اخبار داغ

قول مساعد برای پرداخت تسهیلات کالا به کارگران

قول مساعد برای پرداخت تسهیلات کالا به کارگران
عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با بیان اینکه اتحادیه امکان و تعاونی‌ها می‌توانند بازگشت تسهیلات خرید کالای کارگران را تضمین کنند، گفت: تشکل‌های کارگری به دنبال راهکار مشخصی برای ضمانت بازپرداخت وام خرید کالا هستند تا همه کارگران از مزایای این تسهیلات استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالفضل پوروفایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دولت برای برون رفت از رکود اقتصادی، پرداخت وام 25 میلیون تومانی خرید خودرو و به تبع آن وام 10 میلیون تومانی خرید کالا را در دستور کار قرار داد که این وام برای کارمندان دولت و بازنشستگان پیش بینی شد و در بحث اجرای آن جلساتی را با وزیر کار داشتیم که ایشان قول مساعد دادند کارگران هم مشمول استفاده از این تسهیلات شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی ادامه داد: منتها مشکلی در بحث ضمانت‌های این وام از سوی کارگران پیش آمده که گروههای کارگری در تلاشند تا با ارائه راهکارهایی مناسب کارگران هم مشمول استفاده از این تسهیلات شوند.

,

 

,

پوروفایی تصریح کرد: کارمندان و بازنشستگان دولت، حقوقشان تضمین است و بازنشستگان تامین اجتماعی نیز چون حقوق بگیر تامین اجتماعی هستند مشکلی ندارند و می‌توانند به راحتی با حقوق خود این وام را تضمین کنند ولی کارگران به دلیل مشکلاتی که بعضا در خصوص نداشتن فیش حقوقی یا رسمی نبودن و قراردادهای کوتاه مدت دارند ضمانت بازگردادن این تسهیلات از سوی آنها مورد تردید است.

,

 

,

به گفته این عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، تنها کارگرانی که کارفرمای مستقیم ندارند مانند کارگران فصلی یا ساختمانی مشمول استفاده از وام خرید کالا نمی‌شوند و سایر کارگران می‌توانند از طریق کارفرمایان کارگاههای خود این تضمین را بدهند و متعهد شوند.

,

 

,

به گفته وی، اتحادیه امکان وتعاونی‌ها هم می‌توانند این ضمانت را در قبال خرید کالا به کارگران بدهند.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه