اخبار داغ

گزارشی از دخالت های آمریکا در بازار جهانی نفت؛

سیاست کاهش قیمت نفت اقتصاد ایران را نشانه رفته است

سیاست کاهش قیمت نفت اقتصاد ایران را نشانه رفته است
امریکا با همکاری کشورهای عربی قیمت نفت را تا 45 دلار رساند و برنامه هایی در سر دارند تا آن را تا 20 دلار نیز برسانند، که با این روند در برنامه توسعه 94 با چالش هایی رو به رو خواهیم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، در روزهای گذشته قیمت هر بشکه نفت به 45 دلار رسید و این خود از تداوم کاهش قیمت این محصول حکایت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ،,  , در روزهای گذشته قیمت هر بشکه نفت به 45 دلار رسید و این خود از تداوم کاهش قیمت این محصول حکایت دارد.,

 از آنجایی که سرمایه‌گذاران دوباره برآورد کردند که آمارهای آمریکا بر مازاد محصولات نفتی خواهد افزود و در حالی که تولید نفت عراق نیز در حال افزایش است، قیمت نفت در معاملات امروز بازارهای جهانی کاهش یافت و بر کاهش‌های روز گذشته خود افزود.

,

سیاست هایی که مجموعه دولت در این راستا در پیش گرفته به نوعی همسو با تحرکات عربستان است، این موضوع تا آنجا پیش رفت که  اصغر ابراهیمی اصل، معاون وزیر سابق نفت در خصوص عملکرد زنگنه در وزارت نفت طی 900 روز گذشته اظهار کرد: از زمانی که دولت دکتر روحانی بر سرکار آمد، آقای زنگنه اعلام کرد که من کشورهای خارجی را برای توسعه صنعت نفت و گاز کشور به ایران می آورم و اصلا وقتی برای شرکت‌های داخلی نگذاشت.

,

ابراهیمی اصل افزود: زنگنه تمام وقتش را به مذاکره با شرکتهای بزرگ بین‌المللی و انواع و اقسام وعده‌ها اختصاص داد، اما در این میان، هم میزان فروش نفت به شدت کم شد و هم قیمت به شدت کاهش پیدا کرد.

,

کدی که دولت به دشمن داد

, کدی که دولت به دشمن داد,

از طرف دیگر جمهوری اسلامی با سابقه قریب به چهار دهه توانسته به قدرت بزرگی در سطح منطقه و حتی جهان تبدیل شود و همین باعث شده تا دشمنان از کوچکترین روشی برای اعمال برنامه های شوم خود کوتاهی نکنند.

,

دشمن درصدد است تا به اشکال مختلف به جمهوری اسلامی ضربه بزند و بای این منظور اقتصاد ما را نشانه رفته است، با توجه به سیاست های دولت و وزیر نفت که به آن اشاره شد در واقع دولت کدهای ضربه زدن دشمن به اقتصاد را هموار کرده است؛ از این جهت که عملکرد دولت در خام فروشی ها و کاهش درآمدهای نفتی بهترین کد برای دشمن محسوب می شود تا بتواند بر طبل کاهش قیمت نفت بکوبد.

,

دشمن در این مسیر خود با مدیریت کشورهای عربی قیمت نفت را مدیریت خواهند کرد، لذا بودجه ریزان با توجه به وابستگی به نفت دچار چالش می شوند و در این میان تنها اقتصاد کشور متضرر می شود.

,

از آنجا که ایران محور مقاومت در منطقه است و نقشه های استکبار را خنثی می کند، لذا در پی ضربه زدن به ایران از طریق اقتصاد هستند، تا با عدم فروش نفت در روند توسعه ما اثر بگذارند.

,

ما قبلا نفت را با 100 دلار به فروش می رساندیم اما امریکا با همکاری کشورهای عربی آن را تا 45 دلار رساند و برنامه هایی در سر دارند تا آن را تا 20 دلار نیز برسانند، که با این روند در برنامه توسعه 94 با چالش هایی رو به رو خواهیم شد.

,

راهکار جبران حرکت مضرانه دولت

, راهکار جبران حرکت مضرانه دولت,

اما مدیریت کلان نظام خصوصا مقام معظم رهبری از سال ها قبل این تهدیدات را درک کرده بودند و موقعی که سیاست ها را ابلاغ نمودند آن سیاست ها بعنوان سیاست هایی راهبری برای رویارویی با این تهدیدات مورد ملاک قرار گرفت؛ نظام به دنبال مدیریت این اوضاع بود که برخی کشورهای همسو از این تئوری معظم له استقبال کردند.

,

اقتصاد مقاومتی یک بیداری بود، گرچه در برنامه پنجم توسعه تأکید شده بود که 10 درصد از وابستگی کشور به نفت را کاهش دهیم و باید آن را از صادرات کشور جبران کنیم؛ فعال شدن تولیدات غیرنقتی و همکاری با کشورهای همسایه باید در دستور کار قرار گرفته شود و این روند ادامه داشته باشد.

,

ما می توانیم بر پایه داشته های غیرنفتی، اقتصاد را مدیریت کنیم که دور از ذهن نیست چون بدون نفت اقتصادهای پایداری به وجود آمده است، از منظر فرهنگی  و ایدئولوژی این بستر را داریم و باید از الگوها استفاده کرده تا از این بحران با هدف توقف توسعه هر چند یک بار مدیریت کرده و عبور کنیم.

,

اگر بنا داریم به نفت وابسته نشویم باید تا 80 درصد آن را کاهش دهیم و این نیازمند برنامه 10 تا 15 ساله است البته در این راستا زیرساخت ها نیز موجود است و تربیت نیروی انسانی دانش محور که دانش او تبدیل به سرمایه شود، در کشور ما این دانش بر صنعت تبدیل و بخش توسعه ای ما تقویت و همه ما باید باور داشته باشیم که می شود در اقتصاد ایفای نقش کنیم.

,

ما باید در این راستا فرهنگ سازی کنیم تا خانواده ها خود اقتصاد را مدیریت کنند تا هر فرد ما بتواند در راستای اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کند، بایستی در این راستا به تولیدات داخل اعتماد داشته و صنعت ما هم به سوی کیفیت افزایی برود.

,

دولت که افزایش هزینه ها را دارد، می تواند برنامه ها را مدیریت و دخل و خرج خود را کاهش دهد؛ باید در دیپلماسی فعال و مبتنی بر گفتمان ها و در نظر گرفتن ملاحظات بین المللی حرفی برا ی گفتن داشته باشیم که در این زمینه باید بازارهای اسلامی را فعال و از این شرایط فرصت لازم را برد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه