اخبار داغ

با سابقه ناخوشایند مشهدی‌ها از مدیریت جنتی، موضعی جز حمایت از کنسرت انتظار نمی‌رود/ برخی سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را با سال «کنسرت، اقدام و عمل» اشتباه گرفته اند

با سابقه ناخوشایند مشهدی‌ها از مدیریت جنتی، موضعی جز حمایت از کنسرت انتظار نمی‌رود/ برخی سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را با سال «کنسرت، اقدام و عمل» اشتباه گرفته اند
رئیس کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به مواضع اخیر در مورد برپایی کنسرت‌ها، از وزیر ارشاد با آن سابقه ناخوشایندی که مشهدی از مدیریت ایشان در استانداری خراسان دارند بیش از این انتظار نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهد پیام، مواضع اخیر دو وزیر دولت در ارتباط با کنسرت موسیقی، باعث تعجب و تحیر همه شد، انگار کشور به ویژه شهر پر مشکل مشهد که فقط یک قلمش بیش از یک ملیون و دویست هزار نفر حاشیه نشین است، جز موسیقی و کنسرت هیچ مشکلی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهد پیام,

البته از تفکر متوجه به فیش‌های کذایی وخانه‌های کذایی و وزیر ارشاد با آن سابقه ناخوشایندی که مشهدی از مدیریت ایشان در استانداری خراسان دارند بیش از این انتظار نیست، ولی به عنوان یک طلبه دو مطلب را به بحث گذاشته و از صاحبان فکر واندیشه و دغدغه مندان ارزش‌ها استدعا دارد به این دو مهم در حد مستوفا بپردازند.
1.اصل موسیقی و نقش و جایگاه آن هم در آموزه‌های انسانی حتی از نگاه کسانی که نگاه دینی هم نداشته ولی دغدغه زندگی آرام انسانی برای بشریت داشته‌اند و همچنین کسانی که نگاه دینی داشته و زندگی را گذرگاه موقتی برای زندگی ابدی می‌دانند. در هیچ نگاه موسیقی نقش لازم و ضروری نداشته و بلکه به دلیل اضرار به تعقل وتفکر و احساسی بار آوردن انسان آن را مخل حیات طیبه می‌دانند.

,
,

2. قداست مشهد مقدس بعنوان حرم اهل البیت(ع) شهر شهادت و ولایت و محضر حجت الله و ولی معصوم خداوند. حتی افراد مبتدی نسبت به آموزه های دینی نیک می‌دانند زمان‌ها ومکان‌های خاص نه تنها قداست و حرمت دارند بلکه احکام ویژه و بعضا سختی هم دارند. نگاهی اجمالی به آیات و بلکه سوره‌هایی از قرآن که در مورد اماکن مقدس مخصوصا مکه مکرمه و مسجد گویای این مهم است.

,

تکه از زمین افتاده تا وقف می‌شود و دو رکعت نماز به نیت مسجد خوانده می‌شود به گونه‌ای حرمت پیدا می‌کند که چند لحظه بعد اگر گوشه‌ای از آن نجس شود اگر کسی در وقت موسع مشغول نماز هم باشد باید نماز را شکسته و اول زمین مسجد را تطهیر کند. پس از وجود مقدس حضرت امام حسین(ع) بیشترین روایات در اهمیت زیارت حضرت امام رضا(ع) با تشویقات و وعده‌های عجیب است.

,

هیچ مومنی تردید ندارد که صاحب زمین و زمان و همه و اولیاء خدا زائر این بلده طیبه بوده در متون زیارت نامه ها ما از ملائک الاهی اجازه ورود می‌گیریم. هرسال حدود سی میلیون مسلمان از دور نزدیک و بعضا به قیمت جانشان و پیاده مشرف می‌شوند آیا این قداست ندارد.

,

قطعا خداوند از تقصیر مسئولین و علما و بلکه عموم مجاورینی که اجازه دادند به اسم توسعه و آبادی این شهر مذهبی را جولانگاه معماری غربی و به تبع ساختار رفتار مغایر با تعالیم دینی کنند، نخواهد گذشت ولی آیا اگر امروز بزرگان حوزه علمیه و مسئولین محترم قضایی در راستای حفظ این امانت الاهی تلاش می‌کنند باید تشویق شوند یا تهدید؟ تعجب است امسال سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است بعضی‌ها سال کنسرت موسیقی اقدام وعمل را پیشه کرده‌اند.
ختم کلام اینکه اگر روزی مسئولین هم کوتاه بیایند نیروهای ارزشی و حزب الهی اجازه حرمت شکنی نداده و نخواهد گذاشت آنچه را قبلی‌ها اغماض کردند تکرار شود.

,
,

یادداشت/علی اصغر لطفی

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه