اخبار داغ

بار ۸۵ درصد سوانح جاده‌ای خوزستان بر دوش ۲۰۰۰ کیلومتر

بار ۸۵ درصد سوانح جاده‌ای خوزستان بر دوش ۲۰۰۰ کیلومتر
بیش از ۸۰ درصد بار ترافیکی استان و حدود ۸۵ درصد از تصادفات و سوانح جاده‌ای ۴ ماهه اخیر سال جاری در ۱۸ محور سانحه خیز به طول ۲۰۰۰ کیلومتر اختصاص دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب:سال گذشته بود که مسئولان استانی مربوطه خوزستان را با توجه به این موضوع که جزو ۵ استانی است که بیشترین ترافیک را در کشور دارا هستند، صاحب رتبه نخست در کاهش و کنترل تلفات جاده‌ای کشور معرفی کردند.

همچنین اسفندماه سال گذشته بود که احمد سیاحی معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت که معاون عمرانی وزیر کشور راهکارهای خوزستان در خصوص کاهش چشمگیر تلفات جاده‌ای را خواستار شد.

هرچند خوزستان سال گذشته رتبه نخست را در کاهش آمار تلفات جاده‌ای داشت اما اکنون خبرها در خوزستان حاکی از افزایش تلفات جاده‌ای در سه‌ماهه نخست سال جاری است.

مسئولان می‌گویند که نتایج خوب استان درزمینهٔ کاهش تلفات جاده‌ای تا پایان سال ۹۴ به‌هیچ‌وجه ایده آل نیست زیرا هنوز هم میزان تلفات جاده‌ای استان بسیار بالا است.

مسعود مصدقی مدیرکل حمل‌ونقل خوزستان در این رابطه می‌گوید: در چند سال اخیر با اقدامات انجام‌شده در بخش ایمنی شبکه راه‌های استان شاهد روند کاهشی در تلفات جاده‌ای بودیم که متأسفانه این روند در سه‌ماهه اخیر سال ۹۵ افزایش بسیاری داشته است.

محسن یوسفی معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان نیز می‌گوید: بیش از ۸۰ درصد بار ترافیکی استان و حدود ۸۵ درصد از تصادفات و سوانح جاده‌ای ۴ ماهه اخیر سال جاری در ۱۸ محور سانحه خیز به طول ۲۰۰۰ کیلومتر اختصاص دارد که طبق برنامه کوتاه‌مدت، ایمن‌سازی و کنترل سرعت در این محورها به 40 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.

یوسفی می‌افزاید: در راستای آرام‌سازی ترافیک و کنترل سرعت در این ۱۸ محور یک برنامه کوتاه‌مدت در بازه زمانی کوتاه‌مدت در دست داریم. این برنامه شامل برنامه‌ریزی برای کاربران آسیب‌پذیر مانند عابران پیاده و موتورسواران، اصلاح شیب شیروانی، مدیریت سرعت، و ایجاد روشنایی نقطه‌ای در تقاطع‌هایی با میزان تصادف بالا است.

خوزستان دارای 14 هزار کیلومتر راه و محور ارتباطی است که ۸۰ درصد بار ترافیکی خوزستان در بخش کوچکی از این راه‌ها و به طول ۲۰۰۰ کیلومتر قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه