تصمیمات جدید مجلس برای جلسات علنی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسدالله عباسی سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات علنی پارلمان در هفته آینده، گفت: جلسات علنی مجلس شورای اسلامی در شرایط بحران، به صورت حضوری و با رعایت ضوابط و پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه تاکنون جلسات مشترک و مستمری میان هیئت‌رئیسه مجلس و وزیر بهداشت برای بررسی پروتکل‌های برگزاری جلسات علنی پارلمان برگزار شده است، اظهار داشت: در این جلسات، اعضای هیئت‌رئیسه دیدگاه‌های‌شان را درباره چگونگی برگزاری جلسات علنی در شرایط بحران کرونا مطرح می‌کنند.
,
 
,
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: طبق تصمیم هیئت‌رئیسه مجلس مقرر شده که جلسات علنی قوه‌مقننه با رعایت پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود، به این نحو که پیش برگزاری جلسات، نحوه چیدمان و قرارگیری نمایندگان می‌بایست به تأیید ستاد ملی مقابله با کرونا برسد.
,
 
,
عباسی تأکید کرد: برخی نمایندگان اخیرا و به دنبال شیوع گسترده بیماری کرونا که به اجبار جلسات علنی حضوری جلس برای چند هفته‌ای تعطیل شد، گلایه‌هایی از برگزار نشدن جلسات حضوری داشتند، که بنا به خواست آنها و تصمیمات هیئت‌رئیسه مجلس مقرر شد که جلسات علنی حضوری مجلس برگزار شود.
,
 
,
بنابر گزارش تسنیم، وی با اشاره به گلایه‌ها و انتقادات نمایندگان مجلس برای تعطیلی جلسات علنی حضوری مجلس، گفت: اغلب نماینگان معتقد بودند که باید در شرایط فعلی، مجلس به عنوان نهادی قانونگذار و ناظر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی، بیش از پیش فعالیت داشته باشد، زیرا در شرایطی که جلسات علنی حضوری برگزار نمی‌شود امکان نظارت بر مجریان قانون نیز، کاهش می‌یابد.
,
 
,
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: طبق آخرین تصمیماتی که در هیئت‌‌رئیسه مجلس و جلسات مشترک با وزیر بهداشت اتخاذ شده، فعلا جلسات علنی به حضوری برگزار می‌شود و از نمایندگان نیز پیش از ورود به صحن تست‌ها و آزمایش‌های لازم گرفته خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از تصمیمات جدید این هیئت برای برگزاری جلسات علنی پارلمان در شرایط بحران کرونا خبر داد.