اخبار داغ

تابلوی ورود آزاد آخوندی به بخش خصوصی

تابلوی ورود آزاد آخوندی به بخش خصوصی
وزیر راه و شهرسازی می‌خواهد با دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی و همکاری برای 121 پروژه حمل‌ونقلی سرمایه‌گذاری در ایران را فعال کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همکاری با بخش خصوصی و ورود سرمایه‌گذار خارجی صحبت ‌امروز آخوندی نیست، بلکه وی از همان شهریور ماه سال 92 که بر سکان وزارت راه و شهرسازی نشست، بر فعالسازی سرمایه‎گذاری و بخش خصوصی تاکید داشت . حالا پس از دو سال پیگیری ورود سرمایه‌گذاران، روزهای پس از توفق هسته‌ای برای حضور بخش خصوصی مغتنم شمرده شده و قرار است به زودی بسیاری از کشورهای آماده به همکاری به ایران بیایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش اقتصادنیوز، حال پس از گذشت دوسال از عمر دولت یازدهم و نتیجه مذاکرات ایران و 1+5 ، آخوندی می‎خواهد با برگزاری یک گردهمایی و دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی فعالیت بخش خصوصی در ایران را کلید بزند. فعالیت‌های بخش خصوصی در بخش حمل و نقل که تاکنون توجه کمتری به جز ساخت چند پروژه و ورود هواپیما همراه بوده است، صورت گیرد تا شاید کمی از مسئولیت‌های دولت در این بخش کاسته شود.

,

قرار است معرفی پروژه‌ها به بخش خصوصی از همکاری و ساخت آزادراه و ترمینال هواپیمایی گرفته تا فعالسازی بنادر خشک و دریایی کلید زده شود و از سرمایه‌گذاران چه در بخش تجهیز منابع و چه در بخش ساخت و ساز بهره‌گرفته شود.

,

به گفته آخوندی، به نظر می‌رسد دعوت ازسرمایه‌گذاران خارجی برای فعالیت در پروژه‌های حمل‌ونقلی پس از تواق هسته‌ای ایران با موفقیت بیشتری همراه شود، انگار دولت می‎خواهد تا تنور ورود سرمایه‎گذاران به ایران داغ است، پروژه‌های نیمه تمام خود را یکی پس از دیگری معرفی کند و به سر انجام برساند.

,

از این رو مقرر شده‎است در همایش مهرماه امسال که از سرمایه‌گذارانی همچون چین، روسیه، آلمان، ایتالیا، فرانسه و .. .دعوت شده است، 121 پروژه به ارزش 25 میلیارد یورو معرفی شود تا شاید کشوری که به گفته بسیاری از دولتمردان شاهراه ارتباطی و مبادلات تجاری است، در بخش حمل‌ونقل فعال‌تر شود.

,

به نظر می‌رسد وزیر راه و شهرسازی به وصلت بخش خصوصی و تکمیل پروژه‌های حمل‌ونقلی خوش‌بین است و می‌‌خواهد از شمال و جنوب تا بنادر دریایی و خشک را فعال‌‌تر کند و سراسر ایران را راهی برای توسعه تجاری و حمل ونقلی کند، چرا که او در تیر ماه امسال هم گفته بود که نگاه صرف به اعتبارات دولتی برای اجرای پروژه‎ها کافی نیست بلکه این اعتبارات باید مکمل حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باشد.

,

آخوندی که همواره به حضور بخش خصوصی تاکید دارد، بر این باور است در شرایط کنونی که با تنگناهای مالی روبرو هستیم اعتبارات دولتی باید به مانند اهرم عمل  و در واقع سرمایه‎های بخش خصوصی را به تحرک وادار کند.

,

انتهای پیام/بخ
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه