چرا روسیه از شرکت نکردن ایران در «ژنو 2» نگران است؟

چرا روسیه از شرکت نکردن ایران در «ژنو 2» نگران است؟
یک منبع دیپلماتیک روسیه به روزنامه کامرسانت گفت «ایران در ژنو 1 شرکت نکرد و بعد همه از این ابراز ناراحتی می‌کردند که چرا ایران نتایج آن را قبول نمی‌کند. حالا او بطور کلی آنها را قبول کرده ولی نمی‌خواهند از آن دعوت کنند در «ژنو 2» شرکت کند و انتظار دارند که ایران برغم شرکت نکردن در همایش نتایج آن را قبول کند. این بی‌معنی است».
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، روزنامه «کمرسانت» نوشت: روسیه اصرار دارد همایش «ژنو 2» در مورد حل بحران سوریه در صورت عدم شرکت ایران – متحد اصلی دمشق – بی‌ثمر خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

یک منبع دیپلماتیک روسیه به روزنامه کامرسانت گفت «ایران در ژنو 1 شرکت نکرد و بعد همه از این ابراز ناراحتی می‌کردند که چرا ایران نتایج آن را قبول نمی‌کند. حالا او بطور کلی آنها را قبول کرده ولی نمی‌خواهند از آن دعوت کنند در «ژنو 2» شرکت کند و انتظار دارند که ایران برغم شرکت نکردن در همایش نتایج آن را قبول کند. این بی‌معنی است».

,

طبق داده‌های نشریه، ایران تاکنون تنها طرف احتمالی «ژنو 2» است که رسماً دعوتنامه شرکت در همایش را دریافت نکرده است.

,

این منبع دیپلماتیک گفت «آمریکایی‌ها می‌گویند بخشی از اپوزیسیون سوریه مایل نیست ایرانی‌ها را پشت میز مذاکره ببیند. ولی اگر بر همین اساس امکان انتخاب طرفین مذاکره به حکومت سوریه داده شود آنها هم شرکت کسی را رد می‌کنند و آن وقت این همایش معرف نخواهد بود. اینطور نمی‌شود».

,

کامرسانت تأکید می‌کند مسئله نمایندگان گروههای متفرق اپوزیسیون سوریه در همایش هم تاکنون حل نشده است. روزنامه «کمرسانت» به این اشاره می‌کند که آمریکا موظف بود حضور اپوزیسیون در همایش را تأمین کند. منبع نشریه از محافل نزدیک به وزارت امور خارجه آمریکا گفت واشنگتن هر کار ممکن را می‌کند تا حضور اپوزیسیون را تضمین کند و «اگر لازم باشد آنها را با دستبند به خودمان می‌بندیم».

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه