ایتالیا ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان سعودی را برداشت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ایتالیا پس از جلسه کابینه عصر چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم فروش تسلیحات به عربستان سعودی را لغو کرده است.

ایتالیا محدودیت‌هایی را برای صادرات تجهیزات نظامی به عربستان سعودی در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ برای جلوگیری از استفاده از آن در درگیری‌های یمن اعمال کرده بود.

دولت ایتالیا در بیانیه خود گفت که این ممنوعیت دیگر «با توجه به تغییر وضعیت» میداتی ضروری نیست. در این بیانیه از تلاش‌های اخیر عربستان سعودی برای میانجیگری صلح قدردانی شده است.

دولت ایتالیا فروردین گذشته نیز ممنوعیت صادرات تسلیحات به امارات متحده عربی را که پیشتر به دلیل نقش ابوظبی در جنگ یمن اعمال کرده بود، برداشت.

بنابر اعلام دولت ایتالیا، حضور نظامی امارات متحده عربی در یمن از آوریل ۲۰۲۲ کاهش یافته و در عین حال فعالیت‌های دیپلماتیک خود را افزایش داده است.

دولت ایتالیا در سال ۲۰۲۱ در دوره نخست وزیری «جوزپه کونته» فروش تسلیحات به امارات متحده عربی را به دلیل دخالت این کشور در جنگ یمن متوقف کرده بود.

منابع خبری گزارش دادند، دولت ایتالیا ممنوعیت فورش تسلیحات به عربستان سعودی را که طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به خاطر جنگ یمن اعمال کرده بود، برداشت.