اخبار داغ

چرا کواچ، ظریف را نمی خواهد؟

چرا کواچ، ظریف را نمی خواهد؟
- اسلوبودان کواچ بین سه لیبرو ترجیح داده تا مهدی مرندی آینده دار و علیزاده رفیق قدیمی خود را حفظ کند و فرهاد ظریف با تجربه را کنار بگذارد. تصمیمی که باید دید چه تاثیری در عملکرد تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، موفقیت های تیم ملی والیبال در سال های اخیر با چند نام گره خورده است. چند اسم که نسل طلایی والیبال ایران را ساختند و به موفقیت های زیادی در رویدادهای آسیایی و جهانی رسیدند. سعید معروف، محمد موسوی، شهرام محمودی و فرهاد ظریف در کنار یکی، دو نفر دیگر در سال های اخیر همواره پای ثابت موفقیت های تیم ملی ایران بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

فرهاد ظریف لیبروی ریز نقش اما توانای تیم ملی والیبال ایران بعد از مسابقات جام جهانی ۲۰۱۱ بدجوری به دل خولیو ولاسکو نشست. قاب دوربین رسانه ها بارها تصویر در آغوش کشیدن این شاگرد و مربی را ثبت کردند. ولاسکو به ظریف اعتقاد داشت و همین حس موجب پیشرفت ظریف می شد. همزمان با شدت گرفتن سیر صعودی تیم والیبال ایران، فرهاد ظریف هم شکوفا شد. او بارها به عنوان بهترین لیبروی مسابقات آسیایی و جهانی برگزیده و تقدیر شد.

,

بازیکن با اخلاقی که هیچ گاه درگیر حاشیه نشد و همیشه در خدمت تیم بود. بعد از لیگ جهانی ۲۰۱۳ فرهاد ظریف تصمیم به خداحافظی از تیم ملی گرفت. او عنوان کرد که دوست دارد در اوج خداحافظی کند و دوست ندارد که مثل بسیاری از بازیکنان بزرگ در نهایت بی احترامی یک شبه و بدون مراسم خداحافظی از تیم ملی کنار گذشته شود.

,

اما مسئولان فدراسیون اجازه خداحافظی را به ظریف ندادند. مربیان، بازیکنان و حتی محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال بارها با ظریف تماس گرفتند و از او خواستند که به تیم ملی بازگردد. ظریف باردیگر به تیم ملی با هدایت کواچ برگشت. تلاش او در کنار سایر بازیکنان بزرگترین موفقیت های تاریخ والیبال ایران را رقم زد. قهرمانی در بازی های آسیایی، کسب مقام چهارم در لیگ جهانی و مقام ششم در لیگ جهانی در تاریخ والیبال ایران ثبت شد.

,

ظریف مثل همیشه در خدمت تیم ملی و یکی از موثر ترین مهره های میدان ایران بود. اما در لیگ جهانی ۲۰۱۵ حاشیه ها دامن او و تیم ملی را گرفت. بعد از چهار بازی ضعیف تیم ملی در آغاز لیگ جهانی مقابل آمریکا و لهستان؛ ظریف به دلیل مشکلات شخصی به کشور بازگشت. اگرچه خبرهای ضد و نقیضی درباره اختلاف او با کواچ منتشر شد، اما ظریف با حمایت از تیم ملی هرگونه اختلاف را تکذیب کرد. اما کادر فنی تیم ملی از او تا پایان مسابقات لیگ جهانی دعوت نکرد.

,

فدراسیون والیبال بارها اعلام کرده بود که بزرگترین هدفش در سال ۱۳۹۴ موفقیت در جام جهانی ژاپن و کسب سهمیه المپیک است. هدفی که حضور مقتدرانه ایران در این مسابقات را طلب می کرد. با این حال اردوی آمادگی تیم ملی برای شرکت در این مسابقات در حالی آغاز شد که ظریف به اردو دعوت نشد.

,

لیبروی کارکشته تیم ملی والیبال پس از سال ها حضور موفق در تیم ملی بدون هیچ توضیحی کنار گذاشته شد. او از صحبت در این باره امتناع کرد و تنها اعلام کرد که از بی جواب ماندن تماس های تلفنی اش با مسئولان تیم دلخور شده است.

,

حالا کواچ بین سه لیبرو ترجیح داده تا مهدی مرندی آینده دار و علیزاده رفیق قدیمی خود را حفظ کند و فرهاد ظریف با تجربه را کنار بگذارد. تصمیمی که باید دید چه تاثیری در عملکرد تیم ملی والیبال ایران در جام جهانی خواهد داشت. کواچ پس از ناکامی از صعود تمیش به مرحله نهایی لیگ جهانی مورد انتقادهای زیادی قرار گرفت و باید دید این مربی جوان برای پاسخ به این نقد ها چه برنامه ای در جام جهانی دارد؟

,

تیم ملی والیبال ایران در حالی خود را برای جام جهانی آماده می کند که دو لیبروی دیگر را به خدمت گرفته است. مهدی مرندی لیبروی جوانی که در لیگ جهانی جانشین ظریف شد و نمایش قابل قبولی داشت. همچنین عبدالرضا علیزاده که به عنوان لیبروی دوم نیمکت نشین ظریف و بعد مرندی شد. علیزاده که مثل ظریف سال هاست درمیدان های والیبال حضور دارد همواره در سایه بازیکنانی مثل ظریف و علی حسین فرصت زیادی برای بازی در تیم ملی نداشت. اما بعد از حضور کواچ به تیم ملی دعوت و در ترکیب ایران قرار گرفت.

,

قطعا شناخت قبلی کواچ در انتخاب او بی تاثیر نبوده است. کواچ سال ها قبل در تیم پگاه ارومیه با علیزاده هم بازی و دوست بود. رفاقت دیرینه این دو موجب شد تا علیزاده پس از سال ها بتواند در ترکیب تیم ملی والیبال ایران قرار بگیرد.

,

شفقنا

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه