اخبار داغ

ریم محی الدین دانشجوی اهل سوریه:

حوادث تلخی در کشورم در حال وقوع است/یکسال و نیم است خانواده ام را ندیده ام

حوادث تلخی در کشورم در حال وقوع است/یکسال و نیم است خانواده ام را ندیده ام
ریم محی الدین:متاسفانه از زمانی که به ایران آمده ام به خاطر مسائل امنیتی و حوادث تلخی که در کشورم سوریه رخ داده نتوانسته ام خانواده ام رابیبینم. امیدوارم کشورم به زودی آزاد شود و من بار دیگر خانواده خود را ببینم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، ریم محی الدین، دانشجوی رشته داروسازی از کشور سوریه در گفت و گوی اختصاصی با سایت صبح قزویناظهار داشت: بیش از یک سال است که در ایران در رشته داروسازی مشغول به تحصیل هستم.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, ریم محی الدین، دانشجوی رشته داروسازی از کشور سوریه در گفت و گوی اختصاصی با سایت , صبح قزوین, اظهار داشت: بیش از یک سال است که در ایران در رشته داروسازی مشغول به تحصیل هستم.,

وی بیان داشت: ایران را ازآن جهت انتخاب کردم که یک کشور اسلامی و دارای امنیت زیاد است و از نظر امکانات تحصیلی و علمی بسیار پیشرفته می باشد. اما در کشورهای دیگر امنیت و امکانات کم است.

, ایران را ازآن جهت انتخاب کردم که یک کشور اسلامی و دارای امنیت زیاد است و از نظر امکانات تحصیلی و علمی بسیار پیشرفته می باشد. ا,

محی الدین ادامه داد: من در این کشور اسلامی راحت و دارای آرامش هستم و ایران رابسیار دوست دارم.

, من در این کشور اسلامی راحت و دارای آرامش هستم و ایران رابسیار دوست دارم.,

ریم محی الدین ادامه داد: متاسفانه از زمانی که به ایران آمده ام به خاطر مسائل امنیتی و حوادث تلخی که در کشورم سوریه رخ داده نتوانسته ام خانواده ام رابیبینم. امیدوارم کشورم به زودی آزاد شود و من بار دیگر خانواده خود را ببینم. در حال حاضر من اخبار مربوط به سوریه را زیاد دنبال نمی کنم، چون باعث ناراحتی من می شود.

,

وی دلیل ایجاد چنین حوادث تلخی را در سوریه چنین تشریح کرد: در ابتدای امر مردم سوریه خواهان پایان یافتن به فساد برخی از مسئولان بودند و در تظاهراتی آرام این دغدغه خود را مطرح کردند، اما بعد از آن عده ای از کشورهای مختلف وارد سوریه شده و با سلاح و پولی که از دشمنان سوریه دریافت می کردند، قصد برهم زدن این کشور مسلمان را داشتند.

, در ابتدای امر مردم سوریه خواهان پایان یافتن به فساد برخی از مسئولان بودند و در تظاهراتی آرام این دغدغه خود را مطرح کردند، اما بعد از آن عده ای از کشورهای مختلف وارد سوریه شده و با سلاح و پولی که از دشمنان سوریه دریافت می کردند، قصد برهم زدن این کشور مسلمان را داشتند.,

این دانشجوی سوری خاطر نشان کرد: آنها می خواهند سوریه را نابود کنند. هم اکنون اوضاع از دست مردم سوریه خارج شده و این تروریست ها هستند که شهرها و خیابان ها را به آشوب می کشانند و مردم بی گناه را می کشند. متاسفانه در حال حاضر همه چیز گران شده است و همه چیز از بین رفته است.

,

وی افزود: بشار اسد رئیس جمهور سویه بر ضد منافع امریکا و اسرائیل عمل می کند و همواره با فلسطین و مردم مظلوم آن بوده است. دشمنان در تلاشند تا بشار اسد با آمریکا دست دوستی دراز کند، اما چنین نخواهد شد.

, بشار اسد رئیس جمهور سویه بر ضد منافع امریکا و اسرائیل عمل می کند و همواره با فلسطین و مردم مظلوم آن بوده است. دشمنان در تلاشند تا بشار اسد با آمریکا دست دوستی دراز کند، اما چنین نخواهد شد.,

این دانشجوی داروسازی کرج ادامه داد: سوریه و بشار اسد با ایران و بر ضد اسرائیل می باشد و با هر کشوری که بر ضد آمریکا و اسرائیل باشد دوست و همراه هستیم.

,

ریم محی الدین خاطر شان کرد: اگر از مردم سوریه پرسش شود، خواهید دید ۸۰ درصد مردم با بشار اسد هستند. همه مردم با هم و متحدند، ارتش ما قوی است و در حال جنگ با تجاوز گران.

, اگر از مردم سوریه پرسش شود، خواهید دید ۸۰ درصد مردم با بشار اسد هستند. همه مردم با هم و متحدند، ارتش ما قوی است و در حال جنگ با تجاوز گران.,

این دانشجوی سوری تاکید کرد: این جنگ به صلاح سوریه نیست، تحریم هایی که توسط غرب و دشمنان بر مردم ما تحمیل شده است هم بر علیه ما می باشد.

,

وی به حملات تروریستی که اخیرا به حرم حضرت زینب(س) شده اشاره و اظهار داشت: مردم سوریه دوستدار و مدافع حضرت زینب(س) هستند و اجازه تعرض به حرم ایشان را در سوریه نمی دهند.

, مردم سوریه دوستدار و مدافع حضرت زینب(س) هستند و اجازه تعرض به حرم ایشان را در سوریه نمی دهند.,

وی علت این هجمه وسیع به شیعه ها و مسلمانان را چنین دانست: به دلیل اینکه مسلمانان در راه درست هستند همه غرب و استکبار از آنها می ترسند، از این رو این همه فشار به مسلمانان وارد می شود.

,

این دانشجوی سوری دانشگاه کرج اضافه کرد: با روز قدس همه از جمله مردم فلسطین می بینند که ما در فکر آنها بر ضد آمریکا و اسرائیل هستیم و به انها کمک می کنیم. همین باعث ترس آنها می شود. همان اتفاقی که در مصر در حال وقوع است توسط صهیونیسم و وهابیت است و آنها خواهان نابودی مسلمانان هستند.

,

ریم محی الدین تاکید کرد: به طور حتم مسلمانان پیروز خواهند شد؛ باید همه مسلمانان به مردم مظلوم فلسطین و همه مظلومان از جمله مردم سوریه، عراق و مصر فکر کنند و به کمک آنها بشتابند.

, به طور حتم مسلمانان پیروز خواهند شد؛ باید همه مسلمانان به مردم مظلوم فلسطین و همه مظلومان از جمله مردم سوریه، عراق و مصر فکر کنند و به کمک آنها بشتابند.,

وی به مقام معظم رهبری وجایگاه ایشان در بین مردم سوریه اشاره و اذعان داشت: من شیعه و با رهبر انقلاب اسلامی ایران هستم، انشا الله خدا او را حفظ کند و زنده و پا برجا باشند. ما همه جوره در کنار ایشان هستیم. برای کسانی که بر ضد ولایت و رهبر ایران هستند بسیار متاسفم.

, من شیعه و با رهبر انقلاب اسلامی ایران هستم، انشا الله خدا او را حفظ کند و زنده و پا برجا باشند. ما همه جوره در کنار ایشان هستیم. برای کسانی که بر ضد ولایت و رهبر ایران هستند بسیار متاسفم.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه