اخبار داغ

شورای شهر تهران ادعاهای نجفی را تکذیب کرد +سند

شورای شهر تهران ادعاهای نجفی را تکذیب کرد +سند
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی که پنجمین تکذیبیه بر رد ادعاهای محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در نطق دفاعیه وی در مجلس به شمار می‌آید، ادعاهای مطرح شده در اظهارات وی و موافقانش را تکذیب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، "مهدی چمران" رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای خطاب به "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی که پنجمین تکذیبیه بر رد ادعاهای محمدعلی نجفی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در نطق دفاعیه وی در مجلس به شمار می‌آید دو ادعای مطرح‌شده در اظهارات نجفی را تکذیب کرد.

بر اساس توضیحات مندرج در این نامه، ادعای نجفی مبنی بر اینکه شورای اسلامی شهر تهران نام میدانی مزین به نام "آیت‌الله حق‌شناس" را به "نهم دی" تغییر داده است، تکذیب شده است.

نجفی در نطق دفاعیه خود ادعا کرد: «به من گفتند شما با نامگذاری میدان به نام 9 دی مخالف بودید. این چه بحثی است؟ شما امنیت روانی تصمیم‌گیری را اینگونه به هم می‌ریزید. در ثانی اگر چنین مسئله‌ای مطرح می‌شود علت آن را هم بگویید. پیشنهاد آورده بودند که میدان آیت‌الله حق‌شناس به 9 دی تغییر نام پیدا کند و من با آن مخالف بودم چرا که آیت‌الله حق‌شناس از مقامات و علمای این کشور بودند این همه میدان وجود دارد یکی را به همین نام بکنید. در قم هم تونل غدیر را به نام تونل 9 دی نامگذاری کردند و با فشار علما بار دیگر مجبور شدند آن را به نام غدیر بازگردانند. آنجا علما نزدیک‌شان بود و اعتراض کردند در حالی که اینجا این طور نبود. من به اصولی پایبند هستم. ماحق نداریم میدان آیت الله حق شناس را به 9 دی تغییر نام دهیم اما شما بخشی را می‌گویید و بخش دیگر را بیان نمی‌کنید آیا چنین کاری منصفانه است؟»

چمران در توضیحات ارسالی خود خطاب به لاریجانی تأکید کرده است: «در زمان بررسی طرح مزبور در صحن علنی شورا و همچنین به فرمانداری تهران، اعلام می‌شود که نام "حق‌شناس" صرفاً تشابه اسمی با نام حضرت آیت‌الله حق‌شناس داشته و هیچ ارتباطی با معظم‌له نداشته است و مصوبه مزبور اجرا نشده است.»

نجفی همچنین در ادامه نطق دفاعیه خود در مجلس گفت: «عده‌ای بابت دلجویی بنده از خانواده‌های آسیب دیده در جریان فتنه ایراداتی به من وارد می‌کنند. در توضیح این مسائل باید بگویم بنده در آن دوره عضو شورای شهر بودم و به همراه چند تن از همکارانم کاری انجام دادیم که شاید وظیفه شما نمایندگان مجلس بود. ما در این دوران به زن بی‌سرپرستی سرزدیم که همسرش را به خاطر هیچ دلیل سیاسی از دست داده بود. همسر این زن نه در تظاهرات حضور داشت و نه عضو هیچ جریان سیاسی بود. او برای تهیه دارو از خانه خارج شده و مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود. اگر دلجویی کردن از یک زن بی سرپرست و دو فرزند کوچکش کار اشتباهی است؛ حتما ما کار غلطی انجام دادیم.»

از سوی دیگر، "مهرداد لاهوتی" نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در موافقت با نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادعا کرد: «برخی گفتند که ایشان از خانواده‌های فتنه بازدید کرده است و آقای نجفی بر اساس مصوبه شورای شهر که عضو آن بوده به اتفاق اعضا و هیئتی از این خانواده‌ها بازدید کرد و این را شورای شهر آنها تکلیف کرده بود. آقای نجفی و هیئت همراه‌شان بعد از بازدید از این خانواده‌ها گزارشی تهیه و تقدیم مقام عظمای ولایت کردند.»


این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که طبق نامه ارسالی رئیس شورای اسلامی شهر تهران و مصوبه پیوست آن که متن آن در پی‌نوشت همین نامه قابل رؤیت است، هیچ کس به "نجفی" مأموریتی برای دیدار با خانواده آسیب‌دیدگان حوادث پس از انتخابات نداده بوده است.

 

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
,
,
,
,
,
,
,
, عده‌ای بابت دلجویی بنده از خانواده‌های آسیب دیده در جریان فتنه ایراداتی به من وارد می‌کنند. در توضیح این مسائل باید بگویم بنده در آن دوره عضو شورای شهر بودم و به همراه چند تن از همکارانم کاری انجام دادیم که شاید وظیفه شما نمایندگان مجلس بود. ما در این دوران به زن بی‌سرپرستی سرزدیم که همسرش را به خاطر هیچ دلیل سیاسی از دست داده بود. همسر این زن نه در تظاهرات حضور داشت و نه عضو هیچ جریان سیاسی بود. او برای تهیه دارو از خانه خارج شده و مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود. اگر دلجویی کردن از یک زن بی سرپرست و دو فرزند کوچکش کار اشتباهی است؛ حتما ما کار غلطی انجام دادیم.»

از سوی دیگر، "مهرداد لاهوتی" نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در موافقت با نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادعا کرد: «برخی گفتند که ایشان از خانواده‌های فتنه بازدید کرده است و آقای نجفی بر اساس مصوبه شورای شهر که عضو آن بوده به اتفاق اعضا و هیئتی از این خانواده‌ها بازدید کرد و این را شورای شهر آنها تکلیف کرده بود. آقای نجفی و هیئت همراه‌شان بعد از بازدید از این خانواده‌ها گزارشی تهیه و تقدیم مقام عظمای ولایت کردند.»
,
,
, "مهرداد لاهوتی" نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در موافقت با نجفی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش, برخی گفتند که ایشان از خانواده‌های فتنه بازدید کرده است و آقای نجفی بر اساس مصوبه شورای شهر که عضو آن بوده به اتفاق اعضا و هیئتی از این خانواده‌ها بازدید کرد و این را شورای شهر آنها تکلیف کرده بود. آقای نجفی و هیئت همراه‌شان بعد از بازدید از این خانواده‌ها گزارشی تهیه و تقدیم مقام عظمای ولایت کردند.,
,
,
,
,






 
, ,
,
, ,
,
, ,
,
,

متن کامل نامه "مهدی چمران" رئیس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی که به‌طور اختصاصی از سوی "مشرق" منتشر می‌شود، به شرح زیر است:


جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

نظر به اینکه در جریان مذاکرات صحن علنی مجلس شورای اسلامی جهت رأی اعتماد به وزر پیشنهادی آموزش و پرورش د ردولت جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به برخی مصوبات شورای اسلامی شهر تهران اشاره و برداشت‌های متفاوتی ارائه شده است، جهت رفع هرگونه شبهه، موارد ذیل یادآوری می‌شود:

الف- در خصوص طرح رسیدگی به وضعیت خانواده‌های آسیب‌دیده از حوادث پس از انتخابات یادآور می‌شود:

1- این طرح با امضای شش نفر از اعضای شورای اسلامی شامل :1- آقای احمد مسجدجامعی 2- آقای حسن بیادی 3- خانم معصومه ابتکار 4-آقای محمدعلی نجفی 5-خانم معصومه آباد 6-آقای علیرضا دبیر با قید دو فوریت ارائه و به شماره 7224/160 به تاریخ 25/5/1388 در دبیرخانه شورای اسلامی شهر تهران ثبت و در دویست و یازدهمین جلسه رسمی علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر تهران منعقده به تاریخ 25/5/1388 اعلام وصول و پس از گردش کار در نهایت تصویب و طی نامه به شماره 7486/1290/160 به تاریخ 31/5/1388 به شهردار محترم تهران ابلاغ شد. (پی‌نوشت)

2- طرح مزبور طی نامه به شماره 6507/1 به تاریخ 7/6/88 مورد اعتراض فرمانداری تهران قرار گرفت که پس از گردش کار در نهایت، پاسخ اعتراض فرمانداری تهران طی نامه به شماره 9052/1301/160 به تاریخ 24/6/88 ارائه شد.
3- متعاقبا در اجرای ماده هشتادم قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/75 و الحاقات بعدی آن، فرمانداری تهران از مصوبه پاسخ شورای اسلامی شهر تهران قانع نشده و مراتب را طی نامه به شماره 7760/1 به تاریخ 6/7/88 به هیئت مرکزی حل اختلافات و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی کشور ارجاع نموده است.
4 -علی‌النهایه سرپرست محترم وقت فرمانداری تهران، طی نامه به شماره 17650/3 به تاریخ 3/388 رأی هیئت مزبور را به شورای اسلامی شهر تهران در خصوص این مصوبه ابلاغ می‌نماید. که در نتیجه این مصوبه اجرایی نشده است.

ب: در خصوص نامگذاری یکی از معابر اصلی شهر تهران به نام نهم دی یادآور می‌شود:

1- طرح الزام نامگذاری یکی از معابر اصلی شهر تهران به نام نهم دی با امضای ده نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران شامل 1- اینجانب 2- آقای حسن بیادی 3-آقای خسرو دانشجو 4- آقای مرتضی طلایی 5-آقای دکتر عباس شیبانی 6- آقای حبیب کاشانی 7- آقای علیرضا دبیر 8- آقای حمزه شکیب 9 خانم پروین احمدی‌نژاد 10-خانم معصومه آباد با قید دو فوریت ارائه و پس از گردش کار تصویب و طی نامه به شماره 14719/1504/160 به تاری 18/10/89 به شهردار محترم تهران ابلاغ شد.

2- متعاقبا با هماهنگی با شهرداری تهران و برابر نامه به شماره 14478/160 به تاریخ 11/10/89 رئیس محترم کمیسیون نامگذرای و تغییرنام معابر و اماکن عمومی شهر تهران، پیشنهاد تغییرنام میدان حق‌شناس واقع در منطقه هفده شهرداری تهران به نام "نهم دی" ارائه و پس از گردش کار در نهایت به اتفاق آرای موافق (یازده نفر) از اعضای شورای اسلامی شهر تهران حاضر در جلسه و در زمان رأی‌گیری (یازده نفر) به تصویب رسید و طی نامه به شماره 16733/1010/160 به ترایخ 28/11/89 به شهردار محترم تهران ابلاغ شد.

3- مضافاً فرماندار محترم تهران طی نامه به شماره 7069/2925 به تاریخ 17/12/89 اعلام می‌نماید که با رعایت مقام شامخ حضرت آیت‌الله حق‌شناس ترتیبی اتخاذ شود که مکان مناسب دیگری به نام روز نهم دی انتخاب شود.
توضیح اینکه در زمان بررسی طرح مزبور در صحن علنی شورا و همچنین به فرمانداری تهران، اعلام می‌شود که نام "حق‌شناس" صرفاً تشابه اسمی با نام حضرت آیت‌الله حق‌شناس داشته و هیچ ارتباطی با معظم له نداشته است و مصوبه مزبور اجرا نشده است.

 

, متن کامل نامه "مهدی چمران" رئیس شورای اسلامی شهر تهران خطاب به "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی که به‌طور اختصاصی از سوی "مشرق" منتشر می‌شود، به شرح زیر است:,
,
,
, جناب آقای دکتر لاریجانی
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم
,
,
,
,
,
,
,
,
, 1,
,
, 2,
, 3,
, 4 -,
,
,
,
, 1,
,
, 2,
,
, 3,
,
,
,

با احترام
مهدی چمران
رئیس شورای اسلامی شهر تهران
92/5/22
,
, با احترام
مهدی چمران
رئیس شورای اسلامی شهر تهران
92/5/22
,
,
,
,


-------------------
پی‌نوشت:
عنوان مصوبه:
" جوابیه شورای اسلامی شهر تهران به اعتراض شماره 6507/1 به تاریخ 7/6/88 فرمانداری تهران به متن مصوبه « رسیدگی به وضعیت خانواده‌های آسیب‌دیده از حوادث اخیر تهران » ـ تصویبی در دویست و یازدهمین جلسه رسمی ـ علنی ـ فوق‌العاده شورای اسلامی شهر تهران (دوره سوم) منعقده به تاریخ 25/5/88 ـ ابلاغی به شماره 7486/1290/160 به تاریخ 31/5/88 " مشتمل بر ماده واحده.

شماره صدور: 9052/1301/160

تاریخ صدور: 24/6/1388

تاریخ جلسه: 17/6/1388

ماده واحده
" در پاسخ به اعتراض به شماره 6507/1 به تاریخ 7/6/88 فرمانداری تهران به متن مصوبه « رسیدگی به وضعیت خانواده‌های آسیب‌دیده از حوادث اخیر تهران » ـ تصویبی در دویست و یازدهمین جلسه رسمی ـ علنی ـ فوق‌العاده شورای اسلامی شهر تهران (دوره سوم ) منعقده به تاریخ بیست و پنجم مردادماه سال 1388 ـ ابلاغی به شماره 7486/1290/160 به تاریخ 31/5/88" موارد ذیل را اشعار می‌دارد: الف ـ در پاسخ به بندهای "الف"، "ب"، "ج" و "د" اعتراضیه و با عنایت به این‌که مطابق مفاد مصوبه یاد شده شهرداری تهران مکلف شده با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و در حد توان در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی مسئولان به خانواده‌های آسیب‌دیده اقداماتی را اعمال دارد لذا مفاد مورد نظر آن فرمانداری مندرج در بندهای فوق‌الذکر اعتراض مورد توجه قرار گرفته و لحاظ شده است. علیهذا به منظور تأیید مضاعف، متن ماده واحده به شرح ذیل اصلاح و تکمیل می‌شود " مــاده واحده : بر اساس بند دوم ماده هفتاد و یکم (71) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1/3/75 و الحاقات بعدی آن و با عنایت به حوادث تأسف‌بار پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری که منجر به ایراد خسارات مادی و معنوی به برخی از شهروندان تهرانی شد و با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی مسئولان به خانواده‌های آسیب‌دیده و جبران خسارات وارده، شهرداری تهران موظف است با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط و به ویژه وزارت کشور و در حد توان در این خصوص اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را به صورت نوبه‌ای به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید. ب ـ در پاسخ به بند (هـ) اعتراضیه آن فرمانداری تبصره‌ی به شرح ذیل به عنوان تبصره ذیل ماده واحده مصوبه افزوده می‌شود. تبصـره : کمک‌های مورد نظر از ردیف‌های مواد شانزدهم (16) و هفدهم (17) بودجه مصوب سال 1388 و با رعایت ضوابط و مقررات موضوعه انجام خواهد شد. "

,
,
, پی‌نوشت:,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه