اخبار داغ

۱۶ مرداد؛ فائزه هاشمی در دادگاه

۱۶ مرداد؛ فائزه هاشمی در دادگاه
«دادگاه می‌خواهد من را دوباره مجازات کند و این برخلاف قانون است»، این اظهارات فائزه هاشمی در مورد رسیدگی به پرونده‌ای با اتهام «اخلال در نظم عمومی» است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا فائزه هاشمی مهر ماه سال ۹۱ به اتهام تبلیغ علیه نظام از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به شش ماه حبس محکوم و در همان ماه برای گذراندن دوران محکومیتش راهی زندان اوین شد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
اواسط اسفندماه همان سال، فائزه هاشمی با گذراندن دوران محکومیتش آزاد شد. البته برای وی به اتهام اخلال در نظم زندان پرونده‌ای جدیدی تشکیل شد.
,
 
,
دادستان عمومی و انقلاب تهران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای جرایم رایانه‌ای در جمع خبرنگاران درباره پرونده فائزه هاشمی گفت: پرونده‌ای به اتهام اغتشاش در نظم زندان برای وی مطرح شده است و پرونده مذکور در مرداد ماه رسیدگی می‌شود.
,
 
,
وکیل‌مدافع فائزه هاشمی در همان روز گفت که دادگاه موکلش ۱۶ مرداد ماه و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار می‌شود.
,
 
,
فائزه هاشمی اردیبهشت ماه سال جاری در حالی که برادرش را در دادگاه انقلاب همراهی می‌کرد، درباره آخرین جزییات پرونده خود مدعی شد: دستگاه قضایی می‌خواهد من را دو بار مجازات کند که این موضوع بر خلاف قانون است.
,
 
,
وی با بیان این‌که «اتهامی که به من نسبت می‌دهند صحت ندارد»، گفت: اگر بر فرض مثال این اتهام با عنوان اخلال در نظم زندان باشد باید به موجب قانون داخل زندان رسیدگی شود که من این محکومیت را سپری کرده و ۵ روز انفرادی را در زندان تحمل کردم.
,
 
,
ریاحی در توضیح این پرونده گفت که موکلم زمانی که دوران محکومیت خود را در زندان بسر می‌برد با همین اتهام تنبیه انضباطی شد و ۵ شب را در انفرادی گذارند و دیگر جرم جدیدی نباید برایش در کیفرخواست قرار می‌گرفت.
,
 
,
وی اتهام موکلش را اخلال در نظم عمومی عنوان کرد و افزود: مجازات این اتهام طبق آیین‌نامه زندان تا ۲۰ روز زندان انفرادی است که موکل به موجب تصمیمی که شورای طبقه‌بندی زندان گرفت ۵ روز را در انفرادی گذارند.
,
 
,
ریاحی تصریح کرد: در زمان رسیدگی به این پرونده ما دفاعیات لازم را ارائه خواهیم کرد. معتقدیم تخلفی که به خانم هاشمی نسبت داده شده از تخلفات انضباطی داخل زندان است و مجازاتش طبق آیین‌نامه اجرای سازمان زندان‌ها تصمیمی است که شورای طبقه‌بندی زندان مقرر می‌کند که در مورد وی در همان زمان اجرا شد.
,
 
,
ریاحی در مورد دادگاه فائزه هاشمی گفت که ترجیح می‌دهم تا قبل از برگزاری دادگاه صحبتی نکنم.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه