اخبار داغ

دیده بان دانا؛

ناگفته‌های مرعشی درباره انتخابات84/ضرب و شتم یک زن چادری/مواضع تند و ضدایرانی شبکه بی‌بی‌سی و واکنش سایت بالاترین/اظهارات مطهری به حضور جک استراو در تهران/نامه سه هزار و 540 تن از اعضای هیئت علمی دانشگاهها به روحانی

ناگفته‌های مرعشی درباره انتخابات84/ضرب و شتم یک زن چادری/مواضع تند و ضدایرانی شبکه بی‌بی‌سی و واکنش سایت بالاترین/اظهارات مطهری به حضور جک استراو در تهران/نامه سه هزار و 540 تن از اعضای هیئت علمی دانشگاهها به روحانی
برخی اخبار ویژه و خواندنی را به همراه سرخط برخی اخبار جاری روز را در بسته "دیده بان دانا" بخوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، سرخط بخشی از مهمترین و خواندنی ترین اخبار داخلی و بین المللی امروز سه شنبه یک مرداد ماه در قالب بسته "دیده بان دانا" عبارتند از:

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

* جمعی از اهالی فرهنگ و هنر با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند؛ جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، اساتید زبان و ادب فارسی و شعرا، در شب میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) با حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

,

* نامه سه هزار و 540 تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور به رئیس جمهور منتخب ؛ در نامه سه هزار و 540 تن از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور به رئیس جمهور منتخب توجه و اهتمام به چالش‌های جامعه دانشگاهی و مراکز علمی و پژوهشی کشور و لزوم هوشیاری در انتخاب وزیری ولایتمدار برای این دستگاه مهم و راهبردی با هدف رفع نگرانی‌ها و توسعه ظرفیت‌های بیش از پیش علمی و فرهنگی جامعه دانشگاهی و مسدود ساختن بسترهای فتنه گری فتنه گران تاکید شده است.

,

* مجتمع ذوب آهن فولاد و طرح توسعه کاشی خزر در استان گیلان با حضور رئیس جمهور افتتاح شدند.

,

* ناگفتههای مرعشی درباره انتخابات84، اعتراض به آمارهای احمدینژاد، اختلاف نظر بقایی و مشایی برسر محل دفتر رئیس جمهوری سابق، مخالفت قاطع دیوان عدالت اداری با مصوبه تسویه بدهی 74هزارمیلیاردی دولت 

, , ,

* بازتاب نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه در رسانههای اصلاحطلب:بهار: نامه زندانیان امنیتی"اوین" را پیگیری میکنیم/آرمان: پرونده شنود دفتر "مطهری" روی میز دادستان/آفتاب یزد: پرونده ستار بهشتی هنوز به دادگاه نرفته است/شرق: اعضای احزاب منحله حق فعالیت حزبی ندارند/ابتکار: از جنجال سینما تا ماجرای شنود/اعتماد: بی حجابی با زندان حل نمیشود.

, , , , ,

* تحولات سوریه/ احتمال اعطای وام مسکو به دمشق/ لاوروف:اسد آماده مذاکرات صلح است/ سازمان ملل:بیش از 7هزار کودک کشته شده‌اند/ مخالفت ترکیه با ایجاد منطقه مستقل کردنشین در سوریه/ پنتاگون:منطقه پرواز ممنوع در سوریه ماهانه 1میلیارد دلار هزینه دارد.

,

* رییس ستاد ارتش آمریکا راه کارهای دخالت نظامی این کشور در سوریه را به کمیته نیروهای مسلح سنا پیشنهاد داد/ رادیو فردا آموزش تسلیحاتی و کمک‌ اطلاعاتی به معارضان سوری، بکارگیری نیروی ویژه برای حمله و کنترل سلاح های شیمیایی سوریه را از جمله این پیشنهادها عنوان کرده است.

,

* یک روز از هتک حرمت به آمر به معروف در منطقه پونک، رخ داد/ ضرب و شتم یک زن چادری دیگر در خانی‌آباد

,

*  شورای هماهنگی اصلاحطلبان در نامهای به روحانی که در سایت کلمه منتشر شده خواستار ایجاد معاونت امور مناطق قومی در نهاد ریاست جمهوری به منظور پیگیری مسائل و نیازمندیهای این مناطق شد.

, , , , ,

* با حمله گروه القاعده به دو زندان امنیتی مهم عراق به نام‌های "ابوغریب" و "تاجی" در نزدیکی بغداد، بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تن از زندانیان موفق به فرار از این زندان‌ها شدند که عملیات جستجو برای یافتن آن‌ها همچنان ادامه دارد/در میان فراری‌ها نام مقام‌های ارشد القاعده نیز به چشم می‌خورد. این حمله منجر به کشته شدن ۳۶ تن و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شده‌ است.

, " , .,

*  با حمله گروه القاعده به دو زندان امنیتی مهم عراق به نام‌های "ابوغریب" و "تاجی" در نزدیکی بغداد، بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تن از زندانیان موفق به فرار از این زندان‌ها شدند که عملیات جستجو برای یافتن آن‌ها همچنان ادامه دارد/در میان فراری‌ها نام مقام‌های ارشد القاعده نیز به چشم می‌خورد. این حمله منجر به کشته شدن ۳۶ تن و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شده‌ است.

, " , .,


 *  موسی ابومرزوق معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در صفحه شخصی خود در فیس بوک با اشاره به موضوع پرواز بالگردها پس از سرنگونی محمد مرسی نوشت مصری‌ها می‌خواهند کنترل خود بر غزه که در سال 1967 از دست دادند را دوباره به دست آورند.

,
,  , .,


 *  واشنگتن‌پست در گزارشی با اشاره به نحوه مدیریت روابط واشنگتن با تهران می‌نویسد "جنبش سبز"و"ترور سفیر عربستان در امریکا"2فرصت مهم و از دست رفته در دولت اوباما است/ مذاکرات برای ایران ابزاری برای رسیدن به سلاح هسته‌ای است/ این سایت در انتها بااشاره به گزاره "هنر ارتباط با دنیا "در سخنان رهبری نوشت:از انقلاب 1979تا کنون نظام حاکم بر ایران برخلاف امریکا کلیه اطلاعات لازم برای نحوه مذاکره با واشنگتن راآموخته است

,
,  , 1979,

* مجله تایم درمقاله‌ای از دو دستگی مقامات امریکایی در مساله مذاکره با ایران خبر داد/ گروهی معتقدند با توجه به تجربه تعلیق غنی‌سازی در دوران روحانی باید با ایران مذاکره کرد اما گروهی دیگر سخنان روحانی در مورد ترمیم روابط با امریکا را حیله‌ای برای کاهش فشارها می‌دانند.

,

*  سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در گفتگو با ایلنا از رایزنی این جبهه با دفتر روحانی برای دیدار اعضای این شورا و منتخبان اصلاح طلب شورای شهر با وی خبر داد.

,

* خودزنی رسانههای اپوزیسیون/ مواضع تند و ضدایرانی شبکه بیبیسی فارسی سبب شد تا سایت اپوزیسیون بالاترین نیز با انتقاد به این مواضع آن را خصومت آشکار ارزیابی کند.

, , , ,

 *  خبرگزاری رسا از نتیجه یک پژوهش با عنوان‌"ماهواره و طرزتلقی جوانان شهر قم" خبر داد که ‌نشان میدهد 55درصد جوانان این شهر علاقمند به تماشای برنامههای ماهوارهای هستند و معتقند تعارضی بین مذهبی بودن و تماشای ماهواره وجود ندارد.

, , , ,

* علی مطهری با اشاره به اظهارات برخی مقامات کشور که حضور جک استراو درتهران را منوط به "عذرخواهی از ملت ایران" ذکر کرده بودند، گفته که "اگر بنابر عذرخواهی باشد، اشغالگران سفارت انگلیس هم باید عذرخواهی کنند.

, * علی مطهری با اشاره به اظهارات برخی مقامات کشور که حضور جک استراو درتهران را منوط به "عذرخواهی از ملت ایران" ذکر کرده بودند، گفته که "اگر بنابر عذرخواهی باشد، اشغالگران سفارت انگلیس هم باید عذرخواهی کنند.,

انتهای پیام/ن

, انتهای پیام/ن]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه