد آنطور که در سری آ توپ میزد در لیگ اسپانیا نیز خودی نشان دهد.

,

دنیلسون از سائوپائولو به رئال بتیس سال ۱۹۹۸

,

هنوز هم یکی از عجیب ترین انتقالات دنیا، رفتن دنیلسون برزیلی به رئال بتیس به مبلغ ۲۱٫۵ میلیون پوند است.

,

گفتنی است که دنیلسون موفق نشد که استعدادهای خود را از آمریکای جنوبی به اروپا بیاورد و با پایان کارش پس از ۷ سال حضور در این باشگاه عملکرد قابل توجهی نداشت.

,

روبرتو باجیو، از فیورنتینا به یونتوس، سال ۱۹۹۰

,

, ,

از دیگر رکوردهای نقل و انتقالات که باید از آن نام برد جابجایی روبرتو باجیو از فیورنتینا به یونتوس است که به مبلغ ۸ میلیون پوند در سال ۱۹۹۰ انجام شد.

,

جالب است بدانید زمانی که باجیو از فیورنتینا به تیم رقیب خود رفت در خیابان های فلورنس آشوبی به پا شد و هواداران بنفشی پوشان در طول پنج سالی که باجیو برای بانوی پیر بازی میکرد هنوز از دست او ناراحت بودند، او در این پنج سال پنج بار موفق به فتح سری آ، کوپا ایتالیا، و جام یوفا شد.

,

جیان لوئیجی بوفون از پارما به یونتوس، سال ۲۰۰۱

,

, ,

رکوردی که هنوز هیچ دروازه بانی موفق به شکستن آن نشده است رفتن بوفون در سال ۲۰۰۱ از پارما به یونتوس به مبلغ ۳۲٫۶ میلیون پوند است، که البته این بازیکن کهنه کار در طول ۱۴ سالی که برای این تیم بازی کرد،  نشان داد که ارزش این مبلغ را داشته است.

,

با اینکه او موفق شده است ۸ بار اسکودتو را همراه یونتوس بالای سر ببرد اما هرگز موفق به فتح لیگ قهرمانان نشده است. گفتنی است در لیگ قهرمانان امسال بوفون همراه یونتوس به مرحله فینال نیز رسید اما در مقابل بارسلونا شکست خوردند و جام را از دست دادند.

,

کارلوس توز از منچستر یونایتد به منچستر سیتی سال ۲۰۰۹

,

همیشه عجیب ترین ها مربوط به قیمت نیست، مثلاً توز با رفتن از منچستر یونایتد به منچستر سیتی برای خود رکورد خاص ثبت کرد. تا مدتی قبل از آن فکر نمیکردند که یک بازیکن بزرگی مثل توز هرگز از یونایتد به سیتی برود و غیرقابل تصور بود، اما با اینکار او اولین بازیکنی بود که پس از ده سال بین این دو باشگاه رد و بدل شد.

,

آلن شیرر از بلک بورن به نیوکاسل ،سال ۱۹۹۶

,

, ,

در سال ۱۹۹۶، زمانی که ۱۵ میلیون پوند مبلغ چشم گیری به حساب می آمد، نیوکاسل چنین مبلغی را برای آوردن آلن شیرر از بلک بورن پرداخت کرد

,

این بازیکن که کاپیتان انگلیس نیز بود، در سال ۱۹۹۶ آقای گل رقابت های یورو شد و همچنین در نیوکاسل خاطرات و عملکرد فوق العاده ای داشت. او اکنون به عنوان یکی از نمادها و اسطوره های باشگاه نیوکاسل شناخته می شود.

,

رونالدو از پی.اس.وی آیندهوون به بارسلونا،سال ۱۹۹۶

,

زمانی که بارسلونا، رونالدو نازاریوی برزیلی را از پی.اس.وی به این تیم آورد توجه دنیای فوتبال را به خود جلب کرد، چون از طرفی آوردن فردی از لیگ هلند به لیگ اسپانیا نشان دهنده ی عالی بودن آن بازیکن است و از طرفی بخاطر سن کم این فوق ستاره، توجه ها بیشتر جلب شده بود. البته این بازیکن ثابت کرد که ارزش این توجه را داشته است و بازی های بیاد ماندنی برای این تیم انجام داد.

,

رونالدو در ۴۹ بار حضور در میادین برای بارسلونا ۴۷ گل به ثمر رساند و تبدیل به جوانترین بازیکنی شد که عنوان بهترین بازیکن فیفا را کسب کرد، او در آن زمان ۲۰ سال سن داشت.

,

رونالدو از بارسلونا به اینتر، سال ۱۹۹۷

,

, ,

درک این قضیه سخت است، اما رونالدو در سال ۱۹۹۷ پس از یک فصل حضور در لالیگا تصمیم گرفت که به سری آ برود، این بازیکن با مبلغ ۱۹٫۵ میلیون پوند که یک رکورد محسوب میشد نیوکمپ را تنها پس از یک فصل ترک کرد و به اینتر پیوست، او در پنج سالی که در اینتر بازی کرد موفق شد همراه این تیم جام یوفا را بالای سر ببرد.

,

کریستین ویری، از لاتزیو به اینتر، سال ۱۹۹۹

,

در سال ۱۹۹۹ نیز کریستین ویری موفق به شکستن رکورد جدیدی شد، او با مبلغ ۳۲٫۱ میلیون پوند از لاتزیو به اینتر پیوست که این مبلغ ۱۱ میلیون پوند بیشتر از دنیلسون بود که رئال بتیس برای خرید او پرداخت کرده بود.

,

او در اواخر دهه ۱۹۹۰ از برترین مهاجمان اروپا به شمار میرفت و شش سال برای اینتر به میدان رفت که بیشترین زمانی بود که او در یک تیم ماند.

,

جان لوئیجی لنتینی، تورینه به میلان،سال ۱۹۹۲

,

, ,

جان لوئیجی لنتینی از دیگر ستارگانی است که موفق شده است خود را در لیست رکوردداران قرار دهد و بعنوان یکی از بازیکنان گران قیمت اسم خود را ثبت کند.

,

او با رفتن به میلان به مبلغ ۱۳ میلیون پوند تا ۴ سال گرانترین بازیکن فوتبال بود، و از نظر زمانی که گرانترین بازیکن ماند، پس از زین الدین زیدان که ۸ سال گرانترین بازیکن دنیا شناخته میشد در رده دوم قرار دارد.

,

زین الدین زیدان، یونتوس به رئال مادرید، سال ۲۰۰۱

,

اما زیزو اسطوره فوتبال، در این زمینه نیز کار خود را کامل کرده است. او در تابستان ۲۰۰۱ با ترک یونتوس به مقصد رئال مادرید موفق شد رکورد جدیدی ثبت کند. در اولین فصل حضورش در این تیم کمک بزرگی به تیمش کرد و موفق شد همراه این تیم لیگ قهرمانان را فتح کند . از زیدان همیشه بعنوان یکی از بهترین خریدهای تیم های اسپانیایی از لیگ ایتالیا یاد می شود و این بازیکن فرانسوی توانست در رئال مادرید موفقیت های زیادی به دست آورد.

,

رود گولیت، از پی.اس.وی آیندهوون به آ.ث میلان، سال ۱۹۸۷

,

Ruud Gullit, PSV Eindhoven to AC Milan, 1987

, Ruud Gullit, PSV Eindhoven to AC Milan, 1987,

قبل از اینها در دهه ۱۹۸۰، زمانی که ایتالیا از لیگ های بزرگ به شمار میرفت، رود گولیت با رکورد ۶ میلیون پوند از پی.اس.وی آیندهوون به میلان آمد تا توجهات همه را در دنیای فوتبال به خود جلب کند.

,

او در تیم میلان تبدیل به یکی از بزرگترین مهاجمان اروپا شد، همچنین او در میلان همبازی مارکو فان باستن و فرانک ریکارد از هم وطنان خود شد.

,

دیگو مارادونا، بوکا جونیورز به بارسلونا،سال ۱۹۸۲

,

این بازیکن در دهه ۱۹۸۰ دوبار رکورد گرانترین بازیکن دنیا را شکست.

,

این اسطوره درسال ۱۹۸۲ بعد از اینکه توجه همگان را در جام جهانی به خود جلب کرد به بارسلونا پیوست، او با اینکه فقط دو فصل برای این تیم بازی کرد اما موفق شد همراه این تیم قهرمان کوپا دل ری شود و همچنین ۳۸ گل برای این تیم به ثمر برساند.

,

دیگو ماردونا، از بارسلونا به ناپولی،سال ۱۹۸۴

,

Diego Maradona, Barcelona to Napoli, 1984

, Diego Maradona, Barcelona to Napoli, 1984,

 

,

شرایط بارسا باعث شد که مارادونا تصمیم بگیرد از این تیم برود، و با پیوستن به ناپولی برای دومین بار رکوردی به نام خود ثبت کند.

,

و پس از آن بهترین سال های بازی این اسطوره ی آرژانتینی شروع شد. مارادونا دو بار همراه ناپولی قهرمان سری آ و همچنین قهرمانی یوفا را بدست آورد، و در همین دوره بود که ستاره دنیا شد (که البته بازی هایش در تیم ملی کشورش نیز تاثیر زیادی داشت) او در طول ۲۵۹ بازی برای ناپولی ۱۱۵ گل به ثمر رساند.

,

فرناندو تورس از لیورپول به چلسی،سال ۲۰۱۱

,

بزرگترین جابجایی بین دو تا از تیم های لیگ برتر انگلیس، رفتن فرناندو تورس از لیورپول به چلسی است، که به مبلغ ۵۰ میلیون پوند انجام شد، این جابجایی حاکی از این بود که به زودی دوره ی جدیدی برای این ستاره شروع می شود اما او نتوانست انتظارات را برآورده کند

,

تورس با اینکه در استامفورد بریج همیشه جزوی از تیم بود و در ترکیب قرار می گرفت اما هیچوقت شبیه بازیکنی نشد که در آنفیلد توپ میزد.

,

آنخل دی ماریا، رئال مادرید به منچستر یونایتد، سال ۲۰۱۴

,

گرانترین قراردادی که در لیگ انگلیس ثبت شده است مربوط به سال ۲۰۱۴ و منچستر یونایتد است زمانی که دی ماریا را از اولد ترافورد به منچستر آورد، این تیم میخواست با آوردن این ستاره آرژآنتینی به تیم انرژی تازه ای به تیم بدهد اما این بازیکن در اولین فصل حضورش چندان قابل توجه بازی نکرد که البته امید می رود که در آینده بهتر ظاهر شود. البته این احتمال هم وجود دارد دی ماریا این تابستان اولدترافورد را به مقصد باشگاه جدیدی ترک کند.

,

روبینیو از رئال مادرید به منچستر سیتی، سال ۲۰۰۸

,

Robinho, Real Madrid to Manchester City, 2008

, Robinho, Real Madrid to Manchester City, 2008,

خرید بازیکن از تیم بزرگی چون رئال مادرید همیشه راه خوبی برای جلب توجه هواداران و طرفداران فوتبال در سراسر دنیاست که منچسترسیتی در سال ۲۰۰۸ با خرید روبینیو اینکار را انجام داد، اما این بازیکن برزیلی هرگز موفق نشد در فوتبال انگلیس آنطور که از او انتظار می رفت بازی کند.

,

گرث بیل، از تاتنهام به رئال مادرید، سال ۲۰۱۳

,

Gareth Bale, Tottenham Hotspur to Real Madrid, 2013

, Gareth Bale, Tottenham Hotspur to Real Madrid, 2013,

 

,

با اینکه ما این متن را با کریستیانو رونالدو شروع کردیم، اما عنوان گرانترین بازیکن دنیا در حال حاضر به گرث بیل تعلق دارد.

,

گرث بیل زمانی که می خواست از تاتنهام به رئال مادرید برود، رفتنش در هاله ای از ابهام بود اما زمانی که این اتفاق افتاد، بزودی با قدم های بلند و سرعت خودش در اولین فصل نشان داد که جزو یکی از بهترین فوتبالیست های کره زمین است. فصل دوم حضور بیل در رئال خیلی خوب نبوده و تیم هایی مانند منچستریونایتد خواهان به خدمت گرفتن او هستند، در صورتی که بیل راضی به جدایی از رئال شود، می تواند دوباره رکورد نقل و انتقالات را جا به جا کند.

,

کریستیانو رونالدو، منچستر یونایتد به رئال مادرید،سال ۲۰۰۹

,

در نهایت با رونالدویی این متن را به پایان میبریم که اولین قرار داد بزرگ در دهه ۲۰۰۰ برای لیگ انگلیس بود.

,

او با آمدن به رئال مادرید بزودی تبدیل به اصلی ترین بازیکن این تیم شد و هنوز که ۳۰ ساله است به نظر میرسد هر روز دارد بهتر می شود. منچستری ها خیلی تلاش کردند که از جلوی این انتقال را بگیرند اما حتی سر آلکس هم که رابطه بسیار نزدیکی با رونالدو داشت، نتوانست از تمایل رونالدو برای پیوستن به منچسترنایتد جلوگیری کند. البته منچستری ها از این انتقال مبلغ خوبی به جیب زدند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه