نامه کلینتون درباره مذاکرات هسته‌ای ایران

نامه کلینتون درباره مذاکرات هسته‌ای ایران
وزیر خارجه سابق آمریکا ضمن حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به توافق دائمی هسته‌ای با ایران خواستار متوقف شدن بحث‌ها در کنگره درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از پولیتیکو؛ هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا، در نامه‌ای که به یکی از سناتورهای کنگره آمریکا نوشته اعلام کرده که از تلاش‌های باراک اوباما برای مذاکره به منظور پایان بخشیدن به مسأله هسته‌ای ایران حمایت می‌کند و اینکه کنگره باید تحریم‌های مورد بحث را تازمان انجام این مذاکرات متوقف سازد.

وی با تکرار اینکه تحریم‌ها منجر به دستیابی به توافق موقت هسته‌ای ژنو شدند، می‌افزاید: "هم‌اینک که مذاکرات جدی انجام می‌شوند، باید هر آنچه در توان داریم را انجام دهیم تا بسنجیم که آیا این مذاکرات به راه‌حل دائمی ختم می‌شوند؟"

وزیر خارجه سابق آمریکا و یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا نوشت: "همانگونه که اوباما گفته است، ما باید به دیپلماسی فرصت دهیم تا موفق شود و در عین حال همه گزینه‌ها را روی میز نگه داریم."

وی نوشت: "جامعه اطلاعاتی آمریکا بدین نتیجه رسیده که تحمیل تحریم‌های جدید یکجانبه می‌تواند چشم‌انداز دستیابی به یک راه‌حل جامع هسته‌ای با ایران را تضعیف کند."

کلینتون با بیان اینکه با ارزیابی جامعه اطلاعاتی موافق است نوشت: "تحریم‌های می‌توانند ما را از دستاوردهای دیپلماتیکی که به سختی به دست آورده‌ایم محروم سازد، جبهه متحد بین‌المللی که ایجاد کرده‌ایم را بشکند، و در بلند مدت، فشارها با ایران را با باز کردن درب‌ به روی سایر کشورها برای اتخاذ مسیری دیگر، کاهش می‌دهد."

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه