اخبار داغ

درباره طریقت منفرد، وزیری که کم ترین عمر وزارت را داشت؛

آقای وزیر به سلامت!

آقای وزیر به سلامت!
روزهای پرتب و تاب اما کوتاه وزارت آخرین وزیر بهداشت احمدی نژاد در حال سپری شدن است و در واقع او را می توان رکورددار کوتاه ترین عمر وزارت در دوره احمدی نژاد دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، محمدحسن طریقت منفرد متولد ۱۳۲۵ در تهران است. او در تاریخ ۷ دی ۱۳۹۱ در پی عزل مرضیه وحید دستجردی اولین زن وزیر بهداشت در ایران از سوی رئیس جمهور سرپرست «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» شد و در ۲۷ اسفند همان سال از مجلس رأی اعتماد گرفت. نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۱۳ رأی موافق، ۹۹ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ رأی ماخوذه به وی رأی اعتماد دادند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, محمدحسن طریقت منفرد متولد ۱۳۲۵ در تهران است. او در تاریخ ۷ دی ۱۳۹۱ در پی عزل مرضیه وحید دستجردی اولین زن وزیر بهداشت در ایران از سوی رئیس جمهور سرپرست «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» شد و در ۲۷ اسفند همان سال از مجلس رأی اعتماد گرفت. نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۱۳ رأی موافق، ۹۹ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۴ رأی ماخوذه به وی رأی اعتماد دادند.,

او  پیش از آن ریاست بیمارستان امام حسین را برعهده داشت.

,

طریقت در سالهای گذشته عضو هیئت مدیره و معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی، معاونت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، مدیر دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، مسؤول بیمه و درمان کمیته امداد امام خمینی، مسؤول بهداشت و درمان وزارت نفت، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و هیأت امناء دانشگاه علوم پزشکی سمنان و نیز ریاست بیمارستان امام حسین بوده است.

,

طریقت دارای دکترای حرفه ای پزشکی عمومی، و بورد تخصصی جراحی است.

,

در دوران وزارت 7 ماه اش بحث ترخیص 140 میلیون دلار داروها از گمرک مطرح شد‎ که او انجام این امر را در گرو تامین ارز دانست. در حال حاضر مقادیری دارو همچنان در گمرک مانده‎ و مجلس نگران فاسد شدن آن است.‎ نمایندگان مجلس بارها تاکید کرده اند که ارز لازم باید برای ترخیص این داروها اختصاص یابد.

,

در انتخابات نظام پزشکی هم برای وزارت وی دردسرهایی درست شد. احمدی نژاد حکم رییس جدید را امضا نکرد و بر همین اساس مجلس در برابر او ایستاد. آن طریقت در جواب مخافتهای احمدی نژاد گفت: رئیس جمهور نمی‌تواند انتخابات را باطل کند. و این در حالی بود که احمدی نژاد حکم رییس جدید را امضا نمی کرد‎. این موضوع وزیر را هم با چالش مواجه کرد‎.

,

در هر حال دوره کوتاه وی دوره ای چالش برانگیز بود‎.

,

وزیر بهداشت اخیرا در رابطه با تخلفات جدید داروخانه‌ها در عدم توزیع داروی ایرانی و فروش اجباری داروهای خارجی به بیماران  نیز هشدار داده است.

,

وزیر بهداشت در تاریخ 28/4/92 از دادن مجوز خدمات رادیولوژی به پزشکان عمومی و اجازه انجام سونوگرافی به متخصصان زنان دفاع کرد و گفت: این واگذاری بر اساس استانداردهای جهانی در حال بررسی است و نباید مردم را از این امکان محروم کنیم.

,

همین دیروز هم بیمارستان سرایان در استان خراسان جنوبی‎ که با حضور وزیر و معاون اول رییس جمهور ‎برای چندمین بار افتتاح شده بود‎ به یکباره تعطیل و بعد از یک روز بسته شد‎ اما ظاهرا مشکلات مربوطه حل شده ودرهای بیمارستان گشوده شده است.‎

,

بیمارستان شهید رحیمی خرم اباد لرستان نیز بعد از افتتاح توسط رئیس جمهور همچنان در بعضی از بخش ها دچار کمبود تجهیزات است.

,

او در دوران کوتاه وزارتش رئیس ۳ دانشگاه علوم پزشکی ایلام، همدان و نیشابور را تغییر داد.

,

در هر حال طریقت وزارت کوتاه خود را در روزهای پایانی می بیند و باید این وزارتخانه را به وزیر بعدی در دولت روحانی تحویل دهد. 

,

منبع: سفیر افلاک

, سفیر افلاک,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه