اخبار داغ

ادامه روند کاهشی قیمت مرغ تا پایان شهریور

ادامه روند کاهشی قیمت مرغ تا پایان شهریور
رییس اتحادیه پرنده و ماهی‌ از کاهش قیمت هر کیلو مرغ به 6600 تومان در بازار خبر داد و گفت: این وضعیت تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت و به اعتقاد من قیمت‌ها نه تنها افزایش نمی‌یابد، بلکه کاهش نیز خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مهدی یوسف خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ در خرده‌فروشی‌ها 6 هزار و 600 تومان و قیمت عمده آن 6000 تومان است و هر کیلو مرغ زنده نیز 4300 تومان به فروش می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه گفت: با توجه به اتمام ماه مبارک رمضان و کاهش مصرف و از طرفی آغاز فصل سفرهای تابستانی طبیعی است که قیمت مرغ دوباره کاهش یابد.

,

 

,

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال برخلاف سال‌های گذشته میزان تقاضا افزایش نداشت، تاکید کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان حدود 40 درصد مردم تهران به سفر می‌روند و با توجه به گرمی هوا میزان مصرف کاهش می‌یابد، بنابراین باید مازاد تولید صادر شود.

,

 

,

 

,

صادرات مرغ به کشورهای عراق و روسیه

,

یوسف خانی در عین حال بیان کرد: در حال حاضر صادرات مرغ به کشورهای عراق و روسیه انجام می‌شود و از طرفی موانع صادراتی نیز کم شده ولی همچنان مازاد تولید داریم که باید صادر شود.

,

وی در عین حال بیان کرد: در حال حاضر ماهانه 110 میلیون جوجه‌ریزی داریم که 80 میلیون آن به مصرف می رسد و 30 میلیون باقیمانده آن باید صادر شود چون تولید با مصرف همخوانی ندارد. بنابراین با افزایش تولید و کاهش تقاضا قیمت‌ها کاهش می یابد.

,

 

,

رییس اتحادیه پرنده و ماهی با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ که در روزهای پایانی سال گذشته به 8600 تومان رسیده بود در اوایل فروردین ماه به حدود 7400 تومان رسید گفت: با توجه به کاهش چشم گیر قیمت مرغ از فرودین ماه تا به امروز باید صادرات آن افزایش یابد و به 7000 تومان به فروش برسد که تولیدکنندگان بیش از این متضرر نشوند.

,

 

,

ثبات قیمت ماهی از ابتدای سال تا به امروز

,

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه مصرف ماهی نیز با توجه به فصل گرما پایین است و قیمت آن هم‌چنان از ابتدای سال تا به امروز ثابت بوده و تغییری نداشته است ،افزود:‌ بیشترین تقاضای خرید مربوط به ماهی قزل‌آلا است که این ماهی به دلیل خوش خوراک بودن و قیمت مناسب مورد تقاضای بالا قرار می‌گیرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه