اخبار داغ

مشکل صادرات گل و گیاه ایران چیست؟

مشکل صادرات گل و گیاه ایران چیست؟
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل وگیاه تهران، اظهار کرد: برای پیشرفت صادرات گل و گیاه باید بتوانیم تولید گل و گیاه را در کشور صنعتی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلام‌حسین سلطان‌محمدی در گفت‌وگو با اقتصادنیوز، درباره بازار گل و گیاه در ایران اظهار کرد: ما در دنیا مقام هفدهم تولید گل و گیاه را داریم ولی در صادرات آن در مقام 107 قرار گرفته‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

او ادامه داد: سالانه سه میلیارد شاخه گل و گیاه تولید می‌شود که از این میان فقط 200 میلیون آن صادر می‌شود که 100 میلیون شاخه گل و 100 میلیون گیاه آن، آپارتمانی هستند و ارزآوری این میزان برای کشور 200 میلیون دلار برآورد شده است.

,

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل وگیاه تهران همچنین توضیح داد: استان تهران بزرگترین تولیدکننده گل و گیاه شاخه بریده است و استان مازندران بزرگترین تولیدکننده گل آپارتمانی در کشور محسوب می‌شود ولی از این قابلیت‌ها برای صادرات به درستی استفاده نمی‌شود.

,

وی درباره علل رشد نکردن صادرات گل و گیاه در ایران بیان کرد: درایران گلخانه‌ها به صورت سنتی کار می‌کنند و هنوز به تولید انبوه و صنعتی گل نرسیده‌ایم. بنابراین اغلب، میران گلی که در کشور تولید می‌شود، در ایران مصرف نیز می‌شود. برای صادرات گل باید به تولید بیشتری برسیم تا بتوانیم آن را صادر کنیم. اکنون سطح زیر کشت گل در ایران هشت هزار هکتار است که نیاز داریم این میزان به 20 هزار هکتار برسد.

,

سلطان‌محمدی همچنین گفت: نکته دیگری که مانع رونق صادرات گل و گیاه در ایران است، این است که هزینه تمام شده برای تولید گل و گیاه در ایران بالاست. در حالی که برای انیکه بتوانیم جای گل ایرانی را در بازارهای جهانی باز کنیم نیاز داریم هزینه تولید گل را به قدری پایین بیاوریم که حدود 20 سنت از قیمت جهانی آن ارزان‌تر فروخته شود.

,

او افزود: علاوه بر این، باید به بسته‌بندی محصولات نیز رسیدگی و همچنین بازاریابی شود تا ببینیم در کشورهای مختلف به چه انواعی از گل نیاز است تا تولید به آن سمت سوق داده شود.

,

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل وگیاه همچنین گفت: برای بازاریابی باید در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور یافت و بازارهای خارجی را شناخت. اکنون مدتی است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور پیدا کنیم ولی باید حضور خود را در این نمایشگاه‌ها بیشتر کنیم تا ضمن شناساییی بازارهای مختلف، محصولات کشور خود را نیز معرفی کنیم.

,

انتهای پیام/بخ
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه