خسارت یک میلیارد ریالی متخلفان به محیط زیست سرخس
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ موسی غلام زاده در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با تشریح اقدامات یک سال گذشته اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اظهار کرد: محیط زیست شهرستان سرخس در سه حوزه محیط طبیعی، محیط انسانی و آموزش (تنویر افکار عمومی) فعالیت دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم سرخس,
 
,
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرخس افزود: در حوزه محیط طبیعی شهرستان سرخس دارای 6 منطقه حفاظت شده و یک اثر طبیعی - ملی با وسعت 160 هزار هکتار است که حفظ و حراست از این سرمایه ملی برای جلوگیری از تخلفات زیست محیطی و شکار و صید در این مناطق با حضور ۹ نفر محیط‌بان انجام می‌شود.
,
 
,
وی یادآور شود: طبق استاندارد جهانی حفاظت و حراست از هر ۱۰۰۰ تا ۳ هزار هکتار از وسعت مناطق حفاظت شده نیازمند یک نفر محیط‌بان است.
,
 
,
غلام زاده بیان کرد: در یک سال گذشته یگان حفاظت محیط زیست سرخس در حوزه محیط طبیعی با 1500 نفر روز گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت موفق به دستگیری 47 نفر متخلف، کشف لاشه 5 راس قوچ وحشی، 5 قبضه سلاح ساچمه زنی، یک قبضه سلاح خفیف، تعداد 54 قطعه پرنده وحشی و سه بهله پرنده شکاری و سایر ادوات شکار و صید از متخلفان شده است.
,
 
,
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرخس اضافه کرد: از ناحیه متخلفان مبلغ یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال خسارت بابت شکار و صید غیرمجاز به محیط زیست شهرستان وارد شده است.
,
 
,
وی تصریح کرد: همچنین در این مدت برای متخلفان اراضی ملی به وسعت 20 هکتار صورتجلسه تنظیم و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
,
 
,
غلام زاده با اشاره به اینکه 20 گونه پرنده آسیب دیده بعد از تیمار در طبیعت رهاسازی شده‌اند، خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری از آنفلونزای فوق حاد پرندگان، زیستگاه‌های آبی شهرستان 10 مورد با همکاری شبکه دامپزشکی پایش شده است.
,
 
,
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرخس به اقدامات این اداره در حوزه محیط انسانی اشاره و بیان کرد: در حوزه محیط انسانی توسط کارشناسان این اداره مجوز استقرار صنایع 25 مورد، بهره‌برداری 6 مورد، پایش صنایع در راستای رعایت ضوابط زیست محیطی 105مورد، پایش پسماندهای شهری 16 مورد و اخطاریه های زیست محیطی لازم صادره به صنایع برای رفع آلایندگی زیست محیطی انجام شده است.
,
 
,
وی در پایان برنامه زیست محیطی انجام شده در حوزه تنویر افکار عمومی را تشریح و عنوان کرد: علاوه بر برگزاری برنامه زیست محیطی به مناسبت های زیست محیطی از جمله زمین پاک، هفته هوای پاک و هفته محیط زیست، با همکاری و مساعدت دستگاه و نهادهای اداری شهرستان، کارگاه آموزشی در روستاهای حاشیه مناطق و مدارس و محل موزه حیات وحش در راستای افزایش آگاهی و دانش زیست محیطی و فرهنگ سازی در راستای تحقق اصل پنجاهم قانون اساسی صورت گرفته است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سرخس با اشاره به اینکه شهرستان سرخس ۶ منطقه حفاظت شده دارد، گفت: در یک سال گذشته متخلفان بیش از یک میلیارد ریال به محیط زیست این شهرستان خسارت وارد کردند.