طرح زیارت بامعرفت در حرم حضرت معصومه(س) رونمایی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مرتضی شعبان‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان پیش از ظهر پنجشنبه به همراه تعدادی از مدیران و مشاوران این اداره کل به منظور تبیین و آغاز طرح «شفیعه محشر» با آیت‌الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستانه کریمه اهل بیت (س) دیدار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در این دیدار از ایجاد واحد جدید در اداره کل تبلیغات اسلامی استان و پیش بینی راهیار تخصصی در موضوع زیارت بامعرفت خبر داد و گفت: طرح «شفیعه محشر» با هدف احیای امر اهل بیت علیهم السلام و در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی، تدوین شده است. این طرح در فاز اول ویژه مردم قم و در فازهای بعدی شامل زائرین حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران می‌شود.
,
 
,
وی افزود: گسترش این طرح با رویکرد مردمی خواهد بود و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان طراح و شتاب دهنده ظرفیت‌های مردمی با محوریت حلقه‌های میانی برای اجرای این طرح نقش آفرینی می‌کند. در این راستا فعالان مساجد، هیأت‌های مذهبی، کانون‌های مداحان و شاعران آئینی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و متنفذان استان به طور یکپارچه و متحد با برنامه‌ریزی خودجوش و مردم‌پایه تلاش می‌کنند فرهنگ زیارت بامعرفت در ابعاد مختلف وارد سبک زندگی مردم شود.
,
 
,
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از پیش بینی آموزش زیارت بامعرفت برای ۱۰۰ هزار نفر از مردم قم در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: تمامی کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان به عنوان خادمان فرهنگی افتخاری حرم حضرت معصومه (س) در این طرح فعالیت خواهند داشت و این آمادگی وجود دارد که مدیران و کارکنان تمامی نهادهای استان به عنوان مخاطب آموزش زیارت بامعرفت در نظر گرفته شوند.
,
 
,
حجت‌الاسلام شعبان‌زاده افزود: برای ترویج زیارت بامعرفت ۶ طرح آماده شده که شامل طرح‌های شفیعه محشر، کارگزاران زیارت از مسجد به حرم، آموزش امام - مبلغ، زیارت نیابتی، سیری در حرم قم و ستارگان حرم است.
,
 
,
حجت‌الاسلام عباسی معاون فرهنگی آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه (س) نیز در این دیدار، ترویج زیارت را یکی از سیاست‌های دائمی آستانه مقدسه ذکر کرد و گفت: در سال‌های گذشته جزوه‌هایی برای ترویج زیارت آماده شده و برای ارسال به مساجد در اختیار اداره کل تبلیغات اسلامی استان قرار می‌گرفت. اکنون خوشحالیم که این اداره کل خودش وسط میدان آمده و در زمینه ترویج زیارت بامعرفت، معین آستانه مقدسه شده است. در این راستا تعامل خوبی میان معاونت فرهنگی آستانه مقدسه و اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم ایجاد شده است.
,
 
,
آیت‎الله سید محمد سعیدی نیز از اجرای طرح شفیعه محشر استقبال کرد و خطاب به مدیران تبلیغات اسلامی استان بیان داشت: از دغدغه ارزشمند شما تشکر می‌کنیم. ما از اقبال شما استقبال می‌کنیم. این طرح کار خوب و ارزشمندی است و برای اینکه این طرح به خوبی در جامعه اجرا شود با کمال میل همکاری می‌کنیم.
,
 
,
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) با اشاره به هم افزایی زیارت بامعرفت در شکل‌گیری زائر بامعرفت، گفت: زائر بامعرفت انسانی است که هم خودش از درون، شخصیت مورد پسند خداوند و حضرت ولی عصر (عج) می‌شود وهم می‌تواند تأثیرگذار باشد.
,
 
,
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قم به تناسب زیارت بامعرفت حرم حضرت معصومه (س) و جایگاه والای شهر مقدس قم اشاره کرد و افزود: مردم قم باید بدانند که در جایی زندگی می‌کنند که به اذن پیامبر گرامی اسلام این منطقه از دشمن و ابلیس پاک‌سازی شد. مردم قم هم باید بگویند که قم جای ابلیس‌ها نیست. دشمن ستیزی و ولایت مداری باید در قم به صورت ریشه‌ای مورد توجه قرار بگیرد.
,
 
,
وی افزود: اول خودمان باید باور کنیم که قم پایگاهی است که پیامبر اسلام (ص) از این شهر آسیب زدایی کردند و در مرحله بعد باید با هم افزایی و همکاری، برای این شهر کار کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
طرح «شفیعه محشر» با هدف ترویج زیارت با معرفت حرم حضرت معصومه(س) توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم رونمایی شد.